Gå til innhold

Antallet ulykker er stabilt, men ingen døde på Norges farligste jobb i fjor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Ifølge Holmen er det for tidlig å si om nedgangen i dødsulykker i fjor er et uttrykk for en ny trend.

Det er tynnt statistisk grunnlag for å si det med særlig sikkerhet, men man kan si det med forbehold om at det er en ganske usikker antydning til nettopp en ny trend. Her med lineær trendlinje:

1906291020_Fiskeriddsfall.PNG.4296cf474173bc00292913cc35280636.PNG

Ekstrapolerer vi dette kan man forvente et snitt som synker fra 4 til ca 2 dødfall de neste 10 årene med et standardavvik på ca 2. Eller sagt på ennå en måte: 48 dødsfall siste 10 år kan bli til ca 35 de neste ti årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

På norsk sokkel (heter det sokkel innen fiske?) har det vel dødd en del personer fra andre nasjoner på andre nasjoner sine fartøy? Det gikk jo med to menn nå rett før helgen.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (14 minutter siden):

Apropos det så burde man kanskje sett det i sammenheng med turistfiske og fritidsfiske i samme slengen.

Skjønner ikke helt hvorfor? Jeg mener ikke at idioter som klatrer opp i høyspentmaster og dør bør ses i sammenheng med linjefolk som dør på jobb, føler jo at det er ganske irrelevant om det er yrkesdødfall jeg er interessert i.

Lenke til kommentar

Teknisk sett så var vel de to sjømenn og ikke fiskere. Dermed havner de i en annen kategori sånn statistisk sett.

Jeg er ellers helt enig med deg at både utenlandske fiskere, og norske og utenlandske sjøfolk også er relevant i disse statistikkene.

Havbruksnæringen bør også regnes med, men jeg er usikker på om de regnes som fiskere eller i en annen yrkesgruppe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...