hs Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg har akkurat kjøpt et Sunbeam Window Kit og undrer på hvor mye plass lista tar. Hvor mye ekstra skal jeg beregne når jeg skisserer rundt selve vinduet? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Følger det ikke med mal? Det gjorde det når jeg kjøpte i gode gamle dager. Det skulle vel holde med 0,5CM? Det står vel gjerne i monteringsanvisningen? Lenke til kommentar
razer Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Det følger vel med en "washer" (sånn rund metallting med hull i midten) som du skal legge ved siden av vinduet og tegne opp med.. Gjorde det her ihvertfall Lenke til kommentar
hs Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Det følger vel med en "washer" (sånn rund metallting med hull i midten) som du skal legge ved siden av vinduet og tegne opp med.. Gjorde det her ihvertfall Du har rett. Det var altså det den var til den... Lenke til kommentar
hs Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Nå har jeg kuttet hullet til vinduet, og plages med å få det inn. Jeg har problemer med lista, den er så vanskelig å ha med å gjøre... Noe som har noen tips til hvordan jeg kan få vinduet inn i lista? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Nå har jeg kuttet hullet til vinduet, og plages med å få det inn. Jeg har problemer med lista, den er så vanskelig å ha med å gjøre... Noe som har noen tips til hvordan jeg kan få vinduet inn i lista? lett som et tog: begynn på et pungt (A) og fortsett runden rundt til du forhåpentligvis ender på A igjen. for de som liker matte er det mulig og legge inn pungt B et sted på veien Endret 30. desember 2003 av ace_ventuora Lenke til kommentar
hs Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Nå har jeg kuttet hullet til vinduet, og plages med å få det inn. Jeg har problemer med lista, den er så vanskelig å ha med å gjøre... Noe som har noen tips til hvordan jeg kan få vinduet inn i lista? lett som et tog: begynn på et pungt (A) og fortsett runden rundt til du forhåpentligvis ender på A igjen. for de som liker matte er det mulig og legge inn pungt B et sted på veien Vel, det er ikke så enkelt. Lista vrir seg så voldsomt. Jeg har prøvd å bruke teip for å holde lista på plass, uten at det hjalp noe nevneverdig. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg var så heldig at en kammerat gjorde det for meg Han brukte vistnok 2 timer på å sqise den inn på plass Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 hs: detta er vanskelig, men det går.... måtte få hjelp av pappa... når man er 2 går det mye bedre!!! Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 vist lista er litt stiv..... legg den i varmt vann et min... så blir det letter å montere vindu Lenke til kommentar
hs Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg fikk det til til slutt, etter mye prøving og banning. Jeg brukte bare rå kraft, så gikk det på et vis. Resultatet ble ikke helt perfekt, men jeg sier meg fornøyd... Lenke til kommentar
Heinz Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Et lite tips når det gjelder slike window-kit's. De fleste listene har tre spor, et mot kabinettet, et mot vinduet og et mot låselisten. Disse tre er faktisk forskjellige. Den lista som skal mot kabinettet er tynnere enn de andre. Den er som regel på motsatt side av det bøyen på listen er. Når man bruker riktig side, så er det faktisk veldig lett. Aldri begyn i et hjørne, det blir ikke bra. Men om du har problemer med å få hjørnene til å sitte, så bruk superlim. Men vent til du er helt sikker på at du gjør det rett. Aldri kutt listen før alt sitter som det skal. Det styggeste med et window-kit er når det er glippe i listen. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det styggeste med et window-kit er når det er glippe i listen. Eller når det er superlim på glasset Ikke det at superlim er en dårlig ide... bare vær forsiktig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå