Lyset Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hva anbefales for ikke å "skade" skjermen/lage flekker osv osv.. Lurte litt på slik brille-puss... Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 En bærbar har vanligvis LCD Dette lurer jeg også på. vann? Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Bruk en fuktig klut, kanskje med litt jif spary på. Tørk deretter av med en tørr klut. Funker for meg hvertfall. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvis du har en microfiber klut så fukter du den, deretter vasker/tørker av skjermen med kluten (har bare brukt dette på crt, hvet ikke hvordan dette vil virke på en lcd skjerm) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvis du har en microfiber klut så fukter du den, deretter vasker/tørker av skjermen med kluten (har bare brukt dette på crt, hvet ikke hvordan dette vil virke på en lcd skjerm) Microfiber lager riper i LCD-skjermer, anbefales ikke. Det finnes egne spesialkluter til LCD som ikke riper. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Gjør dette så blir det bra: Rengjøring av skjermen din. Hva bruker jeg? Svaret er enkelt og billig: Mikrofiberklut. Denne kan kjøpes i de fleste dagligvarebutikker for en billig penge. Fukt den gjerne med litt vann. Dette tar de fleste flekker. Og puss over skjermen med varsomhet. Når det gjelder renhold av skjermen vil jeg rette advarsel til samtlige som skal rengjøre alle typer skjermer, også tv-skjermer. SPRUT ALDRI noen form for væske direkte på skjermen. Innen du rekker å tørke av, så har noe av væsken begynt å renne ned mellom skjermen og rammen rundt. Som oftest skjer det ingenting der og da, men på sikt kan dette ødelegge skjermen. Sprut derfor alltid på papiret eller kluten først. NB! Unngå kjemikaler av ulik type, dette er ikke bra for skjermen. har du virkelig vanskelige flekker som ikke går bort, kan du kjøpe skjermrens hos de ulike webshoppene eller rådføre deg med en optiker med tanke på brillerens. Men dette er ofte dyrt og unødvendig. NB! VIKTIG OPPLYSNING!!! Dette er hentet fra artikkelen til oivind_dahle: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274 Lykke til Endret 28. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg bruker bare en tørr fille som ikke legger igjen rusk, når jeg tørker støv av mine lapTop maskiner. Når jeg fjerner støv og slikt fra TV skjermen, eller mine crt skjermer, bruker jeg glass rens og en fille\papir som ikke legger igjen rusk. Jeg sprayer direkte på skjermen, men passer på att det ikke renner noe nedover glasset. ( du trenger ikke bruke så mye glass rens att det renner nedover ) Så tørker jeg over skjermen vertikalt og horisontalt........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå