VetIkkeHvaJegSkalKalleMeg_xDDD Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) Hei! Jeg har et problem, et kjempeproblem! Jeg er nemlig ufrivllig en innadvendt person med sosial angst. Jeg klarer ikke lage meg venner, ikke på skole, jobb, ingenting! Ingen personer klarer å komme innpå meg, ingen klarer å bli kjent med meg. Mange sier til meg "Thomas, hvorfor klarer jeg ikke å bli kjent med deg, det er som du har en vegg forran deg", "Thomas, hvorfor er du så stille", "Thomas, hvorfor er du så sykt uinteressant?". Eneste gangen jeg føler meg komfortabel og er utadvendt er når jeg drikker. Og da drikker jeg masse, kjempemasse. Én sekser før jeg er brisen? Nah, vi snakker type nærmere 2 før jeg i det hele tatt kjenner det. Jeg er typen som vorser med en sekser alene, før vorset. På en kveld går det ofte nærmere 3 sekser og rundt en halv flaske 40%. Det er jo ikke bra, i det hele tatt! Har jeg blitt en alkis? Nei, kanskje ikke alkis, men jeg drikker for mye og for ofte (2 ganger i uka), kanskje fordi jeg bare føler meg bra og komfortabel når jeg drikker. Men hva gjør jeg? Jeg blir jo ikke bedre på det sosiale selvom jeg ganske er sikker på meg selv når jeg drikker, jeg får jo ingen fremgang, eller mestringsfølelse. Vet ikke hvor jeg skal starte! Utrolig rotete innlegg dette ble! Bare skrev ned alt jeg hadde i tankene, nesten et blogginnlegg det her si Endret 3. januar 2020 av VetIkkeHvaJegSkalKalleMeg_xDDD Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 5. januar 2020 Del Skrevet 5. januar 2020 Neida, fint innlegg, du får få rotete svar tilbake. Jeg har ikke så mye å bidra med her over forum. Men det er jo bra at du prøver å finne utav hva som skjer. Hvor gammel er du sånn ca, rundet av? Med en gang så tenker jeg at det å gjøre seg sårbar og la folk få vite at du ikke trives i enkelte settinger er en av mange løsninger på alt du skriver om. Med å la folk få vite hvordan du er, så blir det normalen og det vil bli lettere å henge med venner og kanskje du ikke føler behov for noen ekstra pils. Veien dit med å gjøre seg sårbar suger, du risikerer mye og i verstefall mister du venner. Men jeg garanterer deg at du finner gode å skikkelige venner på denne måten. Du trenger jo ikke å si til alle på neste fest etter 2 sixpacs, og føler deg strålende, at du jobber med det sosiale eller å takle enkelte settinger, jeg ville ha startet med 1 person og begynt derfra, for all del ta en sixpack for å få det ut. De du feks forteller at "jepp, jeg er rar/sjenert/intro, men jobber med det" eller som godtar den du er, vil ikke reagere perfekt på den du er og vil heller ikke være i stand til å hjelpe deg til å bli noe du ikke er, så det er viktig du godtar dem også. Når du forteller 1/2/folk/noen hvordan du har det, ikke takkler ditt eller datt, hvorfor du er som du er kan det være at du risikerer å føle at det føles ganske godt. Lenke til kommentar
Gjest 579fe...ce9 Skrevet 5. januar 2020 Del Skrevet 5. januar 2020 Du må øve i det små. Veksle noen setninger med kassadama/mannen når du handler osv. Du vil føle deg dum, men etter hvert går det som en lek og replikkene dine blir vassere. Anonymous poster hash: 579fe...ce9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. januar 2020 Del Skrevet 5. januar 2020 Har du gått til psykolog? Jeg vil ihvertfall anbefale det. Kanskje du der kan finne svarene du søker? Det som er viktig er at du ikke lar alkoholproblemet kommer ut av kontroll, det kan det fort gjøre. Når det kommer til det sosiale så kjenner jeg meg litt igjen. Jeg slet også veldig med dette, men ble etterhvert kjent med folk som igjen gjorde at jeg klarte å være sosial. Mye av dette handlet for meg å finne folk som jeg passet med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå