Gjest 63fc7...8e3 Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Hei Fikk høre av tannlegen at jeg burde fjerne visdomstennerne mine, men at d var for tidlig siden jeg fortsatt er 16. Senere fikk jeg vite av kjeveortopeden at jeg måtte snakke med tannlegen min så de kunne overføre meg til noen skal fjerne de. Jeg er veldig redd for tannleger til vanlig, og jeg har allerede trekt 6 tenner tidligere. Men fjerning av visdomstenner vet jeg ingenting om. Så hvis noen kan gi råd eller noe for å hjelpe så blir jeg veldig takknemlig. Anonymous poster hash: 63fc7...8e3 Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Du vil få lokalbedøvelse, de fjerner tann/tenner og de syr igjen. Du fjerner stingene hos tannlegen senere, og det å fjerne stingene er mest sannsynlig eneste gang under hele opplegget du vil kjenne smerter, ta en smertestillende før du drar til tannlegen(ikke krise vondt uten smertestillende altså). Når du går ifra kjevekirurgen etter prosedyre vil han/henne gi deg smertestillende(recepter) regime/timeplan du skal følge, og dette fungerer kjempe godt. Du får også beskjed om å skylle med corsodyl istedenfor å pusse tenner de første dagene etter opr, dette "pusser" tennene og hindrer oppvekst av bakterer. PS: Husk å ta selfie, du kommer til å bli ett søtt hamster. Lenke til kommentar
Gjest 63fc7...8e3 Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Takk, for informasjonen føler jeg forstår mere nå. Har en tendens til å overtenke alt. Anonymous poster hash: 63fc7...8e3 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Hvis jeg var deg ville tatt visdomstennene så fort tannlegen gir klarsignal om dette, enn å vente til du virkelig må. Ser for meg at det både blir billigere å trekke visdomstennene mens du er under 21 år, og så slipper du kanskje mest mulig smerte om de vokser skjevt og presser på eller smerter i forbindelse med betennelse.. er veldig lett å få vonde betennelser eller karies i visdomstennene grunnet at den ikke er så lett å komme til med tannbørsten. Lillesøsteren min har fjernet sine visdomstenner da det var indikasjon for dette hos henne (plassmangel tror jeg) Hun gruet seg på forhånd, men syntes det gikk bedre enn forventet. Hun lånte isposen min for å dempe smertene og knasket smertestillende, og kom seg fort og greit etter trekkingen. Hvis du er redd er det mulig å få utskrevet beroligende i forkant:) Lenke til kommentar
Gjest 63fc7...8e3 Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Takk for svaret. Tenkte mye på fjerning av visdomstenner lenge før jeg de begynte å komme opp. Jeg har to visdomstenner øverst som har vokst ut, men de nede går skjevt så på den ene siden stikker det opp deler av visdomstennern. Så takk for tipset. Anonymous poster hash: 63fc7...8e3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Jeg trakk min første visdomstann i en alder av 33. Den satt bak en jeksel og satt veldig godt fast. Fikk lokalbedøvelse og kjente absolutt ingenting bortsett fra rykk og napp under selve inngrepet. Det var ikke nødvendig å sy. Ubehagelig når bedøvelsen gikk ut, men jeg tok 600mg ibux 3-4 ganger i døgnet i 3 døgn og var smertefri etter det. Dette går bra! 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Jeg trakk en av mine når jeg var i slutten av tjueårene, og det var en svært lite behagelig opplevelse. Først fikk ikke tannlegen ut tannen, og han måtte knuse den med et borr. Da kjente jeg at jeg ikke hadde fått nok bedøvelse og han måtte sette flere sprøytestikk dypt nede i kjeven for å få det til å virke. Jeg fikk seks stikk og hele siden av ansiktet var lam resten av dagen. Smertene varte i ca to uker og jeg måtte ha smertestillende på resept. Jeg kommer ikke til å trekke de andre visdomsgjekslene. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Har trukket 3 av mine, rundt 20 års alderen. Gått veldig greit alle gangene, ikke noen sying og smertefri dagen etterpå. 1 Lenke til kommentar
Gjest 63fc7...8e3 Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Takk for svar. Føler meg mindre nervøs nå. Så satser på at går bra. Anonymous poster hash: 63fc7...8e3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå