Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fornuftige mellommåltid med minst mulig laktose og usunne saker??

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du spør om spesifikt produkt antar jeg at du ikke skal lage selv hjemme og ser etter noe lunsj greier du kan kjøpe i butikken raskt og enkelt. Helst noe med havre?

Du kan kjøpe cottage cheese og hive oppi litt havre, blåbær, nøtter og da blir det en ganske sunn løsning. :)

Next level er å lage havregrøt eller w/e i små syltetøy glass du sparer på, og har i kjøleskap over natten. For miljøet og lommeboken, men vet det ikke var det du spurte om. ?

Lenke til kommentar

Vel, du trenger ikke tenke mer komplisert i grunn enn frukt/eller grønnsaker. For du spør etter mellommåltid og ikke hovedmåltider som frokost, lunsj, middag og kvelds? Frukt og grønnsaker er sunt, lett å få tak i og om du klarer å komme opp i 5 om dagen (3 enheter grønnsaker og 2 enheter frukt, minst 100 gram per enhet ) er det jo helt perfekt. :)

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (1 time siden):

Vel, du trenger ikke tenke mer komplisert i grunn enn frukt/eller grønnsaker. For du spør etter mellommåltid og ikke hovedmåltider som frokost, lunsj, middag og kvelds? Frukt og grønnsaker er sunt, lett å få tak i og om du klarer å komme opp i 5 om dagen (3 enheter grønnsaker og 2 enheter frukt, minst 100 gram per enhet ) er det jo helt perfekt. :)

Jeg ender bestandig opp med å kaste frukt og grønt. Går lei etter andre eple el.l.

Lenke til kommentar
nor50 skrev (26 minutter siden):

Jeg ender bestandig opp med å kaste frukt og grønt. Går lei etter andre eple el.l.

Stikkord: Food huggers for å holde frukt/grønt bedre lenge, variasjon og prøv nye ting (les: innvandrersjapper har ofte spennende og billige frukt/grønnsaker) 

Lenke til kommentar
2 hours ago, GiaMahan said:

5 om dagen (3 enheter grønnsaker og 2 enheter frukt, minst 100 gram per enhet ) 

Var ikke meningen å hijacke tråden, men lurer virkelig på hvem som klarer det.  Spiser på det meste 120g salat til maten og anser det som svært mye, det fylder hele tallerkenen, og kanskje et stykke frukt om dagen.  Hvordan folk klarer å komme opp i 5 enheter (500+g) totalt per dag fatter jeg ikke. 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (13 minutter siden):

Stikkord: Food huggers for å holde frukt/grønt bedre lenge, variasjon og prøv nye ting (les: innvandrersjapper har ofte spennende og billige frukt/grønnsaker) 

Nå er det mat alla den jeg linket til jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (34 minutter siden):

Var ikke meningen å hijacke tråden, men lurer virkelig på hvem som klarer det.  Spiser på det meste 120g salat til maten og anser det som svært mye, det fylder hele tallerkenen, og kanskje et stykke frukt om dagen.  Hvordan folk klarer å komme opp i 5 enheter (500+g) totalt per dag fatter jeg ikke. 

Alt monner og drar! Det er mye bedre enn ingenting! :) Hvis man for eksempel bytter ut/legger det til på brødskiven til frokost, lunsj og kvelds endel til middag, så tror jeg at man skal komme seg greit opp i 5 om dagen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...