RaveX Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 Welhaven skrev (10 minutter siden): Dette er en 2007 modell, så ganske sikker på at det er 1. generasjon V6 ja. Da blir det absolutt mindre aktuelt for vil ikke risikere kostnader på 50.000 for en bil som kommer på rundt 60.000... Er det trolig at kjedet ryker selv ved hyppige olje- og filterskift også? Om det er 180hk modellen er jeg veldig sikker på at disse barne sykdommene ikke finnes på denne motoren. Man kan diskutere seg grønn på Audi sine v6 motorer, men jeg står ganske bastant på at 2.7 i 2007mod er bra. Kanskje noen av de første 150hk motorene ikke var det, men 180hk er jeg rimelig sikker på. Dog er ikke dette noe jeg har konkrete kilder på. Motoren min har gått 282k nå, og maler som om den var ny. Dog skifter jeg olje hver 10-12k km. Kjører aldri long life intervaller på noen ting her i gården. 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 25 minutes ago, Welhaven said: Dette er en 2007 modell, så ganske sikker på at det er 1. generasjon V6 ja. Da blir det absolutt mindre aktuelt for vil ikke risikere kostnader på 50.000 for en bil som kommer på rundt 60.000... Er det trolig at kjedet ryker selv ved hyppige olje- og filterskift også? etter litt research... 3,0 tdi 224hk var generasjon 1 fram til okt 2008, ellers så varierer det litt når de endret motoren... Audi med V6 før 2011 bør sjekkes veldig nøye før kjøp... Porsche (diesel) bruker samme motor, og har samme problem hvis du oppdager det før det sier "pang", så er det mulig å bytte de øvre kjedene uten å ta ut motoren... det er de øvre kjedene/strammerne som er problemet. kan vel også nevne at byttemotor hos møller koster 140.000 inkl montering da Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 2. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2020 joka skrev (13 minutter siden): etter litt research... 3,0 tdi 224hk var generasjon 1 fram til okt 2008, ellers så varierer det litt når de endret motoren... Audi med V6 før 2011 bør sjekkes veldig nøye før kjøp... Porsche (diesel) bruker samme motor, og har samme problem hvis du oppdager det før det sier "pang", så er det mulig å bytte de øvre kjedene uten å ta ut motoren... det er de øvre kjedene/strammerne som er problemet. kan vel også nevne at byttemotor hos møller koster 140.000 inkl montering da Ok, men skal man da velge bil utelukkende basert på motoren (1. gen vs 2. gen), så ser man dette ved at dieselpumpen er plassert foran? Lenke til kommentar
joka Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 34 minutes ago, Welhaven said: Ok, men skal man da velge bil utelukkende basert på motoren (1. gen vs 2. gen), så ser man dette ved at dieselpumpen er plassert foran? jepp, på diesel er det enkelt... pumpa foran drives av egen reim = gen1 pumpa bak, drives av registeret = gen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå