Stingah Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Hei Vi har en router, Asus Ac750, som er montert inni et svakstrømskap. Dette gir god nok dekning til all vanlig bruk, men ovnene fra Mill sliter med dekningen. Vil det være mulig å bestille 2 stk forlengelsesledninger (så kort som mulig) og montere selve antennene på utsiden av skapet? Ønsker å unngå å montere routeren på veggen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 SMA Antenna WiFi 2.4G/5G For ASUS Wireless Router AC68U AC68P AC51U AC1900 AC750 WIFI Antenna Extension Cable SMA Male to SMA Female RF Connector Adapter 2M 1 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 31. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2019 Takk. Men trenger jeg egentlig kjøpe mye antenner? Kan vel bare bruke de jeg har? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 (endret) Se på dBi verdien på antennen. Rundstrålende antenner fordeler signal jevnt, mens forsterkende antenner sender mer i smultring-form. Altså mindre jevnt, men sterkere. Du kan jo begynne med forlengerkabelen. Det å få ut antennen utenfor skapet burde hjelpe godt på. Endret 31. desember 2019 av vidor 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 (endret) Selv lurer jeg på om antenne til asus har særlig forbedrings pontensial? Nå er vel neppe Asus Ac750\ Asus Ac66u og RT-AC51U særlig gode router til mye last og flere etasjer med mye tykke murvegger etc. High Gain WiFi Antenna Outdoor Signal Booster Aerial MIMO SMA LTE Wireless Route Men usikker på slike hjelper f.eks hvis man skal ha trådløs i garasjen eller få dekning utendørs. Endret 31. desember 2019 av LMH1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 (endret) LMH1 skrev (8 minutter siden): High Gain WiFi Antenna Outdoor Signal Booster Aerial MIMO SMA LTE Wireless Route Men usikker på slike hjelper f.eks hvis man skal ha trådløs i garasjen eller få dekning utendørs. Hva i all verden har dette med TS sitt spørsmål å gjøre? Endret 31. desember 2019 av Mr D 3 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Stingah skrev (1 time siden): ... Vil det være mulig å bestille 2 stk forlengelsesledninger (så kort som mulig) og montere selve antennene på utsiden av skapet? ... Det er jo bare å prøve og se om resultatet blir godt nok. Et lite hjertesukk: Ser med jevne mellomrom folk som sliter med WiFi-dekning og har ruteren i skap eller tekniske rom. Greit at det skal se bra ut, men hvorfor ikke sette opp ruteren på et egnet sted istedenfor å gjemme den og drive med masse styr etterpå... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Svakstrømskap av metall? For tre skal ha minimal virkning på signalet Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 31. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2019 Svakstrømskapet er plassert høyt på veggen midt i hytta vår (trekonstruksjon). Selve svakstrømskapet er laget av plast, nettopp for at det skal kunne stå feks en router inni der. Og det er inni svakstrømskapet alle CAT-kablene/inntak kommer, så den må i grunn stå der for at alle kablene skal kunne være tilkoblet. Så derfor står den inni der Men da skal jeg i første omgang prøve å bare flytte antennene på utsiden ved hjelp av skjøteledning og måle db. i de rommene som det nå er ørlite for svakt signal. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Fleste rutere har innstillinger på styrke av signal Jeg har stilt inn min ruter sånn at WIFI ikke fungerer utenfor leilighet, så kanskje prøve det først? Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 31. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2019 Takk, skal sjekke. Må bare få innloggingsdetaljene fra de som har montert dette. Av en eller annen grunn var det ikke standard. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Innloggingsdetaljene står som regel på undersiden (Baksiden va ruteren) Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 31. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2019 Niks.. Har sendt dem en epost. Dette er et knøttlite internettfirma med bare noen hundre kunder. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Alternativt kan du jo kjøpe noe slikt å stappe i en ledig usb port en plass https://banggood.app.link/VWDg4KRLR2 Betalte selv 70kr for en slik med noe kuponger. Har den i ett vindu mot parkeringsplassen min så jeg får wifi dekning i bilen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 31. desember 2019 Del Skrevet 31. desember 2019 Booster du signalet kan det være nødvendig å montere en kjøleribbe for at routeren skal fungere stabilt. Normalt skimpes det gjerne på dette fra produsent og chippen som gjør jobben henger gjerne i en hårfin balanse på tempereatur. Greit å ha i bakhodet om det blir ustabilt etter boosting. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Jeg har en ekstra router i AP-modus, og det er det jeg vil anbefale. Bruk andre kanaler, og kanskje reduser sendeeffekten på denne. Jeg har router nr 2 (AP) i garagen, slik at den forstyrrer minst mulig. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Mitt tips er kjøpe en kabel som er link nr 2 i første posten så får du (minst) en av antennene ute. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Hvis du har 2 nettverkskabler som går ut til en egnet plass i hytta, så kan du eventuelt sette router der, og så koble en kabel tilbake i svaksstrømsskap fra utgang på router, og sette opp en switch der for fordeling til de andre punktene. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 1. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2020 Takk for tips. Skal prøve litt her og så kommer jeg tilbake med resultatet Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 (endret) LMH1 skrev (På 31.12.2019 den 9.46): SMA Antenna WiFi 2.4G/5G For ASUS Wireless Router AC68U AC68P AC51U AC1900 AC750 WIFI Antenna Extension Cable SMA Male to SMA Female RF Connector Adapter 2M Vil bare si jeg ikke anbefaler å kjøpe wifi utvidelsekabel, testet det selv om det gir dårligere ytelse, er det jeg har konkludert.Heldigvis ikke allverdens, men dere bør være ops på det så dere ikke opplever det samme. Så håper jeg ikke er for sen. Så du bør vel heller flytte routeren nærmere enhetene dine. Endret 15. januar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå