aklla Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 (endret) Jeg bytter bilstereo på en outlander og har nytt anlegg med ISO. Men det originale har ikke det, så jeg må ha en overgang men hvilken? Og skulle gjerne hatt det i morgen, så helst på type biltema eller noe slikt Legger ved bilde av gammelt anlegg. Endret 30. desember 2019 av aklla Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Vil tro at f.eks Bilradiospesialisten har den overgangen du trenger. Den er nok proprietær den koblingen, selvom du kan finne overganger som er fysisk lik. Så Biltema / universalovergang muligens kan passe og virke sånn noenlunde, er det stor sjanse for at en helt egen vil fungere bedre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Med Biltemas overganger må du nok klippe og skjøte. Noe jeg anbefaler å IKKE gjøre. Gjør som Møberg skriver. Da blir det som regel bare plug'n play. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2019 Lite lyst til å klippe nei, vil ha en skikkelig overgang. Finner jo overgang på ebay som ser ut som skal passe, f.eks https://www.ebay.com/itm/ISO-Radio-Plug-for-Mitsubishi-2007-Stereo-Wiring-Harness-Adapter-Connector/273936350227 Men så er det jo to kontakter på original-anlegget til bilen, tipper den andre er til fjernstyring via rattet, det er kanskje optimistisk å få koblet til den også? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Det pleier å være mulig. Litt avhengig av hva slags spiller du skal sette inn. Jeg vet Pioneer, Kenwood og en del andre har adaptersett til rattkonsoll til de fleste biler. Jeg ville kontaktet f.eks. Bilradiospesialisten og hørt med de. Får du bare tak i de riktige delene så skal det være enkelt å koble. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Angående fjernkontroll/rattknapper så styr unna de ebay-greiene. Felles er at de virker, kanskje. Akkurat disse tingene ville jeg kjøpt hos bilradiospesialisten eller lignende sjapper. De har merker som Connects2 til rattkontroller, som faktisk virker. Har prøvd mye rart av ebay-greier, felles er at det er elendige kontakter og programvare til rattkontroll som ikke fungerer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2019 Llitt usikker på type anlegg, men er en haug med tilkoblinger som ikke er i bruk bak på det nye, om det er standard med slike overganger så er det kanskje håp Ellers er det jo kontroller på rattet fra før, trenger bare en overgang Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 aklla skrev (1 minutt siden): Llitt usikker på type anlegg, men er en haug med tilkoblinger som ikke er i bruk bak på det nye, om det er standard med slike overganger så er det kanskje håp Ellers er det jo kontroller på rattet fra før, trenger bare en overgang Til rattstyringen holder det ikke bare med en overgang, du må ha en som "oversetter" fra ratt til stereo. Du må gjerne tro at dette er enkelt og rett-frem, men i 95% av tilfellene er det alt annet enn det. Tro meg, har montert endel ettermarkeds stereo i biler. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2019 Aldri koblet på nytt anlegg på eksisterende rattkontroll, så jeg har ikke peiling der nei Da er det nok ikke rett frem nei Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Rattstyringene har som regel 2 deler. Én til spilleren og én til rattet/bilen. Du må da ha en kombinasjon som passer. Det er derfor jeg anbefaler å kontakte f.eks. Bilradiospes eller andre bilstereosjapper. De selger dette og vet hva som passer. Og hvis det mot formodning ikke skulle passe så er det enkelt å returnere. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. desember 2019 Del Skrevet 30. desember 2019 Har du ymse funksjoner som ryggesensorer etc så kan de slutte å virke om du ikke har rett sort "overgang" til rattkontroll. Feks så har endel original-radioer endel funksjoner opp mot et annet display som viser radiokanal/temperatur/etc, og det er her det blir litt mer avansert enn bare en overgang. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2019 Etter hva jeg har forstått, så er det ingenting slikt som går via anlegget her. Har jo allerede skrudd det ut og alt ser ut til å funke. Ikke min bil så har ikke helt oversikt over alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå