Mr_Spock Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Siden jeg først hadde et image i clipboard - et godt eksempel på deilig musikk i surround: Jeg har splittet ut en del poster fra tåden under til denne tråden for å ha diskusjon rundt høyoppløselig / multikanals musikk i en egen tråd. </ ilpostino > Endret 30. desember 2019 av ilpostino 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Gamle Quad innspillinger fra 70 tallet, nå utgitt på sacd multikanal i 4.0 - låter fantastisk 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Igår var det koselig med tre øl og to-tre drammer av vodka og maltwhisky. Og kvalitetstid i anlegget. Spilte to album og en single. Lyden var nydelig, brukte Xtz stativene og subwoofer. Er ikke så ofte jeg får tid til å finlytte i anlegget, pga familie. Skivene jeg hørte var Radiohead-Street Spirit, Beck-Mellow Gold og Roger Waters-Is this the life we really want. 24.30 ble jeg for trøtt og tok kvelden. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Godstolen er jo mulig å flytte på Selv om du flytter godstolen er du vel et stykke unna likesidet trekant for lytteposisjon, siden du har et bord der istedet. Ser slik ut fra bildene dine. Eller? Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 Plukka opp en Schiit Modi 3 og en Schiit Magni 3 (hos duet.no) til å bruke med Sennheiser HD650 kobla i PCen. en meget god kombinasjon til fornuftig pris. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 Koser meg med øl ny whisky og nye Jaqueline Du Pre boksen jeg fikk til bryllupsdagen. Er så god lyd i gamle forsterkeren selvom den er sliten. Håper den nye er enda bedre. Spennende med Ice/Edge. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Eva Cassidy Songbird var fantastisk. Her stemmer det sykt godt... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Eva Cassidy Songbird var fantastisk. Her stemmer det sykt godt... Prøv hennes Nightbird. Hakket opp på lydkvalitet og med lett live-stemning som virkelig gir en utrolig nærhet til musikerne. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 (endret) Er det noen som har peiling på begrensninger i Dts-HD master audio? På Bluray audio? Jeg sliter med å få 5.1 bitstream 24-192 Stereo funker dette. Men her står det at det ikke støttes i 5.1 Men wiki sier noe annet. Siden Yamaha har støtte for alle kanaler 24-192 så lurer jeg på om jeg kan sende det pcm eller er det da Dac i bluray som brukes? Mener jeg fikk til på Denon. Endret 4. september 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 (endret) Er det noen som har peiling på begrensninger i Dts-HD master audio? På Bluray audio? Jeg sliter med å få 5.1 bitstream 24-192 Stereo funker dette. Men her står det at det ikke støttes i 5.1 Men wiki sier noe annet. Siden Yamaha har støtte for alle kanaler 24-192 så lurer jeg på om jeg kan sende det pcm eller er det da Dac i bluray som brukes? Mener jeg fikk til på Denon. http://www.dtsonline.com/media/DTS-HD_WhitePaper.pdf Hmmm, veldig uvanlig å ha så høy oppløsning på blu ray for mulikanal. Ofte holder de seg til 24/96. For stereo er 24/192 ganske vanlig. Men jeg tror jeg har en disc med 5.1 24/192, husker ikke hvilken. Men den fantastiske Chicago Quadio boxen har 4.0 i 24/192 - og låter helt fantastisk. Hadde sikkert vært like god i 24/96 men, artig å kjøre det til maks. https://www.discogs.com/Chicago-Quadio/release/8760859 Sliter du med en disc eller noe? Endret 4. september 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Disc ja BD audio 2L 3 album. DTS pdf Jeg linker til over sier jo det er kun i 2 kanaler 96 er flerkanals. Siden Yamaha har Dac som tar dette i Pcm så kanskje det går som Pcm? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Sony holder seg vel til Dts HD master audio Specs? Mens Denon som hadde 5-7 analoge utganger ville sikre at de ble brukt og gav støtte for høyere signalkvalitet? Sony prøver å spille det og det er mye bedre lyd, men det kutter, og stopper opp. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 4. september 2019 Forfatter Del Skrevet 4. september 2019 Testet 2L Ole Bull discen nå - gikk fint, 24/192 i 5.1. Bruker en billig Sony blu ray spiller, bitstream ut. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 (endret) Testet 2L Ole Bull discen nå - gikk fint, 24/192 i 5.1. Bruker en billig Sony blu ray spiller, bitstream ut.Men hvorfor sier Dts at det kun går i 2? Er det Yamaha som sliter da. Irritasjon, selvom jeg sjelden bruker det, og det går i 6.1 24-96. PCM går da Endret 4. september 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Ble tid til Melody Gardot live in europe i kveld mens regnet hamret ute. Mimrer tilbake til sist gang jeg så henne live i 2015 Det har gått mye i Tool`s nye album den siste uka, men det ble via head-fi`n for å beholde godt forhold til nabo`er 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 Ble tid til Melody Gardot live in europe i kveld mens regnet hamret ute. 20190904_213927.jpg Mimrer tilbake til sist gang jeg så henne live i 2015 gardot live.jpg Det har gått mye i Tool`s nye album den siste uka, men det ble via head-fi`n for å beholde godt forhold til nabo`er Takk for tipset om nye Tool, den må jeg kjøpe. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Snakker om dyr Cd! Tools siste er bare tilgjengelig i boks 1700,- trodde det var alle skivene men bare siste og masse stasj. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Snakker om dyr Cd! Tools siste er bare tilgjengelig i boks 1700,- trodde det var alle skivene men bare siste og masse stasj. Vil kanskje helst at folk skal streame den? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Vil kanskje helst at folk skal streame den? Nei, det er vel første sleppet før vanlig albumet kommer. De vil vel tjene litt kroner først fra bigspenders og samlere. Min lokale dealer sier det kommer vanlig album snart. Han er i kontakt med plateselskapet. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Bra det ikke bare er jeg som sliter en amp. Min Ap100 er gammel da, tror 8 år eller noe, og den sto altfor trangt. Viste ikke sånt da.. Alt kan repareres som Jokke sang. Jeg har blitt glad i den nye Xtz ampen. Og Kurt Cobain er bekreftet høres akkurat ut som Kurt... Spiller Stereo med Subwoofer på Sony i Pcm. Endret 15. september 2019 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå