FuBaR Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 De som ikke vil dele har ingenting på ett p2p nettverk å gjøre. bruk mirc eller noe, det er jo laget for å leeche fra serverene. Akkuratt nå har jeg 20 slots og har lastet opp 111GB siden jeg startet DC i går, og om jeg ser en idiot som blokker uploaden så fyker han. Lenke til kommentar
SKELETOR Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hmm, kan dette programet bli brukt til å lage lag i et online spill?? spiller en del online spill og noen folk virker som er umulige å treffe mens de har ingen problemer i det hele tatt. så kan en for eks. sette uploaden lav så for andre virker det som du lagger noe jævligt, mens for deg er alt normalt?? Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hmm, kan dette programet bli brukt til å lage lag i et online spill?? spiller en del online spill og noen folk virker som er umulige å treffe mens de har ingen problemer i det hele tatt. så kan en for eks. sette uploaden lav så for andre virker det som du lagger noe jævligt, mens for deg er alt normalt?? Den var god, fikk jeg meg en latter ikveld og Du kan ikke gjøre noe med motspilleres ping (eller grad av lagg). Det er fordi du er koblet opp mot en server, og det er kunn denne som styrer hastigheter. Det eneste du kan styre er din egen hastighet. Motspillerne dine laster ikke ned fra deg, men fra servern. Derfor er det ikke noe uplods å sette limits på. Det eneste du kan gjøre er å lage lagg for deg selv, som du egentlig fortjener. Det du spurte om var jo egentlig; kan man jukse med dette programmet. Og de som jukser liker jeg ikke.. ergo . Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 ' date='28/12/2003 : 06:33'] hmm, kan dette programet bli brukt til å lage lag i et online spill?? spiller en del online spill og noen folk virker som er umulige å treffe mens de har ingen problemer i det hele tatt. så kan en for eks. sette uploaden lav så for andre virker det som du lagger noe jævligt, mens for deg er alt normalt?? Den var god, fikk jeg meg en latter ikveld og Du kan ikke gjøre noe med motspilleres ping (eller grad av lagg). Det er fordi du er koblet opp mot en server, og det er kunn denne som styrer hastigheter. Det eneste du kan styre er din egen hastighet. Motspillerne dine laster ikke ned fra deg, men fra servern. Derfor er det ikke noe uplods å sette limits på. Det eneste du kan gjøre er å lage lagg for deg selv, som du egentlig fortjener. Det du spurte om var jo egentlig; kan man jukse med dette programmet. Og de som jukser liker jeg ikke.. ergo . Eh, hørt om å ha server selv? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg bruker Netlimiter i forbindelse med DC++. Setter max upload på 9. Da påvirker det ikke min download i særlig grad. Har 704/128. Setter du den på 1 er du en leecher og har ikke skjønt hva p2p dreier seg om. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 [quote name='NetFinity' date='28/12/2003 : 05:07'] For å sitere min egen post i tråden som ble linket til: [quote]Om jeg husker riktig, mener jeg det kreves 0,3kB/s i ACK pakker for hver 10kB/s som lastes ned. Noe som utgjør 3% av download farten må brukes i upload til ACK. Samme skjer også om du laster opp fort, da reserveres litt av downloaden for å ta imot ACK pakker fra den maskinen du sender til. Så har noen en 704/128 linje og laster ned i ~90kB/s trengs det 2,7kB/s av uploaden bare for å sende disse pakkene, og da en typisk 128kbit linje yter 12kB/s - 2,7kB/s = 9,7kB/s og så om vi har litt sikkerhetsmargin så vil ca. 9kB/s upload være maks for å ikke påvirke downloaden særlig. Med 210kB/s ned betyr det at 6,3kB/s(~7kB/s) av uploaden må reserveres for å ikke påvirke downloaden i stor grad. Påvirkes den alikevell, sendes sikkert data med for store pakker, f.eks virker ofte "use small send buffer" i DC++ bra til å motvirke dette. På min fiberlinje fra Lyse derimot trengs det ca.50kB/s til ACK pakker når jeg laster ned for fullt. Det betyr at jeg kan laste opp og ned på likt med 97% av båndbredden uten at noe påvirker det andre. For å bli kvitt problemet i stor grad kan dere bruke programmer til å få reservert upload fart tilsvarende 3% av downloaden.[/quote] De som setter uploaden sin til 1kB/s og forventer at folk skal laste opp til dem er, unnskyld uttrykket, rett og slett idioter. Kan dere gi en god forklaring på hvorfor folk skal gi dere noe om dere ikke skal bidra tilbake? De som ikke vil dele har ingenting på ett p2p nettverk å gjøre. bruk mirc eller noe, det er jo laget for å leeche fra serverene. Akkuratt nå har jeg 20 slots og har lastet opp 111GB siden jeg startet DC i går, og om jeg ser en idiot som blokker uploaden så fyker han. Ha en fortsatt trivelig kveld/morgen. [/quote] Du kosn linja har du?20 slotter åpen?? bare ville høre litt Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Du kosn linja har du?20 slotter åpen?? bare ville høre litt Står hva linje jeg har i quoten min fra tidligere. Fiber fra Lyse Akuratt. Det blir ikke det samme for oss som har ADSL. Du kan vel ha nermest full trafikk på uploaden din og likevel ikke miste så veldig mye downlod hastighet. Jeg har Telenor 704/128 og så fort en overstiger 5-6kb/s sliter linja mi fort på download hastigheten og kommer fra ~80 til 50-40kb/s og de fleste klarer jo å laste ned minst ~11kb/s og da kommer linja mi ofte under(!!) 15kb/s. Dette er ikke noe å laste ned store filer på altså. Vær glad du har tilgang til fiber, så kan vi laste ned fra deg vettu . Endret 28. desember 2003 av hasuwest Lenke til kommentar
tarpoon Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvis du har en Linux router og ADSL, kan du enkelt ordne problemet med at upload dreper downloadhastigheten. Se følgende tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=42449&hl= Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er egentlig enig. Man kunne jo fks. gjort det slik som på bittorrent at du måtte ha en upload på minst 3kb/s for å laste ned en fil, 6kb/s for to filer osv.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 greit da, får vel sette opp til 10k.... Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Har bare 128kbit ut. Problemet med adsl er at med en gang jeg får 10 kbit i upload, så reduserer dl-hastigheten min med 50%++. Det er akkuratt det samme problemet som jeg har og når broren min sitter på pcen sin og det tar flere min for å komme inn på en side blir han fly forbanna på meg... derfor må jeg sette på ned litt på max upload Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har testet dette NetLimiter i ett par dager nå, men det tuller med Trillian. Jeg blir disconnected og connected igjen hele tiden. Fryktelig irriterende..... Noen andre som har samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå