the_lynx Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 For de som er interresserte i hva som er best av Audigy 2 og SoundStorm. Les dette. Jeg vet ikke så du må svare meg: Har dette noe å si dersom du bruker optisk kabel ut til forsterker og bruker dens DAC/DSP ? Nei, det finnes ingen kvalitetsforskjell på digitale overføringer, hverken med kortet eller med kabel. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 da har jeg lydkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Er dette bra nok? Eller må jeg ha dette? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Og hva er 1394 ? ( firewire ? ) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) oivind_dahle: Ja, du kan få fjernkontroll til PC-en som du f. eks. kan bruke til å styre WinAMP med. Men hvis du har dinovo (btw: ) så har jo det god rekkevidde, så det blir vel ikke noe problem å bruke det vil jeg tro. kjøpte et dinovo til min vanlige pc, men samboern likte ikke skrive på det, så nå bare ligger det der Endret 28. desember 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvordan anlegg har du? Surround med 6 høytalere og en sub? Stereo? Receiver? Separat DAC til Stereo? Har du støtte for THX? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Slik jeg ser det er at det billigere støtter 6.1, mens det dyrere støtter 7.1 + at det har IEEE 1394 (firewire). Men jeg har enda ikke sett en film som støtter mer enn 6.1, og firewire er det på hovedkortet jeg har valgt ut. Jeg tror ikke det er andre forskjeller på de. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Har 2 store b & w høytalere + 2 små og en midthøytaler (dali). Forsterker er denon med alt du kan tenke deg. har ikke satt inn egen bass, men vurderer å kjøpe det Endret 28. desember 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har du bestemt deg for hvilket system du skal gå for eller? Synes kanskje det er litt avsporing hvis du ikke har valgt deg selve systemet. Hvis du har det har jeg bare ikke fått det med meg.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 går for det Johndoemakt foreslo på microplex. Enten det i sølv eller det i sort. anlegg er sort, men står ikke langt unna tv som er sølv. Samboern skal få lov å være med på avgjørelsen der, siden jeg stort sett kjøper i vei uten å tenke... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 må bare takke alle som hjelper meg her igjen!! Jeg har lært mer om slike systemer epå en time, enn det jeg har gjort på et helt år. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Vurder hvertfall m-audio revolution 7.1 når du er inne på lydkort. Det skal være et av de beste audiofile lydkortene i prisklassen. Koster 1295,- hos "mobeck" eller noe sånn. Husker ikke helt hva firmaet hette. Hvis du ønsker noe skikkelig fancy noe så kan jeg jo anbefale deg det samme kabinettet som meg --> Det er litt dyrere utstyr (2500,-), men såååå pent, og samboeren min tenker ikke engang tanken på at det er en pc. (Hvem har ikke hørt "du skal ikke ha noe pc i stua!!!") DrErling Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) 48 inlegg på 2 timer er heller ikke dårlig, sier noe om initiativet til folk som vil være med å hjelpe andre! Stå på! Lykke til med kjøp av nytt system. Men jeg vil anbefale deg i å velge dette ASUS hovedkortet om du går for Johndoe sitt forslag. ASUS er kvalitet og stabilitet! Hvordan er støyen på Fortron/Source PSU'en? BeQuiet leverer værtfall PSU'er med minimal støy. Endret 28. desember 2003 av hasuwest Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Skal du ha MiniITX? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) DrErling Hvor kjøpte du den juvelen? Endret 28. desember 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvordan er støyen på Fortron/Source PSU'en? BeQuiet leverer værtfall PSU'er med minimal støy. Aldeles utmerket sålangt jeg har fått testet. Det spinner litt når du starter maskinen, men så går det ned på et lydnivå som er absolutt godkjent. 120mm vifta går sakte, og har fordelen av å befinne seg inni kabinettet, slik at noe av lyden dempes før den kommer ut. FortronSource lager kvalitet, det er det liten tvil om, og denne kan jeg sålangt trygt anbefale videre. (jeg har MIST modellen fra microplex) DrErling Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Skal du ha MiniITX? Er dette MiniITX? beklager å spørre igjen, jeg er jo helt på "låven" her.... Endret 28. desember 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 DrErling gidder du skrive opp specksa på din juvel. Den er jo aldeles nydelig... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 DrErling gidder du skrive opp specksa på din juvel. Den er jo aldeles nydelig... Du har PM! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 DrErling gidder du skrive opp specksa på din juvel. Den er jo aldeles nydelig... Du har PM! ja tusen takk, det har du og nå Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) QUOTE (the_lynx @ 28/12/2003 : 02:23) Skal du ha MiniITX? Er dette MiniITX? beklager å spørre igjen, jeg er jo helt på "låven" her.... Njaa... Offisielt står det ikke at støtter MiniITX, men om man virkelig får putta et MiniITX hk inni der vet jeg ikke. Endret 28. desember 2003 av the_lynx Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Formfaktor, hovedkort: microATX Nope, det jeg linket til var microATX, ikke miniITX. Dersom du skal kjøpe ASUS hovedkortet, husk å kjøpe den 150,- saken som gir deg digital lyd ut. DrErling: Er det alu eller plast på forsiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå