Gå til innhold

Ny Shuttle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soundstorm lydkortet på nForce 2 kortene er helt greit, men hadde jeg skulle brukt PC'en til Musikk ville jeg kjøpt et Audigy 2 kort. Du får en klarere og bedre lyd med dette kortet spesielt på ganske bra anlegg(da mener jeg ikke PC anlegg til 1000,-).

Jeg og ville foretrekket og ha en AMD. Og Johndoe sitt forslag virket veldig bra(men jeg ville lagt til et Audigy 2 kort og evt. byttet fra MSI HK til ASUS.)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for en ITX pc med via hovedkort og prossesor, trenger ikke vifte til cpu.

Hvorfor ikke gå for en

VIA EPIA V10000 -- KR : 1118,38

2x Crucial SDRAM PC133 256MB ECC CL2 -- KR 1690,78

Maxtor MaXLine II 300GB -- KR 2 268,08

Creative SB Audigy 2 ZS -- KR 1 118,38

Totalt

6 195,62

Da får du en HELT lydløs pc'e du trenger kun et lite kabinett til dette.

Du har LAN, VGA og lyd integrert i HK men du kan vel bruke det andre lydkortet mye bedre. Er jo endel bedre enn integrerte lydkort..

evnt: Sky Hawk IMC-6271 Mini-ITX

Det der er jo ganske pent, til ca 700 på komplett.

alle priser er derfra..

kan jeg dytte det inn i denne eller denne ??

Jeg er helt grønn på dette området....

Takk for hjelpen forresten

Lenke til kommentar

Hei alle som har lest innlegget mitt... trykk på kabinettet jeg har valgt en gang til fordi jeg linket feil, men nå er det fikset.

Og ja, soundstorm er dårligere, men har det noe å si dersom du bruker optisk kabel direkte til forsterker, og bruker dens DSP, DAC osv ?

Øyvind: Om du kan bruke en vifteløs PSU ?

Jeg regner med at du kan det ja, men det blir nok dyrt og varmt.

Kjøp heller den F/S strømforsyningen, og sett ned spenningen på den 120mm viften som sitter i den. Viften er også montert på innsiden av PSU for å si det slik... det gjør at den blir enda mer lydløs. Og du trenger ikke noe vifte på NB, GPU eller slik... bare en på CPU og en lav RPM på PSU.

Lenke til kommentar
hva er best av soundstorm og audigy kvalitet da?

Sorry at jeg maser, men dette har jeg aldri vært borti før

Det er bedre lyd på et Audigy 2 kort enn et Soundstorm. Hvor mye bedre er vansklig å forklare men det er bedre lyd. Og Soundstorm lyd kretsene kan forårsake skurring i lyden(noe jeg har opplevd på flere nForce2 kort med Soundstorm).

Lenke til kommentar
Har selv en ny SN45G, og viften i PSU'en er ganske stillegående. Hadde ikke kalt det bråkete i det hele tatt.

Jeg syntes den bråkte så mye at jeg gjemte den inne i et skap. Men her ble det for varmt for den til at den kunne bli stående der. Men det er jo fra person til person, jeg er ganske sensitiv mot støy.

Lenke til kommentar

Du må nok sette delene sammen selv ja, men jeg regner med at det ikke blir noe problem å enten gjøre det selv, eller får en venn til å gjøre det for deg. Dette kabinettet er også sikkert mye lettere å montere i enn i en Shuttle e.l.

Og det er ikke noe problem... det er derfor vi (jeg hvertfall) er her.

Dette er faktisk det kjekkeste som jeg har lest/deltatt i her på hw forumet på mange måneder. Alltid kjekt å hjelpe folk.

Lenke til kommentar
Har selv en ny SN45G, og viften i PSU'en er ganske stillegående. Hadde ikke kalt det bråkete i det hele tatt.

Jeg syntes den bråkte så mye at jeg gjemte den inne i et skap. Men her ble det for varmt for den til at den kunne bli stående der. Men det er jo fra person til person, jeg er ganske sensitiv mot støy.

Det jeg hører i alle fall er CPU-viften. Dersom jeg stiller den til LOW hører jeg da PSU-viften. Jeg var kanskje heldig da.

hører harddisken og da. Bare glemte om den siden vi prata om vifter. :)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Dette er faktisk det kjekkeste som jeg har lest/deltatt i her på hw forumet på mange måneder. Alltid kjekt å hjelpe folk.

Helt enig :thumbup: .

The Audigy 2 gives the best audio performance we’ve ever seen in Windows XP.

går for Audigy jeg da. Tusen takk

Gjør det, du kommer ikke til å angre.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...