Gå til innhold

Dette smarthuset er en effektbombe - men Stig er forberedt hvis effekttariffene kommer [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom min lokale strømleverandør ønsker at jeg skal bruke mest strøm kl 13:37, så kan de da vel bare senke prisen noe vanvittig det klokkeslettet?

Trenger vi virkelig avgifter fra myndighetene til dette her? Leverandør sitter allerede på nøkkelen: pris. De får begynne å senke prisen i perioder med lavt bruk. Hjelper det ikke, står de fritt til å senke prisen enda mer. 

Forstår virkelig ikke at avgifter trengs. Vi betaler jo allerede etter faktisk forbruk..!!

Videre er det ikke mannen i gata som krever mest strøm. Det er det industrien som gjør. Allikevel slipper kraftkrevende industri unna med lavere avgifter enn oss mer nøkterne forbrukere. ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
7 minutes ago, qualbeen said:

(...) nøkterne forbrukere. 

Sier du i en sak om en person som bruker strøm til å varme opp innkjørselen. Blir ikke stort mer sparsommelig enn det.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (20 timer siden):

Sier du i en sak om en person som bruker strøm til å varme opp innkjørselen. Blir ikke stort mer sparsommelig enn det.

He he, kanskje ikke det beste eksempelet, nei. Men skal vi betale ulikt, basert på hva strømmen brukes til? Regner med at dokumentar-titting på Netflix prises lavere enn Paradise, sant? Eller hva med de som velger å ta seg et bad i stedet for en kjapp dusj?!

Nei, strøm er strøm. Vi betaler etter hvor mange kWh vi bruker. Bruker man mye strøm, blir regninga større. Enkelt og greit. Er det virkelig behov for å endre dette? Færrest mulig avgifter på ren strøm, synes nå jeg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...