las^se Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hei På clas ohlson og biltema selger de loddebolter til rimelige priser. de minste er på 15w, og har en spiss på ø3,5m. Er denne liten nok til å lodde ledninger og d0 på xboxen? Finnes det andre steder de selger loddebolter billig med mindre spisser? mvh las^se Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har ikke så mye peiling på det selv enda, men onkelen min brukte en slik som denne til å lodde PS1 med. Han skulle prøve på xboxen min med den også. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) På clas ohlson og biltema selger de loddebolter til rimelige priser. de minste er på 15w, og har en spiss på ø3,5m. Den er i hvertfall stor nok... Endret 27. desember 2003 av kensyv Lenke til kommentar
kons Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Loddet en PS2 her om dagen, vi valgte å lodde fast på komponentene. Dette siden det bør være mer hold i disse en i via hull, den hadde pinner med 0,625mm eller 0,5mm pitch, dvs det er bare ca 0,2mm = 200um eller mindre luft mellom pinnene. Jobben har fint loddeutstyr.... selv da var det ikke lett, stø på hånden nå .... Hvis XBOX har like komponenter (det bør du regne med) og det ikke finnes enkle lodde land å komme til på så du vil feste til komponent pinner, ville jeg ikke prøve engang med 15W bolten og 3,5mm , til nød om du kjøper en ekstra spiss og sliper den ned med sandpapir til den er som en litt kjukk, kort, litt butt synål. 15W er egentlig ganske passe. Sørg for å ha noe (loddelisse feks) til å fjerne broer du kommer i skade for å lage. Det hjelper veldig om ledningene ligger fast, limpistol og pinsett virket fint for oss. Ellers kan det anbefales å øve litt. Finn et vraket kort av noe slag og lek med det. Legg litt tinn på pinnen/loddelandet og litt på ledningen (bare så du ser overflaten endrer karakter ikke noe dråper eller sånt) legg dem sammen og varm en gang til. Planlegg hvordan du har tenkt å gjøre alt på forhånd, så blir det enklere og penere. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 HVor får jeg kjøpt en loddebolt med mindre enn ø3,5mm da? Er de dyre de? Lenke til kommentar
kons Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 se på denne feks. http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/5966.htm vi bruker Weller utstyret de selger men det var _litt_ dyrere... Den over burde fungere, men jeg har ikke brukt den selv. 0,5mm spiss som følger med ser greit ut. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 jeg bruker en clash ohlson-loddebolt på 15w, sannsynligvis mye av det samme som du fant, når jeg skal modde xbox. Den er litt på kanten når det kommer til tykkelse, men går bra. Det verste er d0-punktet.. Samt hvis jeg skal kortslutte et par små punkter for å få flasha bios. Men det er mest på grunn av at loddetinnet ikke vil feste seg, og ikke at loddebolten er for stor.. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) jeg bruker en clash ohlson-loddebolt på 15w, sannsynligvis mye av det samme som du fant, når jeg skal modde xbox. Den er litt på kanten når det kommer til tykkelse, men går bra. Det verste er d0-punktet.. Samt hvis jeg skal kortslutte et par små punkter for å få flasha bios. Men det er mest på grunn av at loddetinnet ikke vil feste seg, og ikke at loddebolten er for stor.. Går det an å slipe spissen slik at det blir tynner spiss? Har aldri loddet før, men har en elektro-lærer som fremtidig svigerfar. Bør jeg prøve meg på dette selv med en clas ohlson-loddebolt som du har, eller bør jeg invistere i en dyr hos elfa? Har ikke tenkt å lodde mye, bare xbox'en min, så å invistere 500,- i en loddebolt frister ikke.... Endret 28. desember 2003 av las^se Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Går det an å slipe spissen slik at det blir tynner spiss? Ja! Men unngå det på en spesialbelagt loddespiss til 100,- ++ Men er det bare en helt vanlig forniklet meiselformet sak på en billig loddebolt, så ta fram filen, og lag den så spiss og smal som du ønsker. Når du fortinner den etterpå er den god som ny. Denne tilpassingen kan du gjøre så mange ganger du ønsker - vel og merke til det ikke er mer spiss... Lenke til kommentar
CIder Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 se på denne feks.http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/5966.htm vi bruker Weller utstyret de selger men det var _litt_ dyrere... Den over burde fungere, men jeg har ikke brukt den selv. 0,5mm spiss som følger med ser greit ut. Har sett på denne jeg også. Ser ut til å passe perfekt til xbox-modding. Bare synd de ikke får de inn før 27.januar. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg klarte å modde min x-box med en 15w loddebolt fra clas ohlson. kjøpte 1mm spiss. var litt stort men gikk helt greit. en liten investering på 100,- Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Biltema har fatisk loddebolt med ganske tynn spiss. (Husker ikke dia.) Et lite tips når det skal loddes på ben på IC'er: sett ett skalpell/barberblad på hver side av benet det skal loddes på, og man ungår kortsluttning. - Janders Lenke til kommentar
Emnity Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 hva skal dere modda på xbox ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå