Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ekstrem tannverk og ikke råd til behandling?

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
21 minutes ago, nor50 said:

Ingen tannlege, som alle andre som driver business, vil ta en kunde som ikke er i stand til å betale.

Jeg fikk dekka 25.000,- i tannbehandling via det som i sin tid var sosialkontoret (NAV i dag). Tannlegen ville ikke tilby så mye som en tannpirker før pengene fra NAV/kommunen var på deres konto.

Lenke til kommentar
Gjest b5fa7...c1f

Jeg var i samme båt for to år siden, fikk betennelse i kjeven og en helvete med smerte, å som arbeidsledig var det ikke noe å ta av eller noe sted å få hjelp, ihvertfall ikke fra NAV.

Min løsning, som jeg ikke er noe stolt av, fant en tannlege som spesialiserer seg på tannlegeskrekk, fikk da snakke med tannlegen sin egen psykolog å løy så det rant at jeg hadde tannlegeskrekk-

Fikk da innvilget et eller annet som jeg ikke husker hva heter, dette kunne kun gjøres en gang i livet og varte til nyttår uansett når det ble innvilget men jeg betalte opp til frikort grensa for psykologen og endte opp med å betale ca 9K etter det for å trekke to tenner, sette skrue i kjeven, tannimplantat, tre kroner og masse annet som egentlig skulle kostet meg 60K

Aldri gøy å lyve men da en ikke får hjelp her i landet så jeg ingen annen mulighet

Anonymous poster hash: b5fa7...c1f

Lenke til kommentar
nor50 skrev (22 timer siden):

Ingen tannlege, som alle andre som driver business, vil ta en kunde som ikke er i stand til å betale.

Dette er ikke helt sant. Dyrlegen der jeg bodde før ville ofte behandle dyr gratis eller til redusert pris om eierne hadde dårlig råd. Mennesker med integritet og andre verdier enn å tjene mest mulig penger finnes, men vi foretrekker å heie frem de som tjener seg rike på å skvise andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...