Taurean Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Legevakt igjen da? Det er ubehagelig å foreslå det, men det fikk jo gjennomslag sist. Og over tid, hvis du bruker legevakten, så vil du jo få bedre og bedre tannhelse etter hvert som de får bedre oversikt over tannhelsen din. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2020 Legevakten sendte meg til fylkeskommunal tannlege som gjorde en midlertidig fix som nå er tilbake til 0, men jeg har fått ei regning på arbeidet, så jeg har mere gjeld og samme tannproblemer. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Ring tannlege. Du trenger akutt hjelp. Ikke tenk kostnader og NAV nå, det får komme senere. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2020 (endret) Ingen tannlege, som alle andre som driver business, vil ta en kunde som ikke er i stand til å betale. Endret 9. januar 2020 av nor50 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Invader Zim skrev (På 24.12.2019 den 6.38): Eller utsatt for noe kriminelt Det beste man kan gjøre er å bli kriminell. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2020 Er småkriminell... ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 21 minutes ago, nor50 said: Ingen tannlege, som alle andre som driver business, vil ta en kunde som ikke er i stand til å betale. Jeg fikk dekka 25.000,- i tannbehandling via det som i sin tid var sosialkontoret (NAV i dag). Tannlegen ville ikke tilby så mye som en tannpirker før pengene fra NAV/kommunen var på deres konto. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2020 Som Erna sa, menn må spør om hjelp for å unngå selvmord. Men, den hjelpa man trenger den finnes som regel ikke! Lenke til kommentar
Gjest b5fa7...c1f Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Jeg var i samme båt for to år siden, fikk betennelse i kjeven og en helvete med smerte, å som arbeidsledig var det ikke noe å ta av eller noe sted å få hjelp, ihvertfall ikke fra NAV. Min løsning, som jeg ikke er noe stolt av, fant en tannlege som spesialiserer seg på tannlegeskrekk, fikk da snakke med tannlegen sin egen psykolog å løy så det rant at jeg hadde tannlegeskrekk- Fikk da innvilget et eller annet som jeg ikke husker hva heter, dette kunne kun gjøres en gang i livet og varte til nyttår uansett når det ble innvilget men jeg betalte opp til frikort grensa for psykologen og endte opp med å betale ca 9K etter det for å trekke to tenner, sette skrue i kjeven, tannimplantat, tre kroner og masse annet som egentlig skulle kostet meg 60K Aldri gøy å lyve men da en ikke får hjelp her i landet så jeg ingen annen mulighet Anonymous poster hash: b5fa7...c1f Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 Det finnes mange refusjonsmuligheter, tannlegen vet hvordan dette skal benyttes. https://www.christiania-tannlegesenter.no/tannhelseinformasjon/helfo/ 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2020 Invader Zim skrev (17 minutter siden): Har du prøvd tobakk? Tror neppe tobakk fikser tennene mine. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 nor50 skrev (9 timer siden): Tror neppe tobakk fikser tennene mine. Som sagt tidligere, nei, det fikser ikke tennene. Det fikser smerten midlertidig. Gjorde det selv mens jeg ventet på tannlegebehandling. Overraskende effektivt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 nor50 skrev (22 timer siden): Ingen tannlege, som alle andre som driver business, vil ta en kunde som ikke er i stand til å betale. Dette er ikke helt sant. Dyrlegen der jeg bodde før ville ofte behandle dyr gratis eller til redusert pris om eierne hadde dårlig råd. Mennesker med integritet og andre verdier enn å tjene mest mulig penger finnes, men vi foretrekker å heie frem de som tjener seg rike på å skvise andre. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Fikk du noe papir fra legevakta sist rundt julaften? Som du kan sende til NAV for å overbevise dem. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2020 Taurean skrev (1 time siden): Fikk du noe papir fra legevakta sist rundt julaften? Som du kan sende til NAV for å overbevise dem. Har anket avslaget fra NAV, men der tar ting tid... ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Tannleger tilbyr stort sett nedbetaling over tid. Det kan jo være alternativt, eller se om du kan få lån i banken for beløpet. Lenke til kommentar
Biff1 Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Utlandet er også alternativ. Østblokk landene er rimelige på tannlege fronten har jeg hørt og fly dit er jo billigere enn en ett par bom passeringer. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå