Shar|{ Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har en CPU som ligger på 52-68 grader under splling. Er ikke dette for varmt? Eller betyr ikke dette noe? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Litt for varmt ja Du burde skifte kjølepasta eller skifte kjøler kanskje. Lenke til kommentar
Shar|{ Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Litt for varmt ja Du burde skifte kjølepasta eller skifte kjøler kanskje. Helt ny vifte med helt ny kjølevifte Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Litt for varmt ja Du burde skifte kjølepasta eller skifte kjøler kanskje. Helt ny vifte med helt ny kjølevifte Hvilken kjølepasta har du? Lenke til kommentar
Shar|{ Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Den som var med i pakken. aner ikke hvilken, spør for en kamerat. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Var det på kjøleribba, eller måtte du legge det på selv Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Får kjøleren god kontakt med CPU? Har du høy romtemperatur? har du kabinett vifter..det kan skyldes dårlig luftsirkulasjon.. Prøv evt å ta av kjøleribba, sett på et nytt lag med kjølepasta (fjern det gamle laget med isopropanol o.l) Og fest den på igjen. Sørg for at den får god kontakt med cpu Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 La oss begynne med å spørre hvilken cpu han har? Lenke til kommentar
Shar|{ Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 La oss begynne med å spørre hvilken cpu han har? AMD CPU btw.. Det var kjølepasta på viften, i pakken. men fikk den fjerna lagt på den "beste" visst nok. Men har fortsatt samme temp. Men det kan jo også skyldees at han ikke har kabinett "lokket" på? ^^ Han er litt vims.. Kabinette er ikke stort nok til å ha i en ATX PSU ^^ Lenke til kommentar
Berc0Witz Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Du bør kjøpe et nytt kabinett med mange muligheter for utbygging av nettop kjøling. det er jo en viktig del. 50-60 grader er ganske så mye. du burde nokk innvistert i en ny kjøler. Deep Impact 102 (www.3dfxcool.no) Denne kjøleren er meget bra, laget av material som leder varme veldig godt bort, i tilleg til at du kan ha 2 vifter på den (70mm eller 80mm ) selges på 3dfxcool.no. Husk at du også må kjøpe en god kjølepasta. Jeg vil annbefale Shin Etsu X-23-7762. Å så må du ikke glemme å kjøpe enten 70 eller 80mm vifter med mer enn 3500 rpm. for maksimal kjøling. mvh Lenke til kommentar
runela Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg ligger på 60 grader når jeg spiller, det er god luftgjenomstrømning og det er ganske normalt på en amd vis det er det du har... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 La oss begynne med å spørre hvilken cpu han har? AMD CPU btw.. Det var kjølepasta på viften, i pakken. men fikk den fjerna lagt på den "beste" visst nok. Men har fortsatt samme temp. Men det kan jo også skyldees at han ikke har kabinett "lokket" på? ^^ Han er litt vims.. Kabinette er ikke stort nok til å ha i en ATX PSU ^^ Jeg er interessert i å vite hva cpuen din heter... Feks XP2000+.. ? Duron 1.6ghz? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Du bør kjøpe et nytt kabinett med mange muligheter for utbygging av nettop kjøling. det er jo en viktig del. 50-60 grader er ganske så mye. du burde nokk innvistert i en ny kjøler. Deep Impact 102 (www.3dfxcool.no) Denne kjøleren er meget bra, laget av material som leder varme veldig godt bort, i tilleg til at du kan ha 2 vifter på den (70mm eller 80mm ) selges på 3dfxcool.no. Husk at du også må kjøpe en god kjølepasta. Jeg vil annbefale Shin Etsu X-23-7762. Å så må du ikke glemme å kjøpe enten 70 eller 80mm vifter med mer enn 3500 rpm. for maksimal kjøling. mvh Og kjøper du den med 2 vifter bør du være forsiktig da kjøleren uten vifter veier nesten 600g (580g).. Den hadde ikke jeg tatt med på lan.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Jeg ligger på 60 grader når jeg spiller, det er god luftgjenomstrømning og det er ganske normalt på en amd vis det er det du har... Vil ikke si at det er normalt at amd cpu ligger på 60 grader ved spilling. Endret 1. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Er det en T-Bred A eller Palomino så er det ikke så avskrekkende temperaturer, er det T-Bred B eller Barton bør du sjekke kontakten mellom cpu og kjøler. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Min AMD 2500+ Barton ligger på 47,5 med en solid vifte.. Men nå er rommet hakket kaldere enn vanelig her..så normalt ligger den på 50c og 55 ved max .. 60 og 65 ved 2500@3200 Virker som rommet har MYE og si..min står ikke bra til, siden den er nær en radiator. Janster Lenke til kommentar
EDB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ikke bekymre deg. Jeg har en AMD athlon xp 2400 som kommer opp i 60++ grader under spilling.Da er det litt varmt i rommet da.Men jeg syntes den er litt varm fordet. Jeg har ingen vifter i kabinettet mitt, det er foresten åpent. Mvh Eirik Lenke til kommentar
Berc0Witz Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hmm, jeg har en AMD XP2200+ som holder idle 30c og max 37c. Jeg bruker deep impact high speed (ca 500g men den har vert på mange lan, ingen skader på socket.)med en titan vifte @ 5000 rpm. Meget god luftkjøling i kabinettet, blir sjelden varmere enn 27c. Vist du har opptil 60c på prosessoren bør du sjekke støv og andre ting rundt prosessor viften som du har. støv på kjøleribben øker tempraturen, så ta en sjekk. Riktig kjølepasta er også viktig (les det over) Jeg vil på det sterkeste anbefale Deep Impact som den beste cpu kjøleren jeg har testet. Lenke til kommentar
MuD Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Eg har ein Amd Xp 2700+ som er klokket opp til Xp3400+ med Thermaltake volcano 11 som kjører ein hastighet på 1700rpm, og cpu-en ligger på 40grader stabilt og og 45 under spilling!!! og rommet mitt ligger på mellom 20-25grader. Men du skal ikkje bekymre deg amd cpu-ane tåler opptil 80 grader... Endret 4. januar 2004 av MuD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå