Oddvardm Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 jallajall skrev (38 minutter siden): Må nok vente litt til. Demokratenes nominasjons begynte med bl.a. 5 minoriteter, 5 kvinner, 2 millenials, 1 binær innfødt/indianer, 1 homofil.. men velgerne og partiet som fronter toleranse og mangfold fant ut at det beste kortet i bunken er en gammel halvsenil karrierepolitiker. :] Nå skal jeg våge meg med noen spådommer. Biden er et offerlam brukt som en frontfigur for å stoppe venstresiden i det demokratiske partiet. Det kommer en ny kandidat frem så snart nominasjonsvalget er over. Det blir enten Andrew Cuomo, Hillary Clinton eller Barak Obama. Nominasjons valget som ble avholdt nå var et klart valgfusk. Exit polls hadde massive avik på mellom 8 til 15% fra det offisielle resultatet. Alt ble gjort for å stoppe Bernie Sanders. Så kom pandemien. Vi kommer til å se et valg i USA som ikke kommer til å inkludere Biden i det hele tatt. Og hvis ikke internasjonale inspektører får overvåke valget så blir ikke Trump valgt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) Oddvardm skrev (3 timer siden): Her er hva venstre siden mener om Demokratene. Interessant å se hvor samstemt denne venstresidens beskrivelse av virkeligheten er med Trump-siden. Motstanden mot det etablerte politiske etablissementet er felles. Begge ser det problematiske med "deep state", hvor spesielt det demokratiske partiet har sine tentakler overalt i statsapparatet. Felles fiende, men ulike mål og midler, vil jeg tro. Hvis disse to motsetningene i amerikansk politikk hadde slått seg sammen mot den felles fienden, ville det blitt en kraftfull blokk som kunne ha ryddet opp i ukulturen. Forresten ser vi det samme i norsk politikk: Motstanden mot EU og globalisme, og skepsisen til den etablerte politiske eliten, finner vi til høyre og til venstre. Alternative medier på begge sider speiler det samme. Les Document og Resett fra høyresiden, og Steigan fra venstresiden. De er samstemte om sentrale spørsmål. Endret 9. mai 2020 av Slettet+9817234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Oddvardm skrev (13 minutter siden): Det blir enten Andrew Cuomo, Hillary Clinton eller Barak Obama. Nominasjons valget som ble avholdt nå var et klart valgfusk. Exit polls hadde massive avik på mellom 8 til 15% fra det offisielle resultatet. Alt ble gjort for å stoppe Bernie Sanders. Barack Obama blir det ikke, han kan ikke velges på nytt, to perioder er maks, enten periodene er samlet eller ei. Cuomo har tung bagasje etter 10 år som guvernør. Han fremstår solid på corona-konferansene, men et stort spørsmålstegn kan reises ved om hans politiske prosjekt gjennom 10 år tåler et kritisk blikk. Trolig vet han svaret selv, og derfor har han kategorisk avvist ideen. Clinton, hun er om mulig enda mindre valgbar enn forrige gang. Hun har de siste årene avslørt nye sider ved seg selv som ikke akkurat gjør henne mer spiselig. Den våte drømmen er Michelle. Kona til Barack. Hun har alltid vært godt likt. Men mon tro om det er nettopp fordi hun er lite politisk? Så vidt jeg vet har hun ingen politisk erfaring, ei heller noen interesser i den retning. Selv har hun kategorisk avvist at hun noensinne kommer til å sette sine føtter i Det hvite hus igjen. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 Miri skrev (9 minutter siden): Barack Obama blir det ikke, han kan ikke velges på nytt, to perioder er maks, enten periodene er samlet eller ei. Cuomo har tung bagasje etter 10 år som guvernør. Han fremstår solid på corona-konferansene, men et stort spørsmålstegn kan reises ved om hans politiske prosjekt gjennom 10 år tåler et kritisk blikk. Trolig vet han svaret selv, og derfor har han kategorisk avvist ideen. Clinton, hun er om mulig enda mindre valgbar enn forrige gang. Hun har de siste årene avslørt nye sider ved seg selv som ikke akkurat gjør henne mer spiselig. Den våte drømmen er Michelle. Kona til Barack. Hun har alltid vært godt likt. Men mon tro om det er nettopp fordi hun er lite politisk? Så vidt jeg vet har hun ingen politisk erfaring, ei heller noen interesser i den retning. Selv har hun kategorisk avvist at hun noensinne kommer til å sette sine føtter i Det hvite hus igjen. Du tror enda at valget blir avgjort ved urnene? Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 12 hours ago, Oddvardm said: Nå skal jeg våge meg med noen spådommer. Biden er et offerlam brukt som en frontfigur for å stoppe venstresiden i det demokratiske partiet. Det kommer en ny kandidat frem så snart nominasjonsvalget er over. Det blir enten Andrew Cuomo, Hillary Clinton eller Barak Obama. Virker ikke helt som Cuomo vil, til tross for mange spådommer der ute tipper jeg det likevl ender opp med Biden. Men hvis han skulle nå helt frem og faktisk vinne tror jeg ikke han kommer til å bli en spesielt tilgjengelig president. Jo mindre han står foran kameraet, jo bedre. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 jallajall skrev (6 timer siden): Virker ikke helt som Cuomo vil, til tross for mange spådommer der ute tipper jeg det likevl ender opp med Biden. Men hvis han skulle nå helt frem og faktisk vinne tror jeg ikke han kommer til å bli en spesielt tilgjengelig president. Jo mindre han står foran kameraet, jo bedre. Ikke sant. Spørsmålet mitt er enkelt og svaret burde være like enkelt; 'Er det Amerikanske folket så dumme at de velger en senil mann som nesten ikke husker sitt eget navn, har en sønn som er tung narkoman og høster penger for faren? Som har den verste voterings historien i Senatet av samtlige Demokrater? Som er beskyldt for en sex forbrytelse, med flere dokumenterte tilfeller av 'særegen' oppførsel overfor kvinner? Som sier at han vil bruke sitt veto hvis han får et lovforslag på pulten sin om offentlig helsevesen'? Hvis du tror det så kan jeg nevne at han hadde ikke engang en organisasjon i 7 av de 14 statene som hadde valg 'super tuesday'. At han kom på 2 og 3 plass i exit polls i alle stater han vant. At exit polls var mellom 8 til 15% fravik fra offisielle resultater. Kan fortelle deg at USAID (USA's egen hjelpeorganisasjon) sier at hvis det er avvik på 4% eller over, er valget (i andre land) ugyldig i USA's øyne. Alt dette og så er Biden og Demokratene alternativet til Trump? Tror noen det? Virkelig tror på det? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 26 minutes ago, Oddvardm said: Ikke sant. Spørsmålet mitt er enkelt og svaret burde være like enkelt; 'Er det Amerikanske folket så dumme at de velger en senil mann som nesten ikke husker sitt eget navn, har en sønn som er tung narkoman og høster penger for faren? Som har den verste voterings historien i Senatet av samtlige Demokrater? Som er beskyldt for en sex forbrytelse, med flere dokumenterte tilfeller av 'særegen' oppførsel overfor kvinner? Som sier at han vil bruke sitt veto hvis han får et lovforslag på pulten sin om offentlig helsevesen'? Hvis du tror det så kan jeg nevne at han hadde ikke engang en organisasjon i 7 av de 14 statene som hadde valg 'super tuesday'. At han kom på 2 og 3 plass i exit polls i alle stater han vant. At exit polls var mellom 8 til 15% fravik fra offisielle resultater. Kan fortelle deg at USAID (USA's egen hjelpeorganisasjon) sier at hvis det er avvik på 4% eller over, er valget (i andre land) ugyldig i USA's øyne. Alt dette og så er Biden og Demokratene alternativet til Trump? Tror noen det? Virkelig tror på det? Jupp Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 jjkoggan skrev (13 minutter siden): Jupp ? Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 12. mai 2020 Del Skrevet 12. mai 2020 Her er en parade av Bidens løgner over hele hans karriere. 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 12. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2020 Er uenig i karakteristikken av Joe Biden i denne tråden. Mener ikke at han fremstår som senil. Derimot har han hatt for vane å komme med såkalt "gaffes" eller feiluttalelser. Det jeg har bemerket meg med Biden er at han ser ut til å ha mistet det gode humøret og glade lynnet han hadde etter at han sønn Beau døde av hjernekreft. Det tar sikkert på å begrave sitt andre barn og samtidig ha et barn som er narkoman. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 12. mai 2020 Del Skrevet 12. mai 2020 Sandy Koufax skrev (17 minutter siden): Er uenig i karakteristikken av Joe Biden i denne tråden. Mener ikke at han fremstår som senil. Derimot har han hatt for vane å komme med såkalt "gaffes" eller feiluttalelser. Det jeg har bemerket meg med Biden er at han ser ut til å ha mistet det gode humøret og glade lynnet han hadde etter at han sønn Beau døde av hjernekreft. Det tar sikkert på å begrave sitt andre barn og samtidig ha et barn som er narkoman. Det er ironisk å tenke på at sønnen fikk denne kreften pga utarmet uran fra atitank prosjektiler han ble eksponert for i Irak. En krig faren advokerte sterkt for, mange mener at han var instrumental i å få krigen i gang. Uansett ikke bra å miste barn, og det unner jeg ingen. Men kan du si hva du er uenig i Sandy? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 12. mai 2020 Del Skrevet 12. mai 2020 (endret) 46 minutes ago, Sandy Koufax said: Er uenig i karakteristikken av Joe Biden i denne tråden. Mener ikke at han fremstår som senil. Han er utvivlsomt ved å bli senil (enhver som har vært rundt folk som har blitt senile kjenner igjen tegnene) og blir han valgt, vil visepresidenten fort ta over (sandsynligvis vil Biden selv maksimalt kunne sitte 2 år utfra den mentale utviklingen hans å dømme), så det blir interessant hvem som egentlig skal bli president. Han har før sagt det blir en minoritetskvinne, uavhengig av kompetanse selvsagt, så det blir jo spennende... Syns det er utrolig at demokraterne, som sikkert mener Trump er den verste kandidaten noensinne, likevel blant en så stor befolkning ikke klarer å finne noen bedre enn Biden... Endret 12. mai 2020 av tigerdyr Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 12. mai 2020 Del Skrevet 12. mai 2020 Det du ser i Amerikansk politikk er at Demokratene er nå et parti som er til høyre for Republikanerne. De later som de ikke er det, men når du ser på lovene de vedtar er de langt til høyre. Det har også blitt avslørt hvordan de har kjørt en falsk kampanje mot Trump hvor Russland var i sentrum. De fanget Trumps sikkerhets rådgiver Gen Flynn i et nett av løgner. Det er satt frem påstander som ikke er sanne. Her er en video som beskriver dette. Hva har det med Biden? Han var den som organiserte dette sammen med Obama. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Du mener altså at demokratene er til høyre for republikanerne...........? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Miri skrev (På 9.5.2020 den 21.49): Aldri før har en president vært så åpen om sine tanker og hensikter. ... At Trump ikke er politiker blir brukt mot ham, men det er også årsaken til at han ikke driver det tradisjonelle politiske spillet og taktikkeriet. ... Trump er what you see is what you get. Eh... hahaha, så har jeg hørt det også Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Sandy Koufax skrev (På 12.5.2020 den 2.25): Er uenig i karakteristikken av Joe Biden i denne tråden. Mener ikke at han fremstår som senil. Derimot har han hatt for vane å komme med såkalt "gaffes" eller feiluttalelser. Det jeg har bemerket meg med Biden er at han ser ut til å ha mistet det gode humøret og glade lynnet han hadde etter at han sønn Beau døde av hjernekreft. Det tar sikkert på å begrave sitt andre barn og samtidig ha et barn som er narkoman. Det vi ser nå er ikke de vanlige Biden-gaffes. Det er problemer med å formulere setninger, han glemmer hva folk heter, han glemmer hva han stiller til valgkamp som, osv. Dagens Biden er en helt annen enn for bare noen få år siden. Lenke til kommentar
Wer2w Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) hekomo skrev (19 minutter siden): Eh... hahaha, så har jeg hørt det også Har du hørt den om når Biden glemte at han ikke var vicepresident lenger og ringte Obama mitt i natten og spurte hvorfor Obama ringer han mitt i natten? Kalles projisering, når jeg og du "bytter plass" (Dette var en science fiction fortelling, bibel-style) Endret 14. mai 2020 av Wer2w Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 (endret) Snikpellik skrev (2 timer siden): Du mener altså at demokratene er til høyre for republikanerne...........? Ikke i retorikk, men i praksis ja. Hvis du ser på hvilke økonomiske reformer de har gjort de siste 40 årene vil du se at de er 'langt' til høyre. Finans og banklover, skattereformer og militærbudsjetter. Endret 14. mai 2020 av Oddvardm Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 USA gjør det ganske bra til tross for koronoaen. Har kun mistete 85.000 jobber. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 jallajall skrev (18 minutter siden): USA gjør det ganske bra til tross for koronoaen. Har kun mistete 85.000 jobber. Hva skal man si. Den nye presidenten av la la land? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå