Oddvardm Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 (endret) Sandy Koufax skrev (29 minutter siden): Men du vet vel at politiet i USA stopper de mørkhudede i langt større grad enn hvite. Dette var for eksempel det store problemet med Mike Bloomberg sin "stop and frisk" lov. Nå sier Bloomberg at han bare arvet denne loven, men den var svært gjeldende under hans periode. Til slutt måtte han be om unnskyldning fordi politiet i New York fokuserte nesten bare utelukkende på afroamerikanere og latinoer. Da er det selvsagt naturlig å tenke seg at en lov som 3 strikes out ikke gagner afroamerikanere og latinoer noe særlig. Og spesielt når vi tenker på at mange afroamerikanere ble stoppet for å bære på marijuana og andre mindre forseelser. Akkurat og da si at loven gjelder for alle blir uten mening. Loven er for alle, men alle visste om rasismen og dermed var det lett å se hva som ville skje. Clinton visste at han ville fengsle svarte og latinoer, og at flertallet i USA er hvite og rasister. Det visste han og gamblet bevisst på at sterke tall fra politiets aksjoner vill gavne ham politisk. Mannen er en studie i kynisme. Kona hans er en studie i korrupsjon. Endret 4. mai 2020 av Oddvardm 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Sandy Koufax skrev (3 timer siden): Men du vet vel at politiet i USA stopper de mørkhudede i langt større grad enn hvite. Dette var for eksempel det store problemet med Mike Bloomberg sin "stop and frisk" lov. Nå sier Bloomberg at han bare arvet denne loven, men den var svært gjeldende under hans periode. Til slutt måtte han be om unnskyldning fordi politiet i New York fokuserte nesten bare utelukkende på afroamerikanere og latinoer. Da er det selvsagt naturlig å tenke seg at en lov som 3 strikes out ikke gagner afroamerikanere og latinoer noe særlig. Og spesielt når vi tenker på at mange afroamerikanere ble stoppet for å bære på marijuana og andre mindre forseelser. Yupp, som eg skreiv, eg har vitnet fleire gonger kor rasistisk politiet i USA er. Men det blir heilt feil å skylde på Biden. Det er ikkje noe problem med loven, men med politiet i så fall. Eg lurer også på korleis er det virkelige bilde i USA når det kommer til krim og kvite/latino/svarte? Trur du om politiet var 100% nøytral, så hadde vi sett 33-33-33%? Eller er det god grunn at politiet stopper for det meste svarte og latinos? Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 aomt skrev (5 minutter siden): Yupp, som eg skreiv, eg har vitnet fleire gonger kor rasistisk politiet i USA er. Men det blir heilt feil å skylde på Biden. Det er ikkje noe problem med loven, men med politiet i så fall. Eg lurer også på korleis er det virkelige bilde i USA når det kommer til krim og kvite/latino/svarte? Trur du om politiet var 100% nøytral, så hadde vi sett 33-33-33%? Eller er det god grunn at politiet stopper for det meste svarte og latinos? 5 fakta om kriminaliteten i USA. https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/10/17/facts-about-crime-in-the-u-s/ Rase inndeling av kriminaliteten i USA. https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 hekomo skrev (På 3.5.2020 den 18.13): Reade har nå stadig flere vitner som har sagt at de husker at hun fortalte om episoder på den tiden. Flere enn Kavanaughs anklager. Men hennes anklager i dager er vesentlig annerledes enn de hun kom med for 30 år siden. Påstanden om seksuelle overgrep er av ny dato, og vitner fra 90-tallet kan ikke bekrefte noe som hun først kommer frem med i dag. Opprinnelig anklage, og det er dette vitner bekrefter, er at Biden oppførte seg på en måte som gjorde henne ubekvem. Og det kan vi alle forstå når vi ser hvordan Biden drar seksuelt ladede vitser til småjenter, uten selv å skjønne hvor upassende det er. Sandy Koufax skrev (4 timer siden): Men du vet vel at politiet i USA stopper de mørkhudede i langt større grad enn hvite. Hvordan får du dette til å bli rasisme? Det er jo et faktum at mørkhudede i USA begår mer kriminalitet, og derfor er de som gruppe å anse som en større risiko for kriminell adferd. Slik en liten gruppe fremmedkulturelle i Norge står for 3 av 4 voldtekter, for eksempel. Da må man være passe dum om man som kvinne ikke er ekstra på vakt overfor denne gruppen. Dette har intet med rasisme å gjøre. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Miri skrev (9 minutter siden): Men hennes anklager i dager er vesentlig annerledes enn de hun kom med for 30 år siden. Påstanden om seksuelle overgrep er av ny dato, og vitner fra 90-tallet kan ikke bekrefte noe som hun først kommer frem med i dag. Opprinnelig anklage, og det er dette vitner bekrefter, er at Biden oppførte seg på en måte som gjorde henne ubekvem. Og det kan vi alle forstå når vi ser hvordan Biden drar seksuelt ladede vitser til småjenter, uten selv å skjønne hvor upassende det er. Hvordan får du dette til å bli rasisme? Det er jo et faktum at mørkhudede i USA begår mer kriminalitet, og derfor er de som gruppe å anse som en større risiko for kriminell adferd. Slik en liten gruppe fremmedkulturelle i Norge står for 3 av 4 voldtekter, for eksempel. Da må man være passe dum om man som kvinne ikke er ekstra på vakt overfor denne gruppen. Dette har intet med rasisme å gjøre. Hva har du av kilder som kan bekrefte det du sier her om voltekter i Norge og kriminalitet begått av svarte i USA? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Miri skrev (47 minutter siden): Men hennes anklager i dager er vesentlig annerledes enn de hun kom med for 30 år siden. Påstanden om seksuelle overgrep er av ny dato, og vitner fra 90-tallet kan ikke bekrefte noe som hun først kommer frem med i dag. Opprinnelig anklage, og det er dette vitner bekrefter, er at Biden oppførte seg på en måte som gjorde henne ubekvem. Og det kan vi alle forstå når vi ser hvordan Biden drar seksuelt ladede vitser til småjenter, uten selv å skjønne hvor upassende det er. Du må sette deg litt inn i hvordan mennesker kan reagere på seksuelle overgrep. Også Kavanaughs anklager holdt detaljer skjult lenge. Det er helt vanlig for overgrepsofre. Det er stor skam forbundet med slikt, og det er også mange andre ting som spiller inn. Så argumentet om at det er "vesentlig annerledes" er et veldig dårlig argument. Det er faktisk en helt vanlig måte å reagere på. Og jo, vitner kan bekrefte at hun ble utsatt for noe. Stadig flere, faktisk. Men når det er en demokratisk neoliberal overgriper så er det visst ikke lenger nødvendig å tro på offeret. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 Tara Reade gir et intervju. https://www.axios.com/tara-reade-biden-megyn-kelly-interview-9a57c644-de54-47f3-b287-f087f88c76fb.html Og visstnok er hun under kraftig press av demokratiske nettverk. Hun blir hacket og de saumfarer hennes fortid (kjærester og slikt). Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 On 5/4/2020 at 5:37 PM, hekomo said: Du må sette deg litt inn i hvordan mennesker kan reagere på seksuelle overgrep. Også Kavanaughs anklager holdt detaljer skjult lenge. Det er helt vanlig for overgrepsofre. Det er stor skam forbundet med slikt, og det er også mange andre ting som spiller inn. Så argumentet om at det er "vesentlig annerledes" er et veldig dårlig argument. Det er faktisk en helt vanlig måte å reagere på. Og jo, vitner kan bekrefte at hun ble utsatt for noe. Stadig flere, faktisk. Men når det er en demokratisk neoliberal overgriper så er det visst ikke lenger nødvendig å tro på offeret. Det er ikke «et veldig dårlig argument», det er et argument men ikke klar bevis, ikke ulik vitner som ikke alltid husker nøyaktig hva noen sa nesten 30 år siden. Jeg antar det skjer at jeg må velge mellom en mann som skryter på seksuelle overgrep og har mange anklagere og en annen som kanskje gjorde det en gang 30 år siden For et valg! Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) Jeg vil minne alle dere på hva som er grunnen til at Biden og Demokratene er så farlige for oss. Vi som bor i Europa tror at dette er et Amerikansk problem og ikke anngår oss. Men det gjør det i aller høyeste grad. Vi må se på sikkerhets situasjonen i Europa under et nytt lys og dere må undersøke hva som har og skjer i Ukraina. USA finansierer en 'slow burning' konflikt i Ukraina med middler de stjeler fra folket i USA. Kongressen i USA har ikke godkjennt slik intervensjon i Europa, men CIA og Obama administrasjonen kanaliserer store beløp til firmaet Burisma (https://en.wikipedia.org/wiki/Burisma_Holdings) gjennom en bank som heter Privatbank (https://en.wikipedia.org/wiki/PrivatBank). Disse to har samme eiere og midlene som er overført er brukt til å finansiere krigen mot opprørerne og deres støtte spiller Russland. Pengene er iUSA budsjettene merket som 'AID' og da disse pengene ikke kom inn på regjerings kontoer skrev Ukrainske myndigheter til USA hvor de ba om hjelp for å spore midlene. Obama administrasjonen svarte at de ikke hadde noen klager og at de var 100% fornøyd med hvordan midlene var allokert. Myndighetene i Ukraina ble overrasket og pekte i et svarbrev til Amerikanerne at de hadde fått beskjed fra en anti-korrupsjons enhet i Latvia om mistenksomme pengeoverføringer fra Laviske banker fra Burisma til Amerikanske selskaper (Bidens sønn). Det var dette Viktor Shukin var iferd med å avsløre. Biden fikk ham avsatt, svertet som korrupt og fikk sin egen sønn til å samle inn penger for ham selv. De setter Europeisk sikkerhet i fare med sin vanvittige politikk. Denne mannen er en GIGANTISK fare for vår sikkerhet og han vil slippe løs rustningsindustrien med en gang han får annledning til det. Denne sex skandalen er peanøtter mot det han virkelig er. Han er en skrupuløs korrupt politiker som har vært og er en krigshisser. Folk må våkne opp og se at Demokratene (i Norge representert med Lisa Cooper og hennes NGO selskap 'The Catalyst') er mye farligere enn hva Trump er. Trump er forutsigbar som bare det han. Hva vi vil få med Demokratene er et IC (etterretnings) velde med fordekte politiske oprasjoner verden over inkludert i Europa. Vi vil oppleve super korrupsjon og propaganda på et helt nytt nivå. Se min post på forrige side med en video fra reporter Glen Beck (kontroversiell fyr) med en detaljert beskrivelse av hva som har foregått. Endret 8. mai 2020 av Oddvardm 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Oddvardm skrev (38 minutter siden): Jeg vil minne alle dere på hva som er grunnen til at Biden og Demokratene er så farlige for oss. Vi som bor i Europa tror at dette er et Amerikansk problem og ikke anngår oss. Men det gjør det i aller høyeste grad. Vi må se på sikkerhets situasjonen i Europa under et nytt lys og dere må undersøke hva som har og skjer i Ukraina. USA finansierer en 'slow burning' konflikt i Ukraina med middler de stjeler fra folket i USA. Kongressen i USA har ikke godkjennt slik intervensjon i Europa, men CIA og Obama administrasjonen kanaliserer store beløp til firmaet Burisma (https://en.wikipedia.org/wiki/Burisma_Holdings) gjennom en bank som heter Privatbank (https://en.wikipedia.org/wiki/PrivatBank). Disse to har samme eiere og midlene som er overført er brukt til å finansiere krigen mot opprørerne og deres støtte spiller Russland. Pengene er iUSA budsjettene merket som 'AID' og da disse pengene ikke kom inn på regjerings kontoer skrev Ukrainske myndigheter til USA hvor de ba om hjelp for å spore midlene. Obama administrasjonen svarte at de ikke hadde noen klager og at de var 100% fornøyd med hvordan midlene var allokert. Myndighetene i Ukraina ble overrasket og pekte i et svarbrev til Amerikanerne at de hadde fått beskjed fra en anti-korrupsjons enhet i Latvia om mistenksomme pengeoverføringer fra Laviske banker fra Burisma til Amerikanske selskaper (Bidens sønn). Det var dette Viktor Shukin var iferd med å avsløre. Biden fikk ham avsatt, svertet som korrupt og fikk sin egen sønn til å samle inn penger for ham selv. De setter Europeisk sikkerhet i fare med sin vanvittige politikk. Denne mannen er en GIGANTISK fare for vår sikkerhet og han vil slippe løs rustningsindustrien med en gang han får annledning til det. Denne sex skandalen er peanøtter mot det han virkelig er. Han er en skrupuløs korrupt politiker som har vært og er en krigshisser. Folk må våkne opp og se at Demokratene (i Norge representert med Lisa Cooper og hennes NGO selskap 'The Catalyst') er mye farligere enn hva Trump er. Trump er forutsigbar som bare det han. Hva vi vil få med Demokratene er et IC (etterretnings) velde med fordekte politiske oprasjoner verden over inkludert i Europa. Vi vil oppleve super korrupsjon og propaganda på et helt nytt nivå. Se min post på forrige side med en video fra reporter Glen Beck (kontroversiell fyr) med en detaljert beskrivelse av hva som har foregått. Tror du må ta av deg foliehatten ? Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) Kajac skrev (16 minutter siden): Tror du må ta av deg foliehatten ? Hvis du tror at du er morsom så er du virkelig det ? https://theintercept.com/2019/10/09/joe-hunter-biden-family-money/ Desverre så er Norge fullt av morsomme folk som deg ? Endret 8. mai 2020 av Oddvardm 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Joe Biden er din fiende. Dette sier Jimmi Dore om Biden. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Oddvardm skrev (2 timer siden): Hvis du tror at du er morsom så er du virkelig det ? https://theintercept.com/2019/10/09/joe-hunter-biden-family-money/ Desverre så er Norge fullt av morsomme folk som deg ? Bra du synes jeg er morsom i hvertfall Jeg bryr meg lite om hva konspirasjonsteoretikere og deres nettsider sier. Jeg holder meg til fakta. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 jjkoggan skrev (8 timer siden): Det er ikke «et veldig dårlig argument», det er et argument men ikke klar bevis, ikke ulik vitner som ikke alltid husker nøyaktig hva noen sa nesten 30 år siden. Jeg antar det skjer at jeg må velge mellom en mann som skryter på seksuelle overgrep og har mange anklagere og en annen som kanskje gjorde det en gang 30 år siden For et valg! Ja, et valg mellom to voldtektsmenn. For som Biden selv sa, man skal alltid tro på offeret. Det kommer dessuten stadig mer informasjon og stadig flere vitner som bekrefter Bidens overgrep. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Kajac skrev (1 minutt siden): Bra du synes jeg er morsom i hvertfall Jeg bryr meg lite om hva konspirasjonsteoretikere og deres nettsider sier. Jeg holder meg til fakta. The Intercept er neppe en nettside for, av eller med konspirasjonsteoretikere. Det var blant annet de som først presenterte anklagene mot høyesterettskandidat Kavanaugh. 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Kajac skrev (2 minutter siden): Bra du synes jeg er morsom i hvertfall Jeg bryr meg lite om hva konspirasjonsteoretikere og deres nettsider sier. Jeg holder meg til fakta. The Intercept er nå en kospirasjons nyhetskanal? Glenn Greenwald er redaktør. Mannen som ga oss Snowden er en konspiratør? Er du seriøs? 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Oddvardm skrev (Akkurat nå): The Intercept er nå en kospirasjons nyhetskanal? Glenn Greenwald er redaktør. Mannen som ga oss Snowden er en konspiratør? Er du seriøs? hekomo skrev (2 minutter siden): The Intercept er neppe en nettside for, av eller med konspirasjonsteoretikere. Det var blant annet de som først presenterte anklagene mot høyesterettskandidat Kavanaugh. Fair enough. Var kanskje litt kjapp med den. Men at Joe Biden og Demokratene som prøver å innføre korrupsjon og krig over hele verden er fremdeles bare en konspirasjonsteori. Joda, jeg vet at enkelte konspirasjonsteorier i historien har vist seg å faktisk være korrekte, men de fleste er nettopp bare dette; konspirasjonsteorier. Det er ingenting som tyder på at det du Oddvardm formidler er tilfelle. Det linken til The Intercept handlet om er kritikkverdig, men er ikke noe som folk ikke visste om, og det backer ikke opp det forrige innlegget ditt. Jeg er ellers enig i at USA kan være farlig for Europa, men det er først og fremst fordi Europa har vært dumme nok til å gjøre seg militært avhengig av et land som nå har en klovn av en løs kanon som president. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Kajac skrev (1 minutt siden): Fair enough. Var kanskje litt kjapp med den. Men at Joe Biden og Demokratene som prøver å innføre korrupsjon og krig over hele verden er fremdeles bare en konspirasjonsteori. Joda, jeg vet at enkelte konspirasjonsteorier i historien har vist seg å faktisk være korrekte, men de fleste er nettopp bare dette; konspirasjonsteorier. Det er ingenting som tyder på at det du Oddvardm formidler er tilfelle. Det linken til The Intercept handlet om er kritikkverdig, men er ikke noe som folk ikke visste om, og det backer ikke opp det forrige innlegget ditt. Jeg er ellers enig i at USA kan være farlig for Europa, men det er først og fremst fordi Europa har vært dumme nok til å gjøre seg militært avhengig av et land som nå har en klovn av en løs kanon som president. Bra at jeg fikk deg i tale. Det jeg opplever er at Nordmenn ikke er særlig mottaklige for kritikk mot Amerikanerne. Spesiellt ikke når kritikken går mot Demokratene. Jeg vil ikke hevde at jeg er smartere enn andre (heller tvert imot), men jeg har ingen tro på propaganda og vet at den kommer fra alle kanter. Hva et langt liv har lært meg er at utrykket 'follow the money' er det jeg vil styre min kritikk etter. I saken mot Biden er pengesporet så innlysende og lett å se at når noen hevder at Biden er en hederlig person så reiser jeg bust. Ikke bare er Biden korrupt, men rett og slett en kriminell person. Med en tung narkoman som sønn, som samler inn penger for faren sin når han egentlig skulle vært fengslet for narkotika forbrytelser. Vi må ikke la kriminelle folk styre verden. Da har vi et fasistisk verdensbilde å sloss mot. Jeg vil stoppe der, men oppfordrer tenkende folk å begynne å engasjere seg i verden for hvis vi ikke gjør det så brenner vi oss tilslutt. 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Noen drevne politi analytikere kommenterer Bidens interju. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 8. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2020 Her kommer flere bekreftelser på at noe har skjedd, men vi vet ikke alvorlighetsgraden da. Det er snakk om seksuell trakassering. https://www.sanluisobispo.com/news/politics-government/article242527331.html Vi må ha mer bevis for seksuelt overgrep. Men det gjør Reades skryt av Biden i perioden etter veldig merkelig. Og the Intercept er på venstresiden. De som presser denne saken er hovedsakelig The Young Turks platformen ledet av Cenk Uygur. Uygur liker nok ikke Biden som en følge av at den tyrkiske stat ikke liker Biden. De foretrekker Trump. Trump ga som kjent sin velsignelse til at Tyrkia skulle invadere Nord-Syria omtrent dagen etter at krigen mot ISIS ble erklært for ferdig. Og husk at General Flynn var for det meste mistenkt for å være en tyrkisk agent, at han ble dømt for lyve og anklaget for kontakter med Russland var sekundært. På den tiden mottok han visstnok rundt 600 000 dollar av tyrkerner for å være deres mann i den amerikanske regjeringen. Men det betyr selvsagt ikke at anklagene ikke er sanne. Det betyr bare at tyrkerne ikke ønsker Biden, men heller Trump. Noe som er naturlig når man ser hva de tjener på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå