aomt Skrevet 1. mai 2020 Del Skrevet 1. mai 2020 Oddvardm skrev (4 timer siden): Dette er Joe Biden. Ingenting er sant, ingenting vil hefte på ham. Først sier han at arkivet på universitetet i Delaware ikke har personell filer. Så sier han at han har stengt arkivet fordi de inneholder personlige papirer som ikke skal ut i offentligheten. Han sier at han ikke husker noe om saken. Så sier han litt senere at det er så mange ting som ikke stemmer i saken at den må være falsk. Denne mannen må ALDRI bli president. Tja... Er ingen fan av Biden, langt i frå. Men han er vel bedre enn Trump? 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 aomt skrev (14 timer siden): Tja... Er ingen fan av Biden, langt i frå. Men han er vel bedre enn Trump? Nei. Han er til høyre for Trump. Han har bidratt til å drepe hundretusner av mennesker med sin avsindige politikk. Han har kastet ut av husene sine over 5Millioner familier siden 2008 krisen. Han vil bruke veto retten sin som president for å stanse helsereform. Han vil starte opp rustningsidustrien for fulle mugger igjen. Og han er en sexual forbryter. Se siste interju med ham. Han nekter å åpne arkivene sine for søk på klagen fra Tara Read. Han er i tilegg dement. Hvis du ser på de to sammen er de forferdelige begge to, men Trump er mye bedre enn dritten Biden. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Oddvardm skrev (7 timer siden): Nei. Han er til høyre for Trump. Han har bidratt til å drepe hundretusner av mennesker med sin avsindige politikk. Han har kastet ut av husene sine over 5Millioner familier siden 2008 krisen. Han vil bruke veto retten sin som president for å stanse helsereform. Han vil starte opp rustningsidustrien for fulle mugger igjen. Og han er en sexual forbryter. Se siste interju med ham. Han nekter å åpne arkivene sine for søk på klagen fra Tara Read. Han er i tilegg dement. Hvis du ser på de to sammen er de forferdelige begge to, men Trump er mye bedre enn dritten Biden. Eg tviler på bidden kommer til å stense helsereoform. Han jobbet veldig mye for den, sammen med Obama. Kva han "kommer til å gjøre" er spekulasjoner til de grader. Trump har satt reformen fleire steg tilbake allerede og det er faktum. Når det kommer til å "nekte å gi tilgong til informasjon", "dement" og "sexforbryter" så stiller de to veldig likt. Trump har også vert på fester til han pedo-fyren (som tok sjølvmord i fengselet), det har ikkje Biden. Biden er meget tradisjonell politiker som kjemt til å vare meir eller mindre same som Clinton, Bush, o.l. Ikkje bedre å ikkje verre. Trump er mye verre enn noe av de overnevnte. Eg håpet han skulle bli annerledes (bedre). Han er annerledes, men er mye verre. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 aomt skrev (23 timer siden): Tja... Er ingen fan av Biden, langt i frå. Men han er vel bedre enn Trump? Teoretisk sett er han det. Problemet er at begge er like nedsyltet i korrupsjon. Biden har dessuten en lang og forferdelig karriere, og hans stemmer som politiker har ført verden inn i noen av de største katastrofene i moderne tid. Han var en ivrig "cheerleader" for Irak-krigen, for eksempel. Biden er verre enn Trump på mange områder, da Trump ikke har samme bakgrunn. Trump har drevet med løgn og svindel, men han har ikke hundretusener eller millioner av uskyldige liv på samvittighetem (såvidt jeg vet). Men Trump er verre enn Biden på andre områder igjen. Lenke til kommentar
Wer2w Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 (endret) Må mye til for at Biden skal klare og gi Trump en kalldusj i debatt. Har sett debatter der Hillary Clinton blitt totalt slaktet av Trump. Her forklarer han forskjell på "lockerroom talk" og Bill Clintons sexskandaler. Synes den er fortsatt like morsom og se I debatten ber Trump om unnskyldning for hva han sagt, og 2 minutter seinere når Hillary holder sin innøvde "tale" sier hun, "han er en man som ni alle veit aldrig ber om unnskyldning for noe". De er CLINTONS som lyver, og aldrig erkjenner noe.. Eksakt sånn er nyhetsbilde idag. Her er en full debatt. Et tips, les i kommentarene til videoen, der hør dere hvordan en debatt mellom Trump og Biden kommer at slukkes! Synes Trump sier som det er, tar opp problemene landet har( sett i bakspeilet, så tok han fighten når han ble president) Hillary rabler bare opp det vanlige fra "gode ting" listen, uten og ta opp noen enskilt reelt problem. Og derimellom mobber hun Trump. Og Trump er respektfull mot henne. s Er neutral og ingen "Trumpist" MEN når man ser hvordan den "andre" siden sortmaler, mobber i tabloidene, her i Norge og, blir jeg nøtt og velge Trump siden, hvis jeg hade røstet. Trur dette er akkurat problemet demokraterne har. Mange velgere som velger Trump på grunn av hvordan demokratene ER. Kan nesten ikke lese en artikkel på VG, om Trump eller USA politikken, for det er SÅ vinklet. Og iblant rein mobbing. Folk er lei. Når jeg ser disse debattene, blir jeg bare lei lei lei, når jeg hører HVORDAN Hillary Clinton argumenterer. Det er bare så falskt. Demokratenes forsøk at mobbe ut, og peke ut Trump anhengere omtrent som "syke", blir deres fall. Selvgodhet. Trur "Den andre" siden må se seg selv i speilet: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Projisering_(psykologi) Projisering defineres i psykologien som overføring av egne ubehagelige tanker og hendelser til andre personer, gjerne til dem som står en nær. Fenomenet oppstår når egne forestillinger og følelser blir for tunge å bære, og den dårlige samvittigheten lesses over på andre. "Ofte har individet en forestilling om seg selv som «perfekt» eller uangripelig i forhold til kritikk eller negative handlinger. Dette trenger dog ikke være objektivt negative referanser, men sikter mer på hva det enkelte individet refererer til som negativt/dårlig/uheldig i referanse med sin egen person. Klassiske eksempler på projeksjoner er Pygmalion i klasserommet og behandlingen av hakke-kyllingen. Alle grupper vil relativt raskt velge en leder og en eller flere syndebukker. Dette fenomenet er godt beskrevet i den klassiske romanen Fluenes herre." Trump: "Why did you erase 30 000 emails?" Clinton: "Look, I made a mistake, and take full resposibility for it." Har fortsatt ikke sett at hun har tatt ansvar. Endret 2. mai 2020 av Symfonisk 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 aomt skrev (10 timer siden): Eg tviler på bidden kommer til å stense helsereoform. Han jobbet veldig mye for den, sammen med Obama. Kva han "kommer til å gjøre" er spekulasjoner til de grader. Trump har satt reformen fleire steg tilbake allerede og det er faktum. Når det kommer til å "nekte å gi tilgong til informasjon", "dement" og "sexforbryter" så stiller de to veldig likt. Trump har også vert på fester til han pedo-fyren (som tok sjølvmord i fengselet), det har ikkje Biden. Biden er meget tradisjonell politiker som kjemt til å vare meir eller mindre same som Clinton, Bush, o.l. Ikkje bedre å ikkje verre. Trump er mye verre enn noe av de overnevnte. Eg håpet han skulle bli annerledes (bedre). Han er annerledes, men er mye verre. Hva er det du sier? At Cllinton, Buch og Obama var tradisjonelle politikere? Hvis du mener det så er jeg dypt uenig med deg. De er morderiske politikere som har blodet til hundretusner av mennesker på hendene sine. Trump har ikke drept mange mennesker dirkte, men via økonomiske sanksjoner har han det. Biden har bidratt til ALLE krigene USA har hatt gående siden 1990 og var faktisk drivkraften bak Irak 1 krigen i senatet. Obama og Biden fikk gjennom en PRIVAT helseforsikring som gjorde at aksjene til forsikrings selskapene føyk i været og nå har forsikrings selskapene tredobblet prisen. Du må lese hvordan Clintor deregulerte wall street, innførte '3 strikes your out' reformen som sente flere svarte i fengsel enn noengang. Du må lese saken om CIA oprasjonen i MENA Alabama. Bush familien er Amerikas største kriminelle. Verre enn noen Mafia. Internasjonale forbrytere som har ført død og fordervelse til store deler av verden. Hva de har holdt på med kan alle lese seg frem til. Du kan i din beste mening ikke forsvare disse drapsmennene? De skulle alle vært tiltalt og fengslet for sine handlinger. 1 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2020 Mer om Tara Reade sine anklager mot Joe Biden: https://apnews.com/aec7beb03e9e0e0e6e3c58111293e0ea I et intervju påpeker hun at hun ikke brukte seksuell trakassering eller overgrep i beskrivelse av sin klage. Dette fordi hun etter sigende ble nervøs. Men i hvert fall skal det finnes en klage i arkivene som de nå formodentlig leter i. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2020 (endret) @Symfonisk Husk at Joe Biden er en mann. Donald Trump vil sannsynligvis være mindre aggressiv mot han som en følge av det. Samtidig trenger ikke Joe Biden å forholde seg til stereotyper som rabiate kvinner som Hillary Clinton måtte. Joe Biden kan rett og slett stå der og slå tilbake ettersom folk vil se på det som en tegn på styrke. Om Hillary Clinto hadde slått tilbake ville det ha fremstått "annerledes" på grunn av stereotyper folk har om kvinner. De ser ikke nødvendigvis på en kvinne som skriker mot en mann som "sterk", men heller hysterisk eller noe lignende. Min mening er at kvinner vinner valg når de fremstår som landsmoderlig. Noe for eksempel de tre mest suksesfulle kvinnene i politikken i dag har klart: Gro H. Brundtland (landsmoderen), Erna Solberg (har en naturlig morslig utstråling) og Angela Merkel (blir kalt Mutti). Et unntak er kanskje Margaret Thatcher, men hun har var mer kjølig enn rasende. Kvinner kommer som regel ikke godt ut av det om de skriker tilbake. Endret 3. mai 2020 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 (endret) Sandy Koufax skrev (1 time siden): I et intervju påpeker hun at hun ikke brukte seksuell trakassering eller overgrep i beskrivelse av sin klage. Dette fordi hun etter sigende ble nervøs. Nervøs? Hvilket intervju var det? Sandy Koufax skrev (1 time siden): @Symfonisk Husk at Joe Biden er en mann. Donald Trump vil sannsynligvis være mindre aggressiv mot han som en følge av det. Samtidig trenger ikke Joe Biden å forholde seg til stereotyper som rabiate kvinner som Hillary Clinton måtte. Joe Biden kan rett og slett stå der og slå tilbake ettersom folk vil se på det som en tegn på styrke. Om Hillary Clinto hadde slått tilbake ville det ha fremstått "annerledes" på grunn av stereotyper folk har om kvinner. De ser ikke nødvendigvis på en kvinne som skriker mot en mann som "sterk", men heller hysterisk eller noe lignende. Min mening er at kvinner vinner valg når de fremstår som landsmoderlig. Noe for eksempel de tre mest suksesfulle kvinnene i politikken i dag har klart: Gro H. Brundtland (landsmoderen), Erna Solberg (har en naturlig morslig utstråling) og Angela Merkel (blir kalt Mutti). Et unntak er kanskje Margaret Thatcher, men hun har var mer kjølig enn rasende. Kvinner kommer som regel ikke godt ut av det om de skriker tilbake. Ja, de er begge menn så de kan "bonde" over hvordan de behandler kvinner som søppel og voldtar dem. De har mye felles, disse høyrevridde løgnerne og overgriperne. Endret 3. mai 2020 av hekomo Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Angivelig enda en #metoo klage, en hendelse i 2008.Woman Claims Biden Sexually Harassed Her When She Was 14 Years Old by Complimenting Her Breastshttps://lawandcrime.com/high-profile/woman-claims-biden-sexually-harassed-her-when-she-was-14-years-old-by-complimenting-her-breasts/"..he [Biden] quickly turned to me and asked how old I was. I replied with my age and he replied with the comment ‘Fourteen? You’re very well endowed for 14!’ I was confused but it was definitely weird, he looked me up and down and hovered his eyes on my chest so I had some clue [about] the notion of his comment but didn’t fully understand at the time." Historien backes opp av vitnesbyrd fra flere personer som hun fortalte det til i tiden etterpå. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 (endret) Det som går igjen i alle sakene som jeg har kjennskap til, er mangel på dokumentasjon. Ingen anklager har noe som helst bevis. Clinton, Biden, Trump og mange andre har aldri blitt fellt med dokumenter. Jeg beklager, men for at det skal være noe så må det finnes dokumenter som bekrefter dette. Men jeg har jo sett Biden's merkelige oppførsel overfor kvinner i mange medier som har offentliggjort video opptak av disse hendelsene. Om det kommer mer om Biden får vi se, men jeg tror ikke at dette vil felle ham. Endret 3. mai 2020 av Oddvardm Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Oddvardm skrev (56 minutter siden): Det som går igjen i alle sakene som jeg har kjennskap til, er mangel på dokumentasjon. Ingen anklager har noe som helst bevis. Clinton, Biden, Trump og mange andre har aldri blitt fellt med dokumenter. Jeg beklager, men for at det skal være noe så må det finnes dokumenter som bekrefter dette. Men jeg har jo sett Biden's merkelige oppførsel overfor kvinner i mange medier som har offentliggjort video opptak av disse hendelsene. Om det kommer mer om Biden får vi se, men jeg tror ikke at dette vil felle ham. Du forventer altså at det skal være "dokumenter" som bekrefter dette? Og hva slags dokumenter er det? Reade har nå stadig flere vitner som har sagt at de husker at hun fortalte om episoder på den tiden. Flere enn Kavanaughs anklager. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 hekomo skrev (36 minutter siden): Du forventer altså at det skal være "dokumenter" som bekrefter dette? Og hva slags dokumenter er det? Reade har nå stadig flere vitner som har sagt at de husker at hun fortalte om episoder på den tiden. Flere enn Kavanaughs anklager. En formell klage som hun skulle gitt til rett klageinstans. I et slikt tilfelle en politi rapport, en personell klage eler en formell klage til sekriteriatet i Senatet. Desverre så finner man ikke noen, ei heller har Tara Read noen kopi. Det jeg sier er at det er en gjennganger i alle disse sakene. Desverre. Lenke til kommentar
Wer2w Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 (endret) Sandy Koufax skrev (6 timer siden): @Symfonisk Husk at Joe Biden er en mann. Donald Trump vil sannsynligvis være mindre aggressiv mot han som en følge av det. Samtidig trenger ikke Joe Biden å forholde seg til stereotyper som rabiate kvinner som Hillary Clinton måtte. Joe Biden kan rett og slett stå der og slå tilbake ettersom folk vil se på det som en tegn på styrke. Om Hillary Clinto hadde slått tilbake ville det ha fremstått "annerledes" på grunn av stereotyper folk har om kvinner. De ser ikke nødvendigvis på en kvinne som skriker mot en mann som "sterk", men heller hysterisk eller noe lignende. Min mening er at kvinner vinner valg når de fremstår som landsmoderlig. Noe for eksempel de tre mest suksesfulle kvinnene i politikken i dag har klart: Gro H. Brundtland (landsmoderen), Erna Solberg (har en naturlig morslig utstråling) og Angela Merkel (blir kalt Mutti). Et unntak er kanskje Margaret Thatcher, men hun har var mer kjølig enn rasende. Kvinner kommer som regel ikke godt ut av det om de skriker tilbake. Vil først og fremst si, at jeg veldig gjerne ser fler kvinner i lederposisjoner. Vi trenger ikke bare en balans mellom kønen. Det jeg selv opplevd er bare positivt da jeg hatt og gjøre med kvinner i lederroller i arbeide. Vi trenger altså komme forbi tanken om "likt mellom kjønn". Til neste fase, der vi ikke TENKER på kjønn uten inser at mannen kommer at ha vanskelig og konkurrere mot kvinnen, I disse posisjoner, når det kommer til resultat. Den tiden kommer, vær så sikker Tenker da på en ny generasjon, ikke Hilary Clinton! Det hade vært krig over hele planeten hvis hun hade kommet til makten Se på Finland. De tre "mødrerne", er bra. Da venter vi spent på døtrerne Meanwhile får vi følge valget i USA. Denne gang står Joe Biden i venstre ringhjørne, i politikkens MMA for seniorer, mot forsvarande titelholder Donald Trump. Let's get ready to... GRUMBLE! og gruble. ? Endret 3. mai 2020 av Symfonisk Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Oddvardm skrev (35 minutter siden): En formell klage som hun skulle gitt til rett klageinstans. I et slikt tilfelle en politi rapport, en personell klage eler en formell klage til sekriteriatet i Senatet. Desverre så finner man ikke noen, ei heller har Tara Read noen kopi. Det jeg sier er at det er en gjennganger i alle disse sakene. Desverre. Ja, og grunnen er at kvinner som sier seg seksuelt misbrukt av mektige menn aldri har blitt tatt på alvor. Tvert imot har det straffet seg hardt å anklage mektige menn for noe som helst. Da er det ikke rart de ikke tør å gjøre noe. Å forvente at det skal finnes et "anmeldelsesdokument" i enhver sak er ren tåpelighet. Når det er sagt, sier Reade at hun faktisk sendte en skriftlig klage, men Biden nekter å tillate arkivene åpnet så de kan undersøkes. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 hekomo skrev (2 minutter siden): Ja, og grunnen er at kvinner som sier seg seksuelt misbrukt av mektige menn aldri har blitt tatt på alvor. Tvert imot har det straffet seg hardt å anklage mektige menn for noe som helst. Da er det ikke rart de ikke tør å gjøre noe. Å forvente at det skal finnes et "anmeldelsesdokument" i enhver sak er ren tåpelighet. Når det er sagt, sier Reade at hun faktisk sendte en skriftlig klage, men Biden nekter å tillate arkivene åpnet så de kan undersøkes. Der står saken. Arkivet på Universitet i Delaware er stridsspørsmålet nå. Finnes denne klagen der? Men hvorfor har hun ikke en kopi? Hun var kanskje redd og fortvilet, men man kan ikke dømme uten sterke indisier. Vi får se om Biden ryker. Håper det. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Oddvardm skrev (14 timer siden): Hva er det du sier? At Cllinton, Buch og Obama var tradisjonelle politikere? Hvis du mener det så er jeg dypt uenig med deg. De er morderiske politikere som har blodet til hundretusner av mennesker på hendene sine. Trump har ikke drept mange mennesker dirkte, men via økonomiske sanksjoner har han det. Biden har bidratt til ALLE krigene USA har hatt gående siden 1990 og var faktisk drivkraften bak Irak 1 krigen i senatet. Obama og Biden fikk gjennom en PRIVAT helseforsikring som gjorde at aksjene til forsikrings selskapene føyk i været og nå har forsikrings selskapene tredobblet prisen. Du må lese hvordan Clintor deregulerte wall street, innførte '3 strikes your out' reformen som sente flere svarte i fengsel enn noengang. Du må lese saken om CIA oprasjonen i MENA Alabama. Bush familien er Amerikas største kriminelle. Verre enn noen Mafia. Internasjonale forbrytere som har ført død og fordervelse til store deler av verden. Hva de har holdt på med kan alle lese seg frem til. Du kan i din beste mening ikke forsvare disse drapsmennene? De skulle alle vært tiltalt og fengslet for sine handlinger. Eg er enig at alle eg/du nevner burde vert stilt for internasjonalt rett. Same gjelder Trump. Både sanksjoner du nevner, det har driver på grensen til Mexico og Syria. Heile USA burdre bli stilt for retten. Det er land som er styrt av de største selskaper, lobbyvirksomheit og penger. Mens ein viste kva ein kan forvente av Obama, Clinton, så er Trump "spin the wheel". Russisk rulett. POTUS skal ikkje ha twitter krig med diktatorer (Kim). POTUS skal ikkje blande seg i rettsvesenet i Sverige. For å nevne noe. Det er syk mann som fikk makta og misbruker den. Sønnen til Biden (ikkje Biden selv) dreiv med korrupsjon (ikkje bevist!) i Ukraina. Trump - POTUS, driver med korrupsjon og utpressing når han misbruker makta si og presser Zelenskij til å etterforske Biden. Trump går så langt som å stoppe utbetalinger. For meg er det mye verre det Trump gjør. Sist, men ikkje minst. "3 strikes out" gjelder alle, ikkje kun svarte. Same regler gjelder uansett kjønn, sex, religion osv. Det blir heilt feil å få den til å virke rasistisk. Når det er sagt, så er heile USA rasistisk. Etter ha budd der i 3 år, har eg sett mange eksempler på det. Inkludert (spesielt?) frå politiet. Det spiller også ingen rolle om politimannen er kvitt/svart/latino - de med litt ferge blir straffet mye hardere for mindre forhold. Problemet er ikkje "3 strikes out", men hele samfunnet. Og Trump er siste mann til å gjennforene folk. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 (endret) Her er en fremstilling av Glenn Beck som snakker om Biden og Ukraina. Glenn Beck er en kontroversiell reporter, men uansett hans motiver for denne fremstillingen så er det verd å høre på. Endret 4. mai 2020 av Oddvardm 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Oddvardm skrev (22 timer siden): Der står saken. Arkivet på Universitet i Delaware er stridsspørsmålet nå. Finnes denne klagen der? Men hvorfor har hun ikke en kopi? Hun var kanskje redd og fortvilet, men man kan ikke dømme uten sterke indisier. Vi får se om Biden ryker. Håper det. Det er ikke vanlig å ha kopier av slikt. Og det er Biden som nekter å åpne arkivene. Han er skyldig som bare det. 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2020 aomt skrev (20 timer siden): Eg er enig at alle eg/du nevner burde vert stilt for internasjonalt rett. Same gjelder Trump. Både sanksjoner du nevner, det har driver på grensen til Mexico og Syria. Heile USA burdre bli stilt for retten. Det er land som er styrt av de største selskaper, lobbyvirksomheit og penger. Mens ein viste kva ein kan forvente av Obama, Clinton, så er Trump "spin the wheel". Russisk rulett. POTUS skal ikkje ha twitter krig med diktatorer (Kim). POTUS skal ikkje blande seg i rettsvesenet i Sverige. For å nevne noe. Det er syk mann som fikk makta og misbruker den. Sønnen til Biden (ikkje Biden selv) dreiv med korrupsjon (ikkje bevist!) i Ukraina. Trump - POTUS, driver med korrupsjon og utpressing når han misbruker makta si og presser Zelenskij til å etterforske Biden. Trump går så langt som å stoppe utbetalinger. For meg er det mye verre det Trump gjør. Sist, men ikkje minst. "3 strikes out" gjelder alle, ikkje kun svarte. Same regler gjelder uansett kjønn, sex, religion osv. Det blir heilt feil å få den til å virke rasistisk. Når det er sagt, så er heile USA rasistisk. Etter ha budd der i 3 år, har eg sett mange eksempler på det. Inkludert (spesielt?) frå politiet. Det spiller også ingen rolle om politimannen er kvitt/svart/latino - de med litt ferge blir straffet mye hardere for mindre forhold. Problemet er ikkje "3 strikes out", men hele samfunnet. Og Trump er siste mann til å gjennforene folk. Men du vet vel at politiet i USA stopper de mørkhudede i langt større grad enn hvite. Dette var for eksempel det store problemet med Mike Bloomberg sin "stop and frisk" lov. Nå sier Bloomberg at han bare arvet denne loven, men den var svært gjeldende under hans periode. Til slutt måtte han be om unnskyldning fordi politiet i New York fokuserte nesten bare utelukkende på afroamerikanere og latinoer. Da er det selvsagt naturlig å tenke seg at en lov som 3 strikes out ikke gagner afroamerikanere og latinoer noe særlig. Og spesielt når vi tenker på at mange afroamerikanere ble stoppet for å bære på marijuana og andre mindre forseelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå