Gå til innhold

Joe Biden - amerikanernes redningsmann? All info om han


Anbefalte innlegg

Sandy Koufax skrev (9 timer siden):

Hvis Tara Reade har en sak, så må hun fremsette den og vise bevis og eventuelle vitnemål etc. hun har. Hun kan bli med i en dokumentar for en av de store tv-kanalene for eksempel. Det trenger ikke å være en rettsak.

Når det gjelder Biden sitt "rulleblad", så har ingen andre kvinner anklaget han for annet enn berøring. Mens folk som Clinton og Trump har blitt anklaget for voldtekt av utallige kvinner. Trump ble til og med anklaget for det av sin tidligere kone. Med de to var det et mønster av oppførsel å se.

Det er fint at du bruker denne saken til å fortsette din agenda mot Biden, men vi andre har egentlig ikke noe saksmateriale å forholde oss til. Vi kan ikke dømme en person på utsagn i en opphetet politisk debatt.

Derfor vil jeg holde meg nøytral til jeg ser noe mer bevis eller lignende. Men i grunnen er jeg skeptisk ettersom både Bernie Sanders og Donald Trump har forsøkt å finne ting på Joe Biden. Det var til og med en riksrettsak mot Trump bare på grunn av dette. Så jeg avventer litt.

Edit: Bør sies at hovedgrunnen til at Medium ikke tror på henne er at hun har kommet med to forskjellige utsagn. Den første i 2019 hvor hun påstod at han var handsy, men ikke seksualisert. Og den andre for noen dager siden hvor hun påstod at han penetrerte henne med fingeren sin.

https://medium.com/@eddiekrassenstein/evidence-casts-doubt-on-tara-reades-sexual-assault-allegations-of-joe-biden-e4cb3ee38460

Fra den artikkelen.

Jepp, her skal offeret henges ut og beskyldes for å være løgner. #metoo er glemt, og alle har sluttet å ta hensyn til offeret.

Artikkelen du linker til er direkte avskyelig, og et godt eksempel på dobbeltmoralen der tidligere ofre har blitt beskyttet og hjulpet, mens mot denne kvinnen skrives det lange "hit-pieces" der hun henges ut som løgner. Jeg har forøvrig allerede svart på det du skriver om den. Også i Kavanaugh-saken ble offeret beskyldt for å endre forklaring. Saken er at når noen er voldtatt så er det mye skam forbundet med dette, og offeret ønsker ofte ikke å gå i detalj om det. De som har jobbet med voldtektsofre vet at det ikke er uvanlig at de holder igjen detaljer.

Takk for at du illustrerer poenget mitt med dobbeltmoralen i disse #metoo-sakene.

Du påstår at du er nøytral, men det er du ikke. Hadde du vært nøytral så hadde du holdt Biden og støttespillerne hans til samme standard som f.eks. Kavanaugh og hans støttespillere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (1 time siden):

Har du levd i en boble de siste fire årene? Dette er ingenting i forhold til hva trump gjør på en "daglig basis". Ingen president har noen gang vært så angripende, uthengende og anklagende som trump.

Så hvis jeg tolker deg riktig så er det galt når Trump voldtar noen, men når Biden gjør det så er det helt greit?

Er det slik at det er greit at Biden har voldtatt noen fordi også Trump har gjort det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (4 minutter siden):

Så hvis jeg tolker deg riktig så er det galt når Trump voldtar noen, men når Biden gjør det så er det helt greit?

Er det slik at det er greit at Biden har voldtatt noen fordi også Trump har gjort det?

Det er bokstavlig talt ingen bevis for at Biden har voldtatt noen. Så vidt meg bekjent er det heller ingen bevis for at Trump har voldtatt noen. Men Trumps språkbruk og væremåte er langt mer skremmende enn Bidens. Det er farlig når man tar rykter og påstander som fakta, og etter å ha lest dine innlegg, ser du ut til å være akkurat den typen. Det du driver med er regelrett trolling.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 timer siden):

Det er bokstavlig talt ingen bevis for at Biden har voldtatt noen. Så vidt meg bekjent er det heller ingen bevis for at Trump har voldtatt noen. Men Trumps språkbruk og væremåte er langt mer skremmende enn Bidens. Det er farlig når man tar rykter og påstander som fakta, og etter å ha lest dine innlegg, ser du ut til å være akkurat den typen. Det du driver med er regelrett trolling.

Biden angrep og truet en fabrikkarbeider, ba en immigrant om å stemme på Trump, osv. Så da er det greit at Biden er aggressiv og angriper folk, men ikke Trump?

Hvilke rykter og påstander snakker du om? Biden selv sa jo tidligere at man skulle tro på overgrepsofre som et utgangspunkt. Det er hele poenget her - den ekstreme dobbeltmoralen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

Biden angrep og truet en fabrikkarbeider, ba en immigrant om å stemme på Trump, osv. Så da er det greit at Biden er aggressiv og angriper folk, men ikke Trump?

Hvilke rykter og påstander snakker du om? Biden selv sa jo tidligere at man skulle tro på overgrepsofre som et utgangspunkt. Det er hele poenget her - den ekstreme dobbeltmoralen.

Han verken angrep eller truet fabrikkarbeideren. Han ba han holde kjeft. Det er to veldig forskjellige ting. Jeg går lett med på at det er lite profesjonelt, men det er ikke et angrep eller en trussel. Da må du sjekke hva disse ordene faktisk betyr.

Når det gjelder dobbeltmoral finner du den hos absolutt alle politikere, uansett side og politisk ståsted. Men jeg vil påstå at Biden ikke er verre på dette enn de andre. Og definitivt ikke verre enn Trump. At man skal ta utgangspunkt i at kvinner som forteller om overgrep forteller sannheten er en selvfølge. Men det er ikke ensbetydene med at disse kvinnene faktisk forteller sannheten. Og basert på historikk og væremåte, finner jeg det mye mer sannsynlig at f.eks. Trump har begått overgrep, enn at Biden har gjort det. Jeg er ellers enig i at anklagene mot Biden må etterforskes og anses som alvorlige. Men det er fremdeles bare anklager. Jeg forsvarer også Trump dersom han anklages for overgrep uten bevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 17.4.2020 den 15.30):

Han verken angrep eller truet fabrikkarbeideren. Han ba han holde kjeft. Det er to veldig forskjellige ting. Jeg går lett med på at det er lite profesjonelt, men det er ikke et angrep eller en trussel. Da må du sjekke hva disse ordene faktisk betyr.

Når det gjelder dobbeltmoral finner du den hos absolutt alle politikere, uansett side og politisk ståsted. Men jeg vil påstå at Biden ikke er verre på dette enn de andre. Og definitivt ikke verre enn Trump. At man skal ta utgangspunkt i at kvinner som forteller om overgrep forteller sannheten er en selvfølge. Men det er ikke ensbetydene med at disse kvinnene faktisk forteller sannheten. Og basert på historikk og væremåte, finner jeg det mye mer sannsynlig at f.eks. Trump har begått overgrep, enn at Biden har gjort det. Jeg er ellers enig i at anklagene mot Biden må etterforskes og anses som alvorlige. Men det er fremdeles bare anklager. Jeg forsvarer også Trump dersom han anklages for overgrep uten bevis.

Han sa "you are full of shit" til arbeideren, og truet så med å ta ham med på utsiden og klappe til ham (og dette er bare litt av det han gjorde, da han også hysjet på en farget kvinnelig medarbeider som prøvde å roe ned situasjonen). Og dette er ikke første gang Biden har mistet kontrollen.

Forøvrig svarte han følgende på spørsmål fra journalister i etterkant om opptredenen mot arbeideren: "'I'm surprised Bernie is joining Trump."

Du og andre her mener jo at man ikke skal ta dette offeret på alvor. Dere har argumentert for noe helt annet og linket til artikler og meningsytringer som tar til orde for å mistro henne.

Biden bør trekke seg. Han egner seg ikke som presidentkandidat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

New Evidence Supporting Credibility of Tara Reade’s Allegation Against Joe Biden Emerges   :hmm:

In interviews with The Intercept, Reade also mentioned that her mother had made a phone call to “Larry King Live” on CNN, during which she made reference to her daughter’s experience on Capitol Hill. Reade told The Intercept that her mother called in asking for advice after Reade, then in her 20s, left Biden’s office. “I remember it being an anonymous call and her saying my daughter was sexually harassed and retaliated against and fired, where can she go for help? I was mortified,” Reade told me.
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva forteller det dere at Biden ikke hadde valgkamp organisasjon i 7 av statene som stemte super Tuesday? Hva sier det dere at Biden var nede på en 3 plass på exit målingene. Hva sier det dere at exit polls i ALLE stater som hadde elektroniske stemmemaskiner var mellom 8 - 15% forskjellig fra de offisielle resultatene? Hva sier det dere at folk som tar dette opp blir avfeid av rettslige instanser med at exit målingene er utført av byråer leid av nyhets organisasjoner som vil har gode indidikasjoner og dermed ikke er offisielle? Hva forteller det dere at Biden ble kandidaten selv om han har alle tegn på demens, har den verste stemme historikken av alle i senatet, fikk medisin regningen etter sønnen Bou betalt av forsikrings selkapene selv uten å ha gjeldene forsikring? Hva forteller det dere at hans andre sønn (Hunter) som er tung narkoman, ble betalt 80K$ i måneden av et Ukrainsk selskap mens Biden var VP og hadde ansvaret for Amerikansk politikk overfor Ukraina? Hva forteller det dere at den samme sønnen's nyetablerete investerings fond mottok 1.2 Milliarder $ fra den Kinesiske regjering rett etter at Biden (sammen med sønnen og dattera) var på offisiellt besøk i Kina? Hvis dere fremdeles tror at USA er dette 'shining example' på demokrati og frihet må dere ta en ny sjekk. Sannheten om Bidens eskapader i Ukraina er at USA har kanalisert over 5 Milliarder $ til NGO'er i Ukraina som har fordelt disse pengene til kriminelle og korrupte grupperinger som stod for revlosjonen i Ukraina. Pengene ble gitt av kongressen som 'aid', men har aldri havnet på Ukrainske myndigheters kontoer. Det er hva saken mot Vicor Schokin (https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Shokin) omhandlet. Han ville finne ut hvem som fikk pengene. Derfor fikk Hunter Biden en lukurativ stilling som var et skalkesjul for god gammel 'beskyttelse' penger etter at  Hr Schokin ble fjernet. USA gjorde med dette situasjonen i Europa mer ustabilt og farligere enn siden den kalde krigen. MERK: Victor Shokin er en i dag en helt ordinær pensjonist med ordinær statlig pensjon. Ingen rik mann som Biden er. Pengene til Biden fra Kina var for at Biden ikke skulle forhindre Kinesiske selskaper å registrere seg på den Amerikanske børsen. Kinesiske selskaper fikk unntak for revisor plikt og døra ble åpnet for en stor stilet svindel av aksjemarkedet gjennomført av Kina. Biden fikk investeringen som ren bestikkelse. Dette er min subjektive tolkning, men en jeg deler med mange. Kyle Bass er en av dem.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (15 minutter siden):

-

USA er så langt unna demokrati som det går ann å komme. Det er moneykrati i USA. Enormt med propoganda. Stort teater med to partier som later om å kjempe mot kvarandre. Clinton, Bush, Kennedy. Makta går jo i arv.
Uansett kvem som sitter med makta, så er den røde tråden nøyaktig det same. Trump forandra litt på det, men han er jo gærn, så det ble jo nesten verre. 

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 minutt siden):

USA er så langt unna demokrati som det går ann å komme. Det er moneykrati i USA. Enormt med propoganda. Stort teater med to partier som later om å kjempe mot kvarandre. Clinton, Bush, Kennedy. Makta går jo i arv.
Uansett kvem som sitter med makta, så er den røde tråden nøyaktig det same. Trump forandra litt på det, men han er jo gærn, så det ble jo nesten verre. 

Enig i store trekk i hva du skriver. Jeg vil hevde at USA er et Oligarki hvor begge sider er kjøpt av Oligarkene. Det vil du se hvis du analyserer hva som har skjedd de siste 40 årene. Alle de radikale endringene innenfor økonomien er det Demokratene som har stått for. Oligarkene har lyktes mer enn hva de kunne håpet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er et interju med Chris Hedges av Jimmi Dore. Chris Hedges er en Professor i Engelsk (tror jeg) og snakker om sitt utdannings program i Amerikanske fengsler. Vi får et innblikk i rettsystemet og hvordan det rammer de svake i det Amerikanske sammfunnet. Sjokkerende å høre hva Biden og Clinton har gjort mot sitt eget folk.

 

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.politico.com/news/2020/04/24/tara-reade-biden-video-207670

Ytre venstre fortsetter å presse mot Joe Biden. Nå kommer de med mer om Tara Reade , hun som anklaget Joe Biden for seksuelt overgrep i 1993.

Dette styrker hennes sak. Men det gjenstår fortsatt en del tvil rundt hennes mange utsagn hvor hun har støttet Biden. I tillegg til at hennes vitne nummer tre ikke husket at hun hadde blitt utsatt for overgrep i det første intervjuet som brøt, men husket det i et senere intervju noen dager senere.

Men nå virker det som om det var problemer på kontoret til Biden som involverte henne.

Forøvrig, de som presser saken mot Biden kommer fra Young Turks. Ledet av tyrkeren Cenk Uygur som later som om han er sosialist i USA, mens han er kemalist i Tyrkia. Litt interessant, men i hvert fall, Biden svarte med å vedkjenne det armenske folkemordet i dag.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (6 timer siden):

https://www.politico.com/news/2020/04/24/tara-reade-biden-video-207670

Ytre venstre fortsetter å presse mot Joe Biden. Nå kommer de med mer om Tara Reade , hun som anklaget Joe Biden for seksuelt overgrep i 1993.

Dette styrker hennes sak. Men det gjenstår fortsatt en del tvil rundt hennes mange utsagn hvor hun har støttet Biden. I tillegg til at hennes vitne nummer tre ikke husket at hun hadde blitt utsatt for overgrep i det første intervjuet som brøt, men husket det i et senere intervju noen dager senere.

Men nå virker det som om det var problemer på kontoret til Biden som involverte henne.

Forøvrig, de som presser saken mot Biden kommer fra Young Turks. Ledet av tyrkeren Cenk Uygur som later som om han er sosialist i USA, mens han er kemalist i Tyrkia. Litt interessant, men i hvert fall, Biden svarte med å vedkjenne det armenske folkemordet i dag.

Cenk Uygur er vel Amerikansk statsborger? Han stillte til Kongressvalg i fjor. Uansett så er denne saken som nesten alle andre sexsaker i Amerikansk politikk 'dead on arrival'. Ingen poiliti anmeldelse eller andre dokumenterbare bevis foreligger. God gammeldags kristen/moralsk 'hear say'. Men når det er sagt så vet vi gjennom dokumenterbare hendelser at Thomas Clerance anklager Anita Hill ble 'suddret' av Hr Biden på en alvorlig krenkende måte. Vi vet at han har en merkelig tendens å 'føle opp' kvinner og lukte på dem på en bisarr måte. Mannen ser ut til å mangle noe vesentlig. Noe hans merkelige familie gjennspeiler. Til denne Cenk Ugyur 'nyhets' kanal er selv folk som er til venste i konflikt med ham. Han er allikevel en kjent stemme i 'hylekoret til venstre' i Amerikansk politikk, men er uten makt. Det som mangler på Venstre siden er en person med substans. Slike som Chris Hedges, Ralph Nader, Matt Stoller eller Matt Talibi som kan samle de progressive i et opposisjons parti. Det mangler et nasjonalt 'LO' som kan omsette arbeidernes krav til politisk handlekraft. Det er i dag sant at de progressive har ingen plass å gå, og Demokratene knuser dem hver gang de begynner å lukte på makta. Her er en video fra et interju som Matt Stoller hadde med Jimmi Dore som forklarer hva Brnie Sanders gjorde for å hjelpe Biden til nominasjonen.

 

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (12 timer siden):

https://www.politico.com/news/2020/04/24/tara-reade-biden-video-207670

Ytre venstre fortsetter å presse mot Joe Biden. Nå kommer de med mer om Tara Reade , hun som anklaget Joe Biden for seksuelt overgrep i 1993.

Dette styrker hennes sak. Men det gjenstår fortsatt en del tvil rundt hennes mange utsagn hvor hun har støttet Biden. I tillegg til at hennes vitne nummer tre ikke husket at hun hadde blitt utsatt for overgrep i det første intervjuet som brøt, men husket det i et senere intervju noen dager senere.

Men nå virker det som om det var problemer på kontoret til Biden som involverte henne.

Forøvrig, de som presser saken mot Biden kommer fra Young Turks. Ledet av tyrkeren Cenk Uygur som later som om han er sosialist i USA, mens han er kemalist i Tyrkia. Litt interessant, men i hvert fall, Biden svarte med å vedkjenne det armenske folkemordet i dag.

Det er forkastelig hvordan overgrepsofre plutselig skal mistenkeliggjøres og henges ut slik støttespillere av den korrupte Biden gjør.

Og så diktes det visst opp konspirasjonsteorier for å beskytte Biden i tillegg.

Hvem er "de som presser saken mot Biden"?

Hvem er "ytre venstre" egentlig?

Hvor har du det fra at Uygur "later som han er sosialist", og hva har det egentlig med saken å gjøre?

Hva har det armenske folkemordet med saken å gjøre?

Det du skriver her virker rett og slett bisarrt. Det har ingenting med saken å gjøre. Det eneste du skriver som er relevant for saken handler om å sverte voldtektsofferet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Biden? Hvis man skal TRO mainstream mefias bilde, betyr Trump jordens undergang, og Biden er Superman. 

Men nå styres mainstream mefia av en diktatorisk algoritme, der de fleste er ufrivillige medlemmer, skriven av Al "the text" Gore. 

Endret av Symfonisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Oddvardm Cenk Uygur er amerikansk statsborger, men hans far tror jeg er opprinnelig fra Killis i Tyrkia. Faren var en lege der nede som emigrerte til USA for en del år siden. I hvert fall repeterer Cenk Uygur ofte bare tyrkisk regime-propaganda. Omtaler de kurdiske soldater i Syria som terrorister, er negativ til venstrevennlige partier i Tyrkia som HDP, men misliker Erdogan så han er godkjent virker det som. Han leder Young Turks plattformen. I Tyrkia er han høyre, mens i USA er han venstre virker det som. Det er de som presser denne saken og de støtter Bernie Sanders. Medlemmer av Young Turks utførte som kjent det armenske folkemordet ved å deportere armenerne til den syriske ørkenen i løpet av første verdenskrig. Det var et triumvirat som kuppet makten i det ottomaksnke imperiet.

I hvert fall, er enig i at Biden har tendens til å bevege seg inn i kvinners intimsfære. Men usikker på denne saken, rett og slett fordi hun ikke klarer å vinen en sak ettersom hun har hyllet Biden fra 1993-2009. Bevisene virker å være mot henne. Men la oss se hva som skjer. Hun bør bli hørt, og blir det nå.

Selv om hun ikke kan få saken til politiet grunnet foreldet sak, så kan hun fortsatt gå til sivilt søksmål. Hun bør gjøre det hvis hun har en sak .

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (5 timer siden):

@Oddvardm Cenk Uygur er amerikansk statsborger, men hans far tror jeg er opprinnelig fra Killis i Tyrkia. Faren var en lege der nede som emigrerte til USA for en del år siden. I hvert fall repeterer Cenk Uygur ofte bare tyrkisk regime-propaganda. Omtaler de kurdiske soldater i Syria som terrorister, er negativ til venstrevennlige partier i Tyrkia som HDP, men misliker Erdogan så han er godkjent virker det som. Han leder Young Turks plattformen. I Tyrkia er han høyre, mens i USA er han venstre virker det som. Det er de som presser denne saken og de støtter Bernie Sanders. Medlemmer av Young Turks utførte som kjent det armenske folkemordet ved å deportere armenerne til den syriske ørkenen i løpet av første verdenskrig. Det var et triumvirat som kuppet makten i det ottomaksnke imperiet.

I hvert fall, er enig i at Biden har tendens til å bevege seg inn i kvinners intimsfære. Men usikker på denne saken, rett og slett fordi hun ikke klarer å vinen en sak ettersom hun har hyllet Biden fra 1993-2009. Bevisene virker å være mot henne. Men la oss se hva som skjer. Hun bør bli hørt, og blir det nå.

Selv om hun ikke kan få saken til politiet grunnet foreldet sak, så kan hun fortsatt gå til sivilt søksmål. Hun bør gjøre det hvis hun har en sak .

Hva har Uygyr med dette å gjøre?

Når repeterer han propaganda for Tyrkia? Og hvilken relevans har det?

Kan du forklare hvordan han er høyre i Tyrkia, og igjen, hvilken relevans det har for tråden?

Navnet til nettverket hans kommer fra uttrykket som betyr "rebelsk" eller lignende. Uygur selv har fordømt det armenske folkemordet.

Men igjen, hva har alt dette med saken å gjøre? Det er ikke TYT eller Uygur som "presser denne saken". De omtaler saken, som mange andre.

Mer relevant for diskusjonen er om du er enig med Biden selv når han sier: "When a woman alleges sexual assault, presume she is telling the truth"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...