Gå til innhold

Joe Biden - amerikanernes redningsmann? All info om han


Anbefalte innlegg

Trist at det ble Biden som ble stående igjen til slutt. Enig i at han er for gammel, med tendenser til å bable usammenhengende. Han er vel nesten først og fremst valgt som en 'empty suit', der folk tenker han har det mest kjente navnet og er mest nøytral: han har få eller ingen kampsaker. TV-debatter mellom Trump og Biden til høsten blir et gammelmannssirkus uten like.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Miri skrev (På 12.4.2020 den 9.45):

Det største problemet for Biden blir nok ikke bilder og historier fra fortiden, men det som skjer her og nå: En gammel mann som utvikler demens uke for uke i full offentlighet.

På psykisk helse, så slår han Trump uansett -- det største problemet er virkelig propagandaen som kommer til å angripe Biden og hans karakter, og hans helse, ved å ta ting ut av kontekst, forfalske videoer og ta talefeil som inntekt for sykdom.

Det neste problemet er hvor ensidig denne dekningen kommer til å være i høyrepropaganda-mediene, Fox News et cetera -- samt sosiale medier.

"Venstremediene" -- altså de som forsøker å forholde seg mest mulig nøytrale, på toppen av å være objektive, taper kampen mot desinformasjon igjen og igjen på denne siden av den kalde krigen, gjennom at de faktisk fremdeles forsøker å opprettholde nøytralitet.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Sist gang økonomien crashet ble 5.1 millione familier (ikke enslige, men familier) kastet på gata. Alle fobund (type LO) ble strippet for rettigheter av nye lover. Alt gjort av Obama. Dere vet ikke hvor jævlig den fyren var/er. Nå lever han på beste vestkant (Hamptons) med en 100M dollar payoff. Dette er hva Biden vil fortsette med. De er mye verre enn Republikanerne. Joe Biden er en mann beskyldt for voldtekt, har den verste stemme historikken som tenkes kan og har dementia. Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 13.4.2020 den 12.11):

På psykisk helse, så slår han Trump uansett -- det største problemet er virkelig propagandaen som kommer til å angripe Biden og hans karakter, og hans helse, ved å ta ting ut av kontekst, forfalske videoer og ta talefeil som inntekt for sykdom.

Biden viser tydelige tegn på kognitiv svikt. Han er ikke den samme personen som for bare få år siden.

Man trenger heller ikke ta ting ut av kontekst eller forfalske noe for å vise hvor ille Biden faktisk er. Som for eksempel da han begynte å angripe og true en fabrikkarbeider. Han har problemer med å styre aggresjonen sin, som er enda et tegn på demensproblemer.

Videoen som viser en kynisk Biden fnyse til en innvandrer at ham bør stemme på Trump trenger heller ikke forfalskes.

Det er mange slike videoer av den ekte Biden der ute.

Og alle løgnene hans? Der går han Trump en høy gang.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (11 minutter siden):

Det er en motartikkel fra New York Times og Medium som gransker dette nærmere. En vanskelig sak å uttale seg om, men du bør lese de også.

Ja, jeg er klar over at alle Establishment-krefter plutselig har funnet ut at #metoo visst bare var tull og at man ikke skal tro på ofrene likevel. Plutselig ombestemmer alle seg. Da det var høyesterettskandidat Kavanaugh som var anklaget så var det ikke måte på hvordan man måtte tro på ofrene og fy skamme alle som ikke gjorde det. Men når det er en demokrat så er ofre bare løgnere og voldtekt er ikke noe å bry seg om.

Jeg har lest artiklene som prøver å hvitvaske Biden, en slibrig fyr som har for vane å ta på folk på måter de ikke liker. Disse artiklene kommer fra de samme mediene som var med på å begrave historien om serievoldtektsmannen og Demokrat-yndlingen Harvey Weinstein. Historien gjentar seg.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Sandy Koufax said:

Det er en motartikkel fra New York Times

Fra NYT:

EVamQDAXkAABlcO?format=jpg&name=medium

Andre eksempler; It Was Just a Regular Selfie Until Joe Biden Kissed Her on the Cheek

Så også denne ble postet et sted uten at jeg har har giddi å lest den; All the Women Who Have Spoken Out Against Joe Biden. That said, timingen til Tara Reade er jo "noe betimelig", men slik var det jo med Kavanaugh også.
 

Endret av jallajall
Lenke til kommentar

Jacobin har en fin artikkel om dobbeltmoralen blant mainstream-journalister:

The Media Had a Formula for Reporting Sexual Misconduct. Then Joe Biden Was Accused.

Sitat

For nearly three weeks after it surfaced, Tara Reade’s sexual assault allegation against Joe Biden was ignored or downplayed in the media. A Jacobin analysis shows that she’s been covered unlike any other accuser in the post–Me Too era.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker ikke å vurdere saken ettersom jeg ikke har nok kjennskap til den. Det er noe politiet der borte må vurdere (selv om saken er foreldet). Men Biden tar en del på folk og det kan hende at det har skjedd en episode som ble mistolket på en eller annen måte fra kvinnen.

Det er likevel langt frem til President Trump og hvordan han har behandlet kvinner som seksuelle objekter hele livet.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å feiltolke det å få fingrene hans stukket opp i vagina.

Poenget her er at mediene har kastet seg over slike saker før, og Bidens støttespillere har vært krystallklare på at kvinnene skal tros på. Nå har de snudd helt rundt og prøver å begrave saken, og noen av Bidens støttespillere prøver til og med å sverte offeret.

Og bare fordi Trump er en voldtektsmann så er det ikke greit at Biden også er det. Ærlig talt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gamle ustabile griser hele gjengen, det er skremmende at man i et land med 330 millioner mennesker ikke klarer å finne noen som er mer passende til å lede nasjonen enn disse pedo-pensjonistene som helst burde vært sperret inn på et gamlehjem midt i Oklahoma.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 15.4.2020 den 10.40):

Som for eksempel da han begynte å angripe og true en fabrikkarbeider. Han har problemer med å styre aggresjonen sin, som er enda et tegn på demensproblemer.

Tenker du på dette klippet: https://www.vgtv.no/193813 ?

Hvis det er dette du mener viser Biden fra sin sanne side, så må jeg si at hans fremstår som en engel i forhold dagens amerikanske president for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (57 minutter siden):

Det er litt vanskelig å feiltolke det å få fingrene hans stukket opp i vagina.

Poenget her er at mediene har kastet seg over slike saker før, og Bidens støttespillere har vært krystallklare på at kvinnene skal tros på. Nå har de snudd helt rundt og prøver å begrave saken, og noen av Bidens støttespillere prøver til og med å sverte offeret.

Og bare fordi Trump er en voldtektsmann så er det ikke greit at Biden også er det. Ærlig talt.

Jo, det jeg mente var at Tara Reade hadde kommet med anklager mot Biden før uten at hun påstod at han hadde stukket fingrene i hennes vagina. Og det finnes ingen andre slike historier om Biden , sett bort fra at han er litt for kroppslig med folk.

Men samtidig ønsker jeg ikke å fremstå som om jeg støtter verken Biden eller Reade i denne saken. Heller er det slik at jeg ikke kjenner til sakstilfellet og ettersom saken er foreldet, så vil det ikke skje noe heller.

Vi bør også huske på at folk fra høyresiden har forsøkt å finne noe på Biden i lang tid uten å lykkes. Vi vet ikke om det stemmer. La oss ikke fordømme noen sider før vi får mer fakta på bordet.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (7 timer siden):

Tenker du på dette klippet: https://www.vgtv.no/193813 ?

Hvis det er dette du mener viser Biden fra sin sanne side, så må jeg si at hans fremstår som en engel i forhold dagens amerikanske president for å si det sånn. 

Ja, det er bare et av mange eksempler på hva slags person han er. Det er også et tegn på demens.

Du mener den slags oppførsel er greit? Hvordan hadde du reagert hvis Trump hadde gjort det samme?

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (7 timer siden):

Jo, det jeg mente var at Tara Reade hadde kommet med anklager mot Biden før uten at hun påstod at han hadde stukket fingrene i hennes vagina. Og det finnes ingen andre slike historier om Biden , sett bort fra at han er litt for kroppslig med folk.

Men samtidig ønsker jeg ikke å fremstå som om jeg støtter verken Biden eller Reade i denne saken. Heller er det slik at jeg ikke kjenner til sakstilfellet og ettersom saken er foreldet, så vil det ikke skje noe heller.

Vi bør også huske på at folk fra høyresiden har forsøkt å finne noe på Biden i lang tid uten å lykkes. Vi vet ikke om det stemmer. La oss ikke fordømme noen sider før vi får mer fakta på bordet.

Jada, du bare gjentar den samme svertingen som andre ofre for voldtekt har blitt utsatt for. Også kvinnen som anklaget Kavanaugh ble "tatt" i å endre forklaring, å komme med flere detaljer etter hvert, osv.

Jo, det finnes flere historier om Biden, i tillegg til all berøringen i all offentlighet.

Uansett er poenget måten ofrene blir møtt på. Før var det ikke snakk om engang, ofrene skulle tas seriøst. Nå blir hun mistrodd og svertet.

Høyresiden har ikke lykkes i å finne noe på Biden? Bidens "rulleblad" er langt som et vondt år! Han har jo vært med på nesten alle katastrofale avgjørelser tatt de siste tiårene.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Tara Reade har en sak, så må hun fremsette den og vise bevis og eventuelle vitnemål etc. hun har. Hun kan bli med i en dokumentar for en av de store tv-kanalene for eksempel. Det trenger ikke å være en rettsak.

Når det gjelder Biden sitt "rulleblad", så har ingen andre kvinner anklaget han for annet enn berøring. Mens folk som Clinton og Trump har blitt anklaget for voldtekt av utallige kvinner. Trump ble til og med anklaget for det av sin tidligere kone. Med de to var det et mønster av oppførsel å se.

Det er fint at du bruker denne saken til å fortsette din agenda mot Biden, men vi andre har egentlig ikke noe saksmateriale å forholde oss til. Vi kan ikke dømme en person på utsagn i en opphetet politisk debatt.

Derfor vil jeg holde meg nøytral til jeg ser noe mer bevis eller lignende. Men i grunnen er jeg skeptisk ettersom både Bernie Sanders og Donald Trump har forsøkt å finne ting på Joe Biden. Det var til og med en riksrettsak mot Trump bare på grunn av dette. Så jeg avventer litt.

Edit: Bør sies at hovedgrunnen til at Medium ikke tror på henne er at hun har kommet med to forskjellige utsagn. Den første i 2019 hvor hun påstod at han var handsy, men ikke seksualisert. Og den andre for noen dager siden hvor hun påstod at han penetrerte henne med fingeren sin.

https://medium.com/@eddiekrassenstein/evidence-casts-doubt-on-tara-reades-sexual-assault-allegations-of-joe-biden-e4cb3ee38460

Fra den artikkelen.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 timer siden):

Ja, det er bare et av mange eksempler på hva slags person han er. Det er også et tegn på demens.

Du mener den slags oppførsel er greit? Hvordan hadde du reagert hvis Trump hadde gjort det samme?

Har du levd i en boble de siste fire årene? Dette er ingenting i forhold til hva trump gjør på en "daglig basis". Ingen president har noen gang vært så angripende, uthengende og anklagende som trump.

Lenke til kommentar

Det jeg vil hevde er at Amerika er et oligark samfunn. Oligarkene finansierer begge partiene. For dem betyr det ikke noe om det er en demokrat eller en republikaner som er president. De vil helst ha en republikaner, men hvis en demokrat vinner er det i deres interesse at det er en korrupt person de kan manipulere som de vil. Joe Biden er en slik. Ta feks når hans elste sønn Bou Biden fikk kreft i hjernen. Han måtte ha betalt behandling som kom på 8M dollar. Biden kunne ikke betale. Hvem tok regninga. Kompisene i helsevesnet tok regninga. Det er ikke merkelig at han er mot et statlig helsevesen slik vi har. Så kan du ta hans andre sønn Hunter Biden. Han fikk betalt 80K dollar i måneden fra et Ukrainsk selskap mens han var tung narkoman (fremdeles er). Denne mannen er det USA stiller mot Trump. Derfor er USA etter min mening et oligarki.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...