Red Frostraven Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 (endret) Trump er den dårligste presidenten USA har hatt, noensinne, på dette tidspunktet. Biden vil ikke være dårligere enn bunn 10 på det absolutt verste -- men sannsynligvis gjennomsnittlig. Trump er villig til å la hundretusener av amerikanere dø for å slippe å innrømme at han har undervurdert koronasmitten og burde fulgt Obama sin playbook fra dag 1. Endret 28. mai 2020 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Red Frostraven skrev (1 minutt siden): Trump er den dårligste presidenten USA har hatt, noensinne, på dette tidspunktet. Biden vil ikke være dårligere enn bunn 10 på det absolutt verste -- men sannsynligvis gjennomsnittlig. Red. Jeg tror ikke at Biden har en sjangse i helvete for å bli valgt. Mannen vil bli slaktet av Trump i debatter. Han vil bli så latterligjort at det blir vondt å se på. Men hele valget i USA blir en farse. Det blir utskjelling og 'grand standing' med lite politisk innhold. USA er nå blitt et land hvor politikk ikke lenger drives av folket, men av oligarker. Kongressen er så innkompetent at de ikke kjenner byråkratiet de styrer. Hele suppa er avslørt for hele verden nå. Men en ting må forstås i dette. Statene i USA fungerer godt. Det er selfølgelig forskjeller, men de fleste fungerer bra. USA er et gigantisk land. Utrolig flott land med en HAUG av flinke folk. Det du høre om at Kina vil erstatte USA som ledende i verden er tull og pushet av imbisiler som Tove Bjørgås i NRK. Alt dreier seg om USA. Det mest frie demokratiet i verden. Et land befolket av fantastiske, humoristiske, hjelpsomme, intelligente mennesker (for det meste) som desverre nå er truet av oligarkiet. Men som vil komme ut av det som vi andre er, klokere. USA er landet for det beste, og det verste i oss. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Slaktet i debatter..? Trump har ikke slaktet noen i debatter. Han har hoppet oppå sjakkbrettet og begynt å velte brikkene, og hakker på motstanderen sin hånd. Amerikanerene må være komplett idioter for å tro at Trump har vunnet noen debatt. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Red Frostraven skrev (34 minutter siden): Slaktet i debatter..? Trump har ikke slaktet noen i debatter. Han har hoppet oppå sjakkbrettet og begynt å velte brikkene, og hakker på motstanderen sin hånd. Amerikanerene må være komplett idioter for å tro at Trump har vunnet noen debatt. Enig med alt du sier Red. Men hvis du ikke vet noe om politikk vil den som vinner debatten være den som brøler mest og kommer med beste 'slogans'. Biden er ikke en bølle, men Trump er. Ingen av dem har noe politisk agenda så der stiller de likt. Begge er løgnere som er avslørt så mange ganger at de kommer til å kaste dritt på hverandre hele tiden. Amerikanerne er så person orientert at politikk ikke kommer inn i bildet i det hele tatt. Hvorfor? Fordi de er ikke ansvarlig for noe politisk. Oligarkene styrer begge partiene. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Ser ut som Joe Biden kunne vært redningsmann. Sjekk datoen på tweeten: 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 9. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2021 Sandy Koufax skrev (På 23.12.2019 den 8.41): Har ikke noe personlig imot Trump, men mener at han ikke er skikket til å være leder for verdens mektigste nasjon. Dette fordi han rett og slett har for mange forretningsinteresser som kommer i konflikt med det han er valgt til å være, nemlig leder for alle demokratier i verden. Her kommer da Joe Biden inn. Viden ansett som den eneste med en realistisk mulighet til å vinne mot Trump. Warren og Sanders er for venstrevridde. Warren sin plan om å straffe milliardærer for å øke statens inntekter har slått helt feil. Det er et upopulært virkemiddel i dagens USA. Buttigieg er sentrum, men homofil. Vil slite med å få konservative stemmer. Og Bloomberg er milliardær. Ingen fra ytre venstre kan forholde seg til han. Derfor er det da sannsynlig at Joe Biden er amerikanernes nye president etter valget neste november. Her kommer et klipp som viser hvordan han er som menneske: http://www.theamericanmirror.com/biden-plays-to-98-in-iowa-hands-over-mic-to-protester/ (Empati) Kan han vinne valget mot de andre demokrater? Og så vinne mot Trump? Ganske fornøyd med denne. Så i en prekognitiv drøm at Biden hadde vunnet valget. Han kommer til å fremstå svært bra i forhold til Trump, men mener dog at han ikke kan betraktes som en redningsmann. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Red Frostraven skrev (På 28.5.2020 den 3.12): Slaktet i debatter..? Trump har ikke slaktet noen i debatter. Han har hoppet oppå sjakkbrettet og begynt å velte brikkene, og hakker på motstanderen sin hånd. Amerikanerene må være komplett idioter for å tro at Trump har vunnet noen debatt. Stemmere bruker ikke den samme målestokk til å vurdere debatter. En del mener USA trenger en som velter brikkene mer enn en som ser verdi i brikkene. En ekte redningsmann greier å fornøye slike folk uten å ødelegge alle brikkene og dermed demokratiet. Biden er ikke flink nok til å gjøre det, men han greier å holde nok brikker sammen for neste presidenten så landet kan helbrede seg litt fra skadene. Biden er lite polariserende, noe som landet trenger mest akkurat nå. Hvis økonomien forbedrer seg nok kanskje den neste presidenten klarer å vise at ikke alle brikkene er imot dem og kompromiss og samarbeid er det som løser mer problemer, ikke oss og dem, frem og tilbake. Jeg ville helst ikke velge imellom Bernie Sanders og Tom Cotton og resultatende kongress som går ingen vei annet enn Executive Orders. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) jjkoggan skrev (På 22.3.2021 den 17.04): Stemmere bruker ikke den samme målestokk til å vurdere debatter. En del mener USA trenger en som velter brikkene mer enn en som ser verdi i brikkene. En ekte redningsmann greier å fornøye slike folk uten å ødelegge alle brikkene og dermed demokratiet. Biden er ikke flink nok til å gjøre det, men han greier å holde nok brikker sammen for neste presidenten så landet kan helbrede seg litt fra skadene. Biden er lite polariserende, noe som landet trenger mest akkurat nå. Hvis økonomien forbedrer seg nok kanskje den neste presidenten klarer å vise at ikke alle brikkene er imot dem og kompromiss og samarbeid er det som løser mer problemer, ikke oss og dem, frem og tilbake. Jeg ville helst ikke velge imellom Bernie Sanders og Tom Cotton og resultatende kongress som går ingen vei annet enn Executive Orders. Vel vel JJ. Trumps kjernevelgere stemmer for ham fordi de føler at kulturen de er vant med er truet. Excecutive orders kan fjernes på et blunk hvis man endrer fillibuster regelen. Min mening. Endret 31. mars 2021 av Oddvardm Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Oddvardm skrev (1 time siden): Vel vel JJ. Trumps kjernevelgere stemmer for ham fordi de føler at kulturen de er vant med er truet. Excecutive orders kan fjernes på et blunk hvis man endrer fillibuster regelen. Min mening. Fjerning av filibuster løser ikke problemet, det gjør konflikten verre. En sides lovene fjernes av den neste presidenten, helt som executive actions idag. Uten noe støtte fra hver side finner du få lover som varer lenge. Lover som ikke reflekterer flertallets ønsker er ikke noe et velfungerende demokrati burde ha 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) jjkoggan skrev (7 timer siden): Fjerning av filibuster løser ikke problemet, det gjør konflikten verre. En sides lovene fjernes av den neste presidenten, helt som executive actions idag. Uten noe støtte fra hver side finner du få lover som varer lenge. Lover som ikke reflekterer flertallets ønsker er ikke noe et velfungerende demokrati burde ha JJ. Det vil bli motsatt. Populære vedtak vil øke velger oppsluttningen til de politere som tar dem. De som reverserer dem vil minske sin popularitet. Se på Kirsten Sinema. 70% av folket er for å heve minstelønn, men får de det? Nei. Bort med fillibuster regelen spør du meg. Endret 31. mars 2021 av Oddvardm Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) Oddvardm skrev (6 timer siden): JJ. Det vil bli motsatt. Populære vedtak vil øke velger oppsluttningen til de politere som tar dem. De som reverserer dem vil minske sin popularitet. Se på Kirsten Sinema. 70% av folket er for å heve minstelønn, men får de det? Nei. Bort med fillibuster regelen spør du meg. De blir ikke populær hvis de får ingen støtte fra hver side. Minstelønnen har støtte fra hver side, både demokrater og republikanere. Det var et dårlig eksempel Endret 31. mars 2021 av jjkoggan Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 jjkoggan skrev (3 minutter siden): De blir ikke populær hvis de får ingen støtte fra hver side. Minstelønnen har støtte fra hver side, både demokrater og republikanere JJ. Det vet både du og meg at det er. Men hvorfor vil ikke en eneste republikaner stemme for når deres egne velgere er for? Kan du forklare det? Jeg tror at det er en dypere kulturell splittelse i USA som manifesterer seg i politikken. Jeg mener at USA har et kulturellt problem og ikke et politisk. Det kommer bare til syne i politikken. Min mening. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Oddvardm skrev (15 minutter siden): JJ. Det vet både du og meg at det er. Men hvorfor vil ikke en eneste republikaner stemme for når deres egne velgere er for? Kan du forklare det? Jeg tror at det er en dypere kulturell splittelse i USA som manifesterer seg i politikken. Jeg mener at USA har et kulturellt problem og ikke et politisk. Det kommer bare til syne i politikken. Min mening. Det er feil, republikanske politikere støtter økningen av minstelønnen , og har foreslått deres versjonen. I et stort land som USA så er det litt dumt at minstelønnen i Mississippi og i NYC er det samme. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Det er feil, republikanske politikere støtter økningen av minstelønnen , og har foreslått deres versjonen. I et stort land som USA så er det litt dumt at minstelønnen i Mississippi og i NYC er det samme. Det er utvilsomt rett. Minstelønn i Hellas er ikke den samme som i Tyskland. Selvsagt. Tror at det er 23 stater som har vedtatt $15 i minstelønn. Men hva er da Republikanernes forslag? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Oddvardm skrev (4 timer siden): Det er utvilsomt rett. Minstelønn i Hellas er ikke den samme som i Tyskland. Selvsagt. Tror at det er 23 stater som har vedtatt $15 i minstelønn. Men hva er da Republikanernes forslag? Uansett hva forslagene er blir det bedre hvis demokratene og republikanerne finner på noe som begge sidene kan akseptere enn å eliminere filibuster regelen for å få det til noe som bare demokratene støtter Dette er en lov som blir lett å finne på enighet. Begge sidene ønsker det og en middelvei ($12,$13,$14?) blir lett å etablere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå