Gå til innhold

Tesla full selvkjøring er det ikke villende?


LMH1

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Så nei, jeg verken elsker Elon eller har mye å si om personen. 

Du roper og skriker om hvor urettferdig det er at folk påpeker tåpeligheter derifra. Så jeg tviler. 

 

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Aha, så Tesla skriver dårlig software altså.

Ja, du mener kanskje smart summon var som designet og planlagt du. ?

Det å riste på rattet for å sjekke om folk har øyne åpnet er også tydeligvis det beste de kom på å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syar2003 skrev (Akkurat nå):

Jeg driver ikke til motsetning fra deg og complexity og proklamerer at Audi, VW ,BMW m.fl er ufeilbarlige. Jeg sier «kanskje» det er færre slike fatale ulykker hos  da disse leverer «enhanced/automatic cruice control» , «driving assistant x». Noe som medfører at førere bruker funksjonene på en annen måte. Dessuten er det mye opphausing om VW og BMW, så det argumentet kjøper jeg ikke.

Når har jeg "proklamert at (antar Tesla?) er 'ufeilbarlig'". Gjerne siter. 

Volvo leverer pilotassist, Nissan leverer propilot osv. Eneste grunnen til at Tesla får pes for autopilot er at folk ikke klarer å slå opp i ordboker og ikke ser forskjell på autonom og autopilot. Tror du virkelig det hadde blitt mindre ulykker hos Tesla(som allerede er svært lavt...) om de byttet til "assitance guidance system X" eller noe annet? Virker ikke særlig sannsynlig.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

 

Sitat

Du roper og skriker om hvor urettferdig det er at folk påpeker tåpeligheter derifra. Så jeg tviler. 

Siter gjerne, eller dropp slike usakligheter. Ikke ta deg så nær bare siden jeg stilte det åpenbare spørsmålet om du hatet Elon, jeg tok meg ikke nær når du påsto at jeg elsket han... 

 

Sitat

Ja, du mener kanskje smart summon var som designet og planlagt du. ?

Det å riste på rattet for å sjekke om folk har øyne åpnet er også tydeligvis det beste de kom på å gjøre. 

Etter hva jeg har prøvd av den funksjonen så virker den innenfor spec ja. Har du lest spec? 

Riste i rattet? Det trenger en da ikke gjøre, en må bare ha en hånd på rattet. Noe som er helt normalt hos de fleste, Nissan, VW, Mercedes osv. Men det glemte du såklart. Og det er ikke for å sjekke om noen har øynene åpne, det er for å sjekke om de har henda på rattet...

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Eneste grunnen til at Tesla får pes for autopilot er at folk ikke klarer å slå opp i ordboker og ikke ser forskjell på autonom og autopilot.

Nei, grunnen er måten funksjonene omtales for og er uten tvil missledende. 

Toyota får samme kritikk mot "selvladende" biler. Forskjellen er at Toyota ikke har en fanbase som forsvarer dem samme hva slik tesla har. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Riste i rattet? Det trenger en da ikke gjøre, en må bare ha en hånd på rattet. Noe som er helt normalt hos de fleste, Nissan, VW, Mercedes osv. Men det glemte du såklart. Og det er ikke for å sjekke om noen har øynene åpne, det er for å sjekke om de har henda på rattet.

Igjen, ingen av de andre kommer med missledende uttalelser slik Elon kommer med for sine funksjoner. Samt nå når de andre skal prøve nivå 3 funksjoner, så innfører de ir kamera for å virkelig sørge for at sjåfører kan gå mellom nivå 3 og 2 og vite at de ser på veiene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Når har jeg "proklamert at (antar Tesla?) er 'ufeilbarlig'". Gjerne siter. 

Volvo leverer pilotassist, Nissan leverer propilot osv. Eneste grunnen til at Tesla får pes for autopilot er at folk ikke klarer å slå opp i ordboker og ikke ser forskjell på autonom og autopilot. Tror du virkelig det hadde blitt mindre ulykker hos Tesla(som allerede er svært lavt...) om de byttet til "assitance guidance system X" eller noe annet? Virker ikke særlig sannsynlig.. 

 

Undersøkelser gjort viser jo nettopp det. Navnet «autopilot» skaper en annen forventning. 

Hjelper lite med noe få setninger i en omfattende manual. Når leste du forresten en 1000 og noe siders kjøretøysbruksanvisning «først» fra start til slutt før du kjørte av gårde i en bil du ikke kjente fra før. Jeg kjenner ingen som har gjort det .

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (15 minutter siden):

Nei, grunnen er måten funksjonene omtales for og er uten tvil missledende. 

Toyota får samme kritikk mot "selvladende" biler. Forskjellen er at Toyota ikke har en fanbase som forsvarer dem samme hva slik tesla har. 

 

 

Jeg skjønner at du mener det ja, men det er ikke så veldig interessant. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (13 minutter siden):

Igjen, ingen av de andre kommer med missledende uttalelser slik Elon kommer med for sine funksjoner. Samt nå når de andre skal prøve nivå 3 funksjoner, så innfører de ir kamera for å virkelig sørge for at sjåfører kan gå mellom nivå 3 og 2 og vite at de ser på veiene. 

Elon igjen ja... Og igjen tomme påstander. Ingen eksempler. Herregud så trøttende å kjedelig dette er. 

Tesla har ikke gått for nivå 3 enda.. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

 

Jeg skjønner at du mener det ja, men det er ikke så veldig interessant. 

Nei, det er vell ikke interessant for det passer ikke helt til grinebiteren i deg som mener at ingen andre får kritikk for ring. 

Forskjellen er altså når feks Toyota får kritikk så finner man ikke Toyota fanboys som forsvarer feilen slik man finner Tesla fanboys som forsvarer pornoinnspillingen som Elon brukte til reklame. Blant mer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (15 minutter siden):

Undersøkelser gjort viser jo nettopp det. Navnet «autopilot» skaper en annen forventning. 

Hjelper lite med noe få setninger i en omfattende manual. Når leste du forresten en 1000 og noe siders kjøretøysbruksanvisning «først» fra start til slutt før du kjørte av gårde i en bil du ikke kjente fra før. Jeg kjenner ingen som har gjort det .

 

Hvilken undersøkelse? Og i så tilfelle beviser den jo at meningsmannen ikke helt er oppe å går på tekniske ord og betydninger? 

 

Hvor tok du manualen i fra nå? Jeg ser ikke hvordan den kom inn etter mine spørsmål? Men ja, jeg leser mange manualer og pleier absolutt å lese overordnet igjennom før jeg tar i bruk ting jeg ikke vet hvordan fungerer. Dette leste jeg under min skolegang, vi fikk ikke hjelp før manualen var lest. Og det var viktig lærdom som flere burde ha fått. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Elon igjen ja... Og igjen tomme påstander. Ingen eksempler. Herregud så trøttende å kjedelig dette er. 

Tesla har ikke gått for nivå 3 enda.. 

Elon = Tesla. Og han uttaler seg om Tesla. Hva forventer du? 

Tesla kommer nok aldri til å klassifisere funksjoner til å være nivå 3. Det er jo mye bedre å bruke liten skrift og kaste skyld på forbrukere istedenfor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vell ikke interessant for det passer ikke helt til grinebiteren i deg som mener at ingen andre får kritikk for ring. 

Forskjellen er altså når feks Toyota får kritikk så finner man ikke Toyota fanboys som forsvarer feilen slik man finner Tesla fanboys som forsvarer pornoinnspillingen som Elon brukte til reklame. Blant mer. 

Nå tøyer du grensene på personlige innlegg her synes jeg, prøv å oppfør deg saklig. 

Og du bør virkelig prøve å ordlegge deg bedre, prono og Elon går igjen i de fleste innlegg omtrent. Det er veldig forstyrrende. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Elon = Tesla. Og han uttaler seg om Tesla. Hva forventer du? 

Tesla kommer nok aldri til å klassifisere funksjoner til å være nivå 3. Det er jo mye bedre å bruke liten skrift og kaste skyld på forbrukere istedenfor. 

Jeg forholder meg til selskapet som helhet og ikke en person, spesielt ikke Elon da han sier mye rart etter min mening. 

De har ikke noe valg da de har lovet kjøperne nivå 4.. Forøvrig er det bare I Tyskland man kan ha nivå 3 om dagen, så det er langt i fra noe hastverk. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nå tøyer du grensene på personlige innlegg her synes jeg, prøv å oppfør deg saklig. 

Og du bør virkelig prøve å ordlegge deg bedre, prono og Elon går igjen i de fleste innlegg omtrent. Det er veldig forstyrrende. 

Du omgår poenget og kommer med avsporinger. Så det må tydeligvis repeteres til du kommer med ditt standpunkt til eksempelet. 

Greit eller ikke den oppførselen elon har til funksjoner du mener kun er en assist? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg forholder meg til selskapet som helhet og ikke en person, spesielt ikke Elon da han sier mye rart etter min mening. 

De har ikke noe valg da de har lovet kjøperne nivå 4.. Forøvrig er det bare I Tyskland man kan ha nivå 3 om dagen, så det er langt i fra noe hastverk. 

Det å bruke klassifikasjonene for å tjene penger er en selvfølge. Det blir noe annet når det skal ut i flåten. Da havner nok alt bak liten skrift og kamuflere der det kan for å skifte skuldsmål. 

Reklamen og bruksområdene for smart summon tegnet et komplett annet bilde enn hva man får av å lese manualen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Du omgår poenget og kommer med avsporinger. Så det må tydeligvis repeteres til du kommer med ditt standpunkt til eksempelet. 

Greit eller ikke den oppførselen elon har til funksjoner du mener kun er en assist? 

Den var god! Du er jo en kløpper på det samme! 

Det er umulig for meg å svare på ett slikt spørsmål, jeg er ikke psykelig opptatt av Elon og alle hans uttalelser som det kan virke til at du er. Så jeg har ikke kontroll over alle uttalelser eller en generell holdning. Men om du må vite dette(aner ikke hvorfor...) så kom gjerne med konkrete eksempler så skal jeg absolutt svare hva jeg mener om den saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

 

Hvilken undersøkelse? Og i så tilfelle beviser den jo at meningsmannen ikke helt er oppe å går på tekniske ord og betydninger? 

 

Hvor tok du manualen i fra nå? Jeg ser ikke hvordan den kom inn etter mine spørsmål? Men ja, jeg leser mange manualer og pleier absolutt å lese overordnet igjennom før jeg tar i bruk ting jeg ikke vet hvordan fungerer. Dette leste jeg under min skolegang, vi fikk ikke hjelp før manualen var lest. Og det var viktig lærdom som flere burde ha fått. 

Thatcham Reasearch som jeg har linket til tidligere blandt annet. Uansett så bør du i lys av dette erkjenne at Tesla sin bruk av autopilot som navn har vist seg å være uklokt.

Jeg snakker om en moderne bil sin manual. De er lange og omfattende enten de er elektroniske eller trykte. Og jeg betviler at alle oss har lest hver eneste bil vi noen gang har brukt/leid/lånt sin manual fra start til ende før det er kjørt en eneste meter med den. Hva har skolegang med emnet å gjøre - om man har lært å lese ?

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Den var god! Du er jo en kløpper på det samme! 

Det er umulig for meg å svare på ett slikt spørsmål, jeg er ikke psykelig opptatt av Elon og alle hans uttalelser som det kan virke til at du er. Så jeg har ikke kontroll over alle uttalelser eller en generell holdning. Men om du må vite dette(aner ikke hvorfor...) så kom gjerne med konkrete eksempler så skal jeg absolutt svare hva jeg mener om den saken. 

Du er jo klar over uttalelsen nå? Er det greit eller ikke? Og forstår du hvorfor det er naturlig å forvente at enkelte mennesker stoler på det han sier om det som egentlig kun er normale assister? Han sier jo at vi skulle hatt en robot-taxi flåte nå. Det er jo ikke rart at folk sovner bak rattet når de genuint trur at bilen uansett er sikrere enn om de kjørte selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...