MariusJS Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 (endret) 21 minutes ago, Nimrad said: Hvorfor det? Gjør det noe annet enn å kunne kutte strømkabelen på visse ting? Ser ikke helt for meg at jeg vil ha noe stæsj som kan bruke strøm fra ethernet-kabel i switchen min. Du slipper x strømkabler, samt x PoE adaptere. (du slipper jo x ekstra ethernet kabler også da) Kan evnt være en ide å ha en egen switch for PoE da, men med dagens PoE standard så skal det noe fryktelig galt til før du får strøm i feil enhet, dersom det var bekymringen. X = Antall AP Endret 14. januar 2020 av MariusJS Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2020 MariusJS skrev (2 timer siden): Du slipper x strømkabler, samt x PoE adaptere. (du slipper jo x ekstra ethernet kabler også da) Forsåvidt greit det, får vurdere det på neste switch eventuelt, men alle AP-ene blir plassert skjult i bod eller TV-benk, så utseende er ikke så viktig. Så vidt jeg forstår følger det med PoE-adaptere til aksesspunktene fra ubiquiti Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 3 hours ago, Nimrad said: Forsåvidt greit det, får vurdere det på neste switch eventuelt, men alle AP-ene blir plassert skjult i bod eller TV-benk, så utseende er ikke så viktig. Så vidt jeg forstår følger det med PoE-adaptere til aksesspunktene fra ubiquiti Stemmer Forøvrig ingen grunn til å gjemme Unifi Apene, de er jo nesten pene PoE adapter følger med, og plasseres vanligvis ved switchen/ruteren/den enden som ikke går i AP Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Handlepose skrev (På 14.1.2020 den 10.28): Jeg personlig har lignende oppsett, men jeg skrotet Asus routeren og bruker Hjemmesentralen fra Altibox til "kontroll" og bruker Google Mesh for wifi. Du kan bare ha et gjestenettverk med Google mesh? Lenke til kommentar
Handlepose Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 1 hour ago, ilpostino said: Du kan bare ha et gjestenettverk med Google mesh? Ja, du kan kun ha 1 gjestenettverk med Google Mesh, men funker i alle fall til mitt bruk og oversikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå