<BøNilzen> Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hei. Prøvde å lage et program som skal kopiere noen filer, men det gikk ikke så bra. Hvis jeg skriver for eksempel : system("copy c:\mappe\fil.txt c:\mappe2\fil.txt"); sier MS Visual C++ noe om for mange parametre, og hvis jeg skriver f.eks. system("copy c:\*.* d:\*.*") sier MSVC++ at jeg ikke får lov til å bruke tegnet *. Vet noen om en annen måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du må gjøre som daysleper foreslår. Årsaken til dette er at \ er et tegn som escaper neste tegn. F.eks. \n er linjeskift. For å escape en \ må du derfor ha doble \. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ja svarte, det hadde jeg glemt. Nå virket det helt fint. Tusen Takk Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 MEn hvis jeg skriver det inn i en loop, jeg prøvde f.eks. int x = 1; while(x<10) { system("copy c:\\fil.txt c:\\fil(x).txt"); x++; } Tanken var da å lage en fil1.txt, en fil2.txt o.s.v. til fil9.txt Men dette laget kun en fil som het fil(x).txt..... Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette da? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Ja, det virket fint det. Takker så mye. Du er ikke så dum du Endret 28. desember 2003 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå