HarkoV Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 JEg har bestillt 2048/640 fra firstmile... gjorde det på 23, allt er klart. men hvordan ting (spesifikt) følger med i startpakken fra fm. og kan man ha flere pcer på en ip ? og evt. hvor lang tid tar det føre den er klar. bor sentrallt på grefsen i oslo så det burde ikke være noe problem! -ex BBF bruker :/ Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Trodde FirstMile hadde sånn greie at man måtte dra med seg 20 andre (eller 19) jeg... Men det er vel ferdig nå... Lenke til kommentar
HarkoV Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Det er litt lenge siden de hadde det siden jeg bor i oslo så slipper jeg dette intressenter tullet, sentralen er klargjort osv... håper jeg -ex BBFer Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Håper jeg? Har du ikke bestilt da En ting hvorfor bytte når du har BBF? Lenke til kommentar
HarkoV Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 husleie gikk opp til 11000 det gidder jeg ikke å betale ... det er allt for dyrt.. men har bestillt.. venter i spenning. lurer på som sagt hvor mange iper du får osv.. og hvor mange dataer du kan koble til Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 kammerat av meg har den freskeste vdsl linja til 1mile , er vel 12,5 \ 6,5 eller no , følger med 1 fast ip , og su kan jo selfølgelig koble til så mange pcr du vil , bare mekke switch eller router det Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) JEg har bestillt 2048/640 fra firstmile... gjorde det på 23, allt er klart. men hvordan ting (spesifikt) følger med i startpakken fra fm. og kan man ha flere pcer på en ip ? og evt. hvor lang tid tar det føre den er klar. bor sentrallt på grefsen i oslo så det burde ikke være noe problem! -ex BBF bruker :/ Du får et adsl-modem, med kabler og en brukermanual på cd. Ellers ikke no mer. Konfigurasjonsinformasjonen synes jeg å huske du får pr mail... Ja, du kan fint bruke flere pc'er på samme linje, men du får kun en ip-adresse, og du må ha en hub/switch sjøl for å få flere pc'er ut på samme linje (evt to nettverkskort i èn pc). Du får beskjed om når linja di ventes klar pr mail også... Endret 28. desember 2003 av bluescreen Lenke til kommentar
rlz Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Du kunne da også sendt en mail til de Lenke til kommentar
_Wolfman_ Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du får en ADSL router 650-r33 http://www.zyxel.no/produkt.php?cat=14&prod=47 Den kjøres med NAT så du har en WAN IP og 192.168.X IP'er på LAN siden. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 firstmile det er ikke så mye skryte for jeg har hatt dem 1 år på forsjelige hastigheter på adsl linjen er ikke så stabile Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 firstmile det er ikke så mye skryte for jeg har hatt dem 1 år på forsjelige hastigheter på adsl linjen er ikke så stabile Norsken din var heller ikke mye å skryte av....... Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 firstmile det er ikke så mye skryte for jeg har hatt dem 1 år på forsjelige hastigheter på adsl linjen er ikke så stabile Jeg har hatt dem et halvår, og har fått akkurat det jeg skal ha hele tiden. Aldri hatt problemer (bortsett fra da katta snubla i telefonledningen og dro den halvveis ut av kontakten, akkurat nok til at det ikke var kontakt, men at den fremdeles så ut til at den sto inni. Hvordan det gikk til på en RJ-45-plugg med mothake må du ikke spørre meg om). Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har hatt gshdsl fra firstmile en stund nå, og kan ikke si annet enn at jeg er veldig godt fornøyd. Har hatt 10 timer nedetid en gang, men det var fordi noen gravde over kablene. Ellers har linjene fungert upåklagelig hele tiden. Tele2/telenor nettet er derimot veldig ustabilt! Har aldri hatt så mye problemer som der, bortsett fra da jeg hadde Easynet... DE må du aldri finne på å få bredbånd fra!!! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 det du får er ikke fast ip, det er bare at de ikke har forandret ip på noen enda. du får med en router du kan konfigurere som du vil, denne kan du henge på så mange pc'r du vil egentlig, bare å slenge på en switch/hub ekstra regner jeg med. Det eneste jeg har hatt litt problemer med er edonkey, den kveler routeren, får sånne "ip nat table is full" meldinger. også henger routeren, må dra ut strømmen og sette i igjen så er det igang. men det er både min maskin og dama sin som henger på, og begge bruker edonkey, har ikke hatt problemer med bare en maskin. hadde vært fint om man kunne bruke egen router, men det er ikke mulig. det er låst til denne routeren som fulgte med fra zyxel/firstmile. Må legge til at jeg er strålende fornøyd med linja vi har, det er en 5000/5000 vdsl linje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå