geir__hk Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Da er det snart (h)jul og regningene strømmer på, som vanlig. Men en av disse papirene med påtrykket beløp har jeg et problematisk forhold til. Det er nemlig en faktura på ~500 for å ha stått parkert nær 2 døgn på en av våre flyplasser. Dette har naturligvis aldri skjedd, men tidspunktene som fremkommer i fakturaen samsvarer noenlunde med nårtid jeg har henta og tilkjørt noen kjenninger til flyplassen - dog kortest mulig på-, og avstigning. Dersom tiden mellom inn og utkjøring er mer enn ~5 min (tror jeg) - resulterer det i faktura for parkering. Regninga lå i postkassen i går, og forfall er 25/12. Skrev mail til mailadressen til Arvato (de som seder ut fakturaer) og påklagde selvsagt fakturaen og ba om at denne blir trukket tilbake. Noen som har opplevd liknende? Hvor langt er disse villige å gå for å få tak i pengene? Med hjelp av min glasskule (eller ren gjetning som det også kalles) kan jeg bare anta at dette selskapet rett og slett ignorerer min henvendelse og svarer med en purring og/eller inkasso? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 https://www.nrk.no/norge/sparker-parkeringsvakt-etter-nrk-avsloring-om-bildebevis-1.14806158 https://www.nrk.no/norge/fikk-bot_-_-parkeringsselskapet-sendte-bilder-av-en-annen-bil-1.14777931 Du er ikke den eneste Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Jeg fikk regning en gang basert på en parkering som var kameraregistrert (ANPR). Jeg befant meg ikke i nærheten av parkeringshuset den dagen. Hadde levert inn sak via Arvato sin side, men da jeg sjekket status via telefon fikk jeg vite at den aldri kom fram. Kundebehandleren sendte meg en epost like etter telefonsamtalen og bekrefter at kravet var fryst og de skulle undersøke. Rundt en uke etterpå fikk jeg beskjed om at systemet hadde registrert feil skiltnummer og at kravet var slettet. Anbefaler å ta en telefon for å undersøke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. desember 2019 Del Skrevet 21. desember 2019 (endret) Jeg fikk samme, fra Gardermoen. Ringte kundeservice, de så på bildet ved innkjøring at nummerskiltet var feil lest av ANPR, det var ikke min bil. Da den faktiske bilen kjørte ut, ble skiltet trolig lest riktig. Og min bil ble registrert parkert til evig tid, med tilsvarende trekk på mitt kredittkort. Dårlig at systemet til Europark eller Autopay ikke gir alarm når en bil kjører ut, som ikke er registrert inn. Endret 21. desember 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå