harald_ Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Slik er mitt nettverk satt opp: Det som er dealen er at jeg skal bruke min PC som gateway for PC 1, PC 2 og PC 3. Routeren er en Dlink 614+. Ipen dens er 192.168.0.1 . Når jeg aktiverer deling av internett tilkoblingen på min pc får jeg beskjed om at den må ha IP 192.168.0.1. Men det går jo ikke, for den adressen er allerede brukt. Hvordan får jeg satt Win til å bruke en annen IP? Eller er det letter å gjøre dette i linux, selv for en som kan lite? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du kan jo f.eks endre ip adressen på routeren, sånn at windows kan få bruke den ip'en? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Det har jeg gjort nå, når jeg prøver å aktivere delingen får jeg denne beskjeden: Deling av Internett-tilkoblingen kan ikke aktiveres. Det er allerede konfigureret en LAN-tilkobling med IP-adressen som kreves for automatisk Ip-adressering. Jeg har rebootet alle maskiner og routeren. Og jeg får ikke noe svar når jeg prøver å pinge adressen 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå