Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Betennelse i hjernen MDMA?

Gjest a3d4b...fa7

Anbefalte innlegg

Gjest a3d4b...fa7

Hei,

jeg prøvde mdma fordi jeg trodde det kunne hjelpe meg angående ptsd. Ble krise og ikke en morsom opplevelse. Jeg veier 54 kg og tok 125 mg også litt under det i dose nr to. Legen tror jeg har blitt skitzofren... men jeg tror kanskje at jeg har en blanding av normale og unormale ettervirkninger. Jeg blir suicidal av plagene mine og lurer på om hjernen kan ha en betennelse? 

problemet mitt er at jeg nå, to måneder etterpå sliter med følgende : 

24/7 Hodepine, Nummen i kinnene, gjør at jeg snakker rart. Feber opp til 40 C.Svette. Siden Fredag 13.12.19 høy puls, kvalme magesmerter, hjertet banker rart, vondt i overkroppen/spenner seg og vondt/tyngre å trekke pusten ordentlig. Har også hovne pupper.

Skjærer tenner / hakker tenner.Nummen på tunga.Utslitt/sover mye. Hoster. Stirrer intenst(vidåpne øyne)når jeg tenker eller soner lettere ut. Glemmer ting jeg normalt prioriterer som viktig ..kan glemme å gå av toget eller hvilken leilighet jeg bor i.

Ovvereaksjoner/skvetter på lyder utenfra eller innenfra- må vite hvor de kommer fra for å ikke å bli paranoid/årvåkenhet.

Irritabel

Rarere drømmer enn før

Paranoid redd for at noen er utenfor, eller inne i leiligheten/hallusinasjoner der jeg ser meg selv utenfra og for eksempel ser at jeg har et dyr på hodet(men skjønner selv at det egentlig ikke er noe der.)

jeg virker litt gal, men jeg tenker ikke på noe som gjør meg trist eller er lei meg når jeg får hallusinasjoner osv og tror derfor at ikke tankene styrer dette men noe fysisk i hjernen som utløser symptomene og at jeg kan bli kvitt det med å få behandling for hjernen.. har noen hatt noe liknende? Hvis det fortsetter må jeg legge meg inn da jeg ikke klarer å ta vare på meg selv ordentlig.:

Anonymous poster hash: a3d4b...fa7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a3d4b...fa7

Når skal jeg søke legehjelp? Og hvordan når legen kun er ute etter å si at jeg er skitzofren? Aldri hatt psykiske plager på denne måten før.

Lenke til kommentar

Spekulasjonene til legen din kan du ta med en klype salt. Du har nok mest sannsynlig fått serotoninmangel av misbruket ditt og det gir ekstrem angst, irritasjon og tvangstanker som igjen tuller med sinnet ditt og gir hypokondri, somatisering, paranoia og hallusinasjoner. Når det er sagt må du til en annen lege og forklare situasjonen og få behandlig for hva enn det er nå som feiler deg. 

Lenke til kommentar
Gjest a3d4b...fa7

Var på legevakten en tur, og de nekter for at det feiler meg noe fysisk.. fikk de ikke til å ta en blodprøve engang. Ble dårlig mottat av fastlegen og legevakt, blir litt stressa, må man undersøke seg nevrologisk privat? Hvor kan man gjøre det da?

Lenke til kommentar
Gjest a3d4b...fa7 skrev (32 minutter siden):

Var på legevakten en tur, og de nekter for at det feiler meg noe fysisk.. fikk de ikke til å ta en blodprøve engang. Ble dårlig mottat av fastlegen og legevakt, blir litt stressa, må man undersøke seg nevrologisk privat? Hvor kan man gjøre det da?

Ta med deg noen som kjenner deg, og vet hvordan du er til vanlig. Jeg tror det kan være hensiktsmessig for deg å ha med støtte.  

Sa de noe spesielt på legevakten om hva de tenkte om din psykiske helse i og med at de sa du ikke feilte noe fysisk? Hvis du husker?  Var du ærlig med de på legevakten at du har tatt Molly? Det er det veldig viktig du sier ifra om.  

Det er ikke utenkelig at du har hatt noe fått utløst psykose av Molly.

Angående PSTD: Prøvd EMDR? (behandlingsmetode)

Hvis du føler du ikke kan ringe noen du kjenner ved en evt krise , kontakt Akutt Ambulant Team (AAT)!  (må henvises til dette via lege)

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...