Hjelptilskole Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 hei, har noen tips til problemstilling til oppgavene "Victorie" av humsund og "fordi jeg elsker deg" av Uri helene? Lenke til kommentar
Hjelptilskole Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 begge bøkene handler om kjærlighet, men trenger forslag til problemstillingene? Lenke til kommentar
NorMusician04 Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Jeg ser når jeg søker opp boktitlene at du har en bok fra 2015 og en fra slutten av 1800-tallet. Temaet er kjærlighet. Kanskje du kan sammenligne hvordan kjærlighet blir framstilt i disse to bøkene? Hvordan blir kjærligheten praktisert på 1800-tallet i forhold til moderne tid/vår tid? Lenke til kommentar
Hjelptilskole Skrevet 20. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2019 Kan du gi eks? At hva som hva slags kjærlighet-problem var på den tiden var og i 2015? At hvilken virkemidler forfatterne bruker for å få fram budskapet sitt? eller? Lenke til kommentar
NorMusician04 Skrevet 20. desember 2019 Del Skrevet 20. desember 2019 Hjelptilskole skrev (21 minutter siden): Kan du gi eks? At hva som hva slags kjærlighet-problem var på den tiden var og i 2015? At hvilken virkemidler forfatterne bruker for å få fram budskapet sitt? eller? Ja, du er inne på noe der. Kanskje har forfatterne også vinklet kjærlighet på ulike måter? Dette kan det være interessant å få vite noe om. Hvordan løses eventuelle kjærlighetskonflikter i disse to bøkene? Er det forskjeller på 1800-tall og moderne tid? Er kjønnsrollene i forholdet annerledes på 1800-tallet enn i dag, og hvordan kommer dette i så fall fram? Kjønnsrolle = forventninger til bestemte kjønn Lenke til kommentar
Hjelptilskole Skrevet 21. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2019 Tusen takk 1 Lenke til kommentar
Hjelptilskole Skrevet 23. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2019 hei, igjen. Det dukket opp et spørsmål til da jeg jobbet med bøkene Vi skal først presentere Victorie boka alena og lage problemstilling til det. deretter presentere begge bøkene og sammenligne det/problemstilling. Kunne dere gi meg forslag til det også, problemstilling til Victoria? jeg tenkte å lage problemstilling som kan henge sammen med den problemstilling som jeg har for begge bøkene. (er bare redd for å lage et slik problemstilling som kan bli vanskelig å løse etterpå, derfor trenger deres hjelp;)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå