Gå til innhold

Test: Printere for deg som bruker mye blekk og vil ha det billig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny og mer forbrukervennlig forretningsmodell høres for godt ut til å være sant. Siden de ikke driver med veldedighet så tror jeg også det er for godt til å være sant.

Man kunne oppleve at en bestemt skriver takket for seg nøyaktig på sin 20.000 utskrift. Da mener jeg alle eksemplarene av den skriveren, uansett om det var skrevet ut på silke eller sandpapir og om det var brukt kaffe som sortfarge eller originalt blekk hele veien. Resatt man utskriftstelleren så fungerte den prikkfritt i nye 20 000 utskrifter.

Det er vel litt tidlig å se om de forsøker å vri forretningsmodellen denne veien. Billigere blekk så folk ikke skal kvie seg for å skrive ut så mye, samtidig som levetida skrus kunstig ned og de spekulerer i at de dyre nykjøpene blir hyppigere.

Jeg hadde nylig en skriver som ble levert med toner for 1500 utskrifter. Da den tok kvelden fant jeg ut at tonerkassetten for nye 1500 utskrifter var dyrere enn å kjøpe etterfølgeren til denne skriveren. Det sier litt om hvor absurd forretningsmodellen er. At det ikke har blitt tatt mer tak i av f.eks EU er rart.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...