Gå til innhold

Lagre SP1 i egen mappe?

Arctic

Anbefalte innlegg

Heisann

Siden det er en stund siden jeg lastet ned SP1 til XP, så har jeg glemt hvordan nedlastingen og installasjonsprosessen gikk. Siden jeg skal legge inn windows på nytt snart, lurte jeg på om det var mulig, og hva jeg skal gjøre for å lagre SP1 i en mappe for senere bruk?

Hvor finner jeg evt "komplett" SP1 i en mappe på maskinen nå?

Jeg har nemmelig ISDN, og det er ikke såå morsomt og laste ned 40 MB eller deromkring hver gang man har lagt inn windows på nytt. Oppdateringene ellers er store nok i seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, min er på 131 mb. men hvis du har lyst til å gjøre det enkelt så gjør du dette: legg alle installasjons filene dine på en annen partisjon som du ikke installerer noe på. denne formaterer du heller ikke når reinstallerer Windows. da vil både service pack og alt det andre ligge der når du reinstallerer systemet ditt.

Lykke til.

PS: det forutsetter at du partisjonerer harddisken din da

Lenke til kommentar

eiriksen @ 28/12/2003 : 13:07

Når du laster den ned fra nettet tar du ned bare en liten fil for så å laste ned resten under innstallasjonen, akkurat som DirectX

Ikke når du laster ned filen hårek linker til her. Da laster du ned hele SP1 og kan ta den med deg til andre maskiner. Det er under LiveUpdate/WindowsUpdate du først laster ned en liten fil, for så å la maskinen laste ned resten under installasjonen.

Edit

Glemte å skrive WindowsUpdate...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar
eiriksen @ 28/12/2003 : 13:07
Når du laster den ned fra nettet tar du ned bare en liten fil for så å laste ned resten under innstallasjonen, akkurat som DirectX

Ikke når du laster ned filen hårek linker til her. Da laster du ned hele SP1 og kan ta den med deg til andre maskiner. Det er under LiveUpdate/WindowsUpdate du først laster ned en liten fil, for så å la maskinen laste ned resten under installasjonen.

Edit

Glemte å skrive WindowsUpdate...

Ja, jeg glemte å si at det var den lille SP1 jeg snakket om :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...