fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Evaluering elektriker Ved sjekk, ikke jordfeil på kurs eller utstyr, virker som pumpa trekker normalt med strøm ved drift målte 8A på utdelen ved full drift. Kurs slår ut sporadisk, antar dette har med varmepumpen å gjøre Kursen er 10 A og dekker soverom samt varmepumpe, lite effektbruk på soverom, kun et lys og vibrator, antar 100W. Tips på hva problemet er? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Har det fungert lenge uten dette problemet eller er pumpa ny? Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Pumpa er ikke ny. Fungert i syv år uten noen form for problemer med sikring. Mvh Fredrik Lund Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Er sikringen varm å ta på rett etter den har slått ut? Er det montert eller tatt i bruk nytt utstyr i huset i det siste? Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Jeg har såpass lite peiling her. Jeg har ett sikringsskap nede med bryter du tar opp og ned. Denne kan jeg bare ta opp igjen når strømmen har gått. Oppe har jeg ett av den gamle typen med vanlige sikringer. Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Det har ikke blitt tatt i bruk noe nytt utstyr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Er det automatsikringer? Er det samme sikring siden pumpa var ny? Har elektriker vært å megget kursen ? Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Samme sikring siden pumpa var ny. Automat nede, men oppe er det vanlige sikringer om det sier deg noe. Siste svar jeg fikk av elektriker. Når vi målte strøm på utedelen fra start til stopp var den aldri over 8Ampere. Ingen jordfeil på kurs eller utstyr. Selv om kurssikringen er 10Ampere har den ikke løst ut på overbelastning tidligere og det er opplyst om ingen endring i hva som er tilkoplet kursen. Varmepumpespesialist bør sjekke utstyret for å finne ut hva videre årsak kan være, noe mer om varmepumpeutstyr kan ikke vi. TE Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Har du notert deg om sikring går når det er kaldt/kaldere enn en viss temperatur ute? Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Har ikke notert, men noen ganger kan den feks gå tolv timer, mens feks i dag gå hvert femtende minutt. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 (endret) Er det kaldere i dag enn i går der du bor ? Er det noen ulyder i utedelen ? Endret 18. desember 2019 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Ingen ulyder jeg kan høre. Ja det er noe kaldere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Er det automatsikring eller jordfeilautomat på kursen? Greit å finne ut om den slår ut på enten overbelastning eller jordfeilstrøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 fredriklundell skrev (5 minutter siden): Ingen ulyder jeg kan høre. Ja det er noe kaldere. Ok. Tenker bare at hvis pumpa i utgangspunktet er slitt så sliter den enda mer jo kaldere det er ute. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Om du kobler ut lyspæren og det andre du har på den sikringen, er feilen der fremdeles da så må vel feilen være i varmepumpen eller i sikringen. Lenke til kommentar
fredriklundell Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Sikringen går ikke om varmepumpen er av. Hatt varmepumpen i syv år å aldri har sikringen gått. Hvem tenker dere jeg skal kontakte for hjelp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Kontakt de du kjøpte pumpa av evt noen som selger samme merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå