Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Øker DNS chachen i XP slik at du surfer raskere


Anbefalte innlegg

så på win-xp.no att det fantes ei reg fil man kan laste ned for og får raskere surfing på nettet...er det noen her så har prøvd dette?og funker det?


her er link med

[url="http://www.win-xp.no/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&lid=17&ttitle=DNS_cache_tweak#dldetails"]http://www.win-xp.no/modules.php?name=Down...tweak#dldetails[/url]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den reg-filen gjør bare at du får en litt større DNS-cache og litt lengre TTL (TimeToLive). Det kan gjøre vanlig surfing litt raskere på bekostning av at hvis en DNS-adresse endre IP-adresse, vil den ikke virke før etter at TTL er gått ut. Altså, at du får en del gamle, ugyldige ipadresser.

 

I P2P programmer som nesten utlukkende bruker kun ipadresser (ikke DNS), vil ikke dette har noe å si.

 

Tviler egentlig på at det har så mye å si, så lenge DNS-serveren til din ISP er rask nok.

Lenke til kommentar

Er vel noe med at du skal gå inn i gpedit.msc og endre reservert båndbredde fra 20% til 0% så får du ut de siste 20% av din BB. Men om det merkes er jeg ikke sikker på. Jeg bruker å gjøre det for hver install jeg gjør...

Ellers bruker jeg kjøre SpyBot Search & Destroy 1,2 eller.no og fjerner en masse crap som sinker linja masse. samt PC'n oxo.

Har bare god erfaring med det programmet. Eneste den killa min Mediaplayer en gang da jeg haket av for å slette noe i registret som tilhørte windows mediaplayer.... Så valgte det jo selv da. Som programmet sier. Al bruk er på eget ansvar.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Er vel noe med at du skal gå inn i gpedit.msc og endre reservert båndbredde fra 20% til 0% så får du ut de siste 20% av din BB. Men om det merkes er jeg ikke sikker på. Jeg bruker å gjøre det for hver install jeg gjør...

Dette har vært tatt opp mange ganger tidlgiere. De 20% reservert båndbredde blir BARE reservert dersom du har et program som bruker QoS. I de sammenhengene er reservert båndbredde bare en fordel. Til vanlig bruk (surfing, p2p) bruker du alltid 100% av tilgjengelig båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...