-morten Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg har, helt siden pcen var nyinstalert, hatt et problem. Helt plutselig blir all teksten sånn som dette: Her har jeg også to eksempler i full oppløsning. I nr 2 ser du hvordan noen ting virker. Screenshot 1 (.png 162KB) Screenshot 2 (.png 120KB) Jeg aner ikke hva problemet skyldes (windows/drivere/skjermkort), og har ikke klart å se noe mønster i når det skjer. Det skjer uavhenging av programmer som brukes for øyeblikket og opperasjoner jeg gjør. Det kan gå mange dager uten at det skjer, og så kan det skje to ganger på en time. For å få teksten normal igjen må jeg slå maskinen helt av. Det hjelper ikke om jeg putter den i ventemodus eller bare logger ut. Teksten på avslutningsboksen er herpa den også. Deler av teksten i noen få programmer (MSN chattevinduer, FTP i Dreamweaver) virker allikevel helt fint, noe som også virker veldig merkelig. System: Windows 2000 SP4 Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128mb Skjermkortdriverversjon: 6.14.10.6396 datert 30.09.2003 Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Enten har du en arabisk versjon av Windows eller så har du valgt en arabisk font under tema-innstillinger. Velg default Windows-tema. Da hjelper det sikkert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Kan det ikke være noen korrupte font-filer en eller annen plass (MSN funket jo fint på bildet og den bruker jo sitt eget font-sett.) Synes ikke det så særlig arabisk ut, så jeg vil tippe på korrupte filer. Det kan jo skyldet så mye .. kanskje virus, kanskje noe bug med harddisken eller andre ting. Du bør nok scanne etter virus i hvertfall. Du kan f.eks prøve denne gratis online virus-scanneren. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Det skjedde første gang kun et par dager etter innstalasjonen, og jeg har hatt oppdatert viruskontroll hele tiden, så det er ikke virus som lager problemet. Arabisk er det så absolutt ikke. Fonter kan det jo være, men det gjelder ALLE fonter, untatt i enkelte (to stk så langt) programmer. Og de virker jo helt fint i skrivende stund, men plutselig så klikker det... Hvis jeg åpner startmenyen når det er sånn, så er teksten der bra, men når jeg tar musen over, så blir (og forblir) den ødelagt. Så fontene virker jo egentlig.. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Prøv å innstaller 2000 nå nytt, kan hende at noen nylige oppdatering har gått galt? Endret 28. desember 2003 av eiriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå