TheBoz Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 Hei! Nettet hos min far er nede (adsl) så har satt opp en tp-link router med sim kort. Det fungerer helt greit, men når den står på kan jeg ikke motta samtaler på min iphone. Kjører hovedkortet i iphonen min og tvillingsim i routeren. Det som skjer er at samtaler kommer inn, ringer ikke men vises i samtaleloggen. Innringeren kommer så til mobilsvar. Å ringe ut og sende meldinger på vanlig måte fungerer. Slår jeg av routeren fungerer alt som normalt. Talkmore abb. Hva kan dette være? Bor ca. 4 km unna der routeren står, så er ikke noe lokalt. Jeg er ganske inne i nettverk, men dette problemet skjønner jeg ikke stort av. Talkmore hadde heller ikke noe godt svar. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 Ville ikke brukt tvillingsim i router. Jeg har datasim i min router 2 meter fra meg. Din router står 4 km fra deg ?? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 Kjell Olaf Winther skrev (10 minutter siden): Ville ikke brukt tvillingsim i router. Jeg har datasim i min router 2 meter fra meg. Din router står 4 km fra deg ?? Kan tvilling sim gi sånne problemer? Er bare midlertidig så er ikke så mye vits å bestille datatvilling nå, siden det blir rettet fort håper jeg. Men problemer var så rart at jeg ville forstå hva det kom av. Den mobile router står 4 km unna hos min far. Har selv fiber her jeg bor. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 Du har satt et tvillingsim inn i en enhet som ikke kan håndtere samtaler. Da blir det slik: Innk. anrop sendes til begge sim-kort - Ruter kan ikke håndtere tale/samtaler så anropet avvises i enheten - Du får ikke noe anrop på iPhone. Problemet er urelatert til hvilken opertør du har. Løsning bruk ett frittstående sim-kort i ruteren (vanlig eller datasim) Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 Be talkmore deaktivere innkommende anrop på tvilling Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 syar2003 skrev (47 minutter siden): Du har satt et tvillingsim inn i en enhet som ikke kan håndtere samtaler. Da blir det slik: Innk. anrop sendes til begge sim-kort - Ruter kan ikke håndtere tale/samtaler så anropet avvises i enheten - Du får ikke noe anrop på iPhone. Problemet er urelatert til hvilken opertør du har. Løsning bruk ett frittstående sim-kort i ruteren (vanlig eller datasim) Takk for informasjonen, lærer noe hver dag! Tenkte kanskje tp-link skrapet hadde noen bugs, men da er det nok normalt! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 kim_InnleggNO skrev (10 minutter siden): Be talkmore deaktivere innkommende anrop på tvilling Ringer dem i morgen og hører om de kan gjøre det. Husker at jeg deaktiverte sms på det en gang, satte det i en mobil en gang og da fikk jeg inn alle meldinger mottatt de siste årene! Det plinget i ett sett! ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå