LED2 Skrevet 16. desember 2019 Del Skrevet 16. desember 2019 Hei, Jeg skreiv i iphone 11 tråden, men starter ny tråd istedet Jeg har problemer med at bildene blir veldig uklare på min telefon. En 11 Pro Max Tar jeg bilde av ungen i farta ( eller bare går vanlig) så blir det uklare bilder.( virker som lang lukker) ikke nattmodus på.! Om jeg tar et bilde av noen som står helt stille så blir bildene veldig pixlete. Syns det rett og slett blir veldig dårlige bilder? Jeg finner ikke noen innstillinger for bilder heller som oppløsning osv. legger ved en bilde tatt på 1 meters hold og ett fra en vegg på 2 meters hold (litt zoom på det siste ) Lenke til kommentar
bbios Skrevet 16. desember 2019 Del Skrevet 16. desember 2019 har du prøvd basics, som å rense linsen, force restarte , lukke appen helt .. Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 Ja, alt dette er prøvd. Last ned en kamera app til 65kr også, men dette funket heller ikke så bra. jeg har lest en del i forum fra utlandet, og det står mye om dette ser jeg. At iphone 11 pro max ikke har så bra kamera likevel. Jeg syns bildene blir bra ute i dagslys, men så fort det er «innelys» så blir det utrolig kornete. Om jeg sammenligner med bildene fra min gamle Huawei mate 20 pro fra samme lys settingen så er det meget stor forskjell. Dem blir helt klare. Jeg trodde 11 pro kamera skulle være bedre enn mate 20 pro men. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 LED2 skrev (2 timer siden): Ja, alt dette er prøvd. Last ned en kamera app til 65kr også, men dette funket heller ikke så bra. jeg har lest en del i forum fra utlandet, og det står mye om dette ser jeg. At iphone 11 pro max ikke har så bra kamera likevel. Jeg syns bildene blir bra ute i dagslys, men så fort det er «innelys» så blir det utrolig kornete. Om jeg sammenligner med bildene fra min gamle Huawei mate 20 pro fra samme lys settingen så er det meget stor forskjell. Dem blir helt klare. Jeg trodde 11 pro kamera skulle være bedre enn mate 20 pro men. Såpass.. ja kanskje greit at man beholdt 10 enda lenger da Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 bbios skrev (3 minutter siden): Såpass.. ja kanskje greit at man beholdt 10 enda lenger da For det er ingen plass man kan justere bildekvaliteten som med video! Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 Har samme telefon, og det ser ut som telefonen din sliter litt med å fokusere. Får langt bedre bilder selv innendørs nå. Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 17. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2019 Randeboy skrev (13 minutter siden): Har samme telefon, og det ser ut som telefonen din sliter litt med å fokusere. Får langt bedre bilder selv innendørs nå. Dama har akkurat samme og bildene blir like pixlete på hennes tlf! Vi hadde begge Huawei tidligere og når vi ser tilbake på bildene fra den så er det utrolig stor forskjell under samme lys forhold. På 11 pro så ser bildene ut som dem er ttt med en gamme iphone 4 ? Legger ved bilde av Katta fra 50 cm ca. Helt utrolig dårlig. spørs om man får høre med leverandør. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Igjen så ser det ut som bildet ikke er i fokus. Her er et bilde tatt i svak belysning med 10x zoom, altså maks. Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Spørs om det må være noe med fokusen da? På begge telefonene? Hmm Lenke til kommentar
edyrli Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Hviket kamera bruker du? Det er Standard brennvidde som er mest lystfølsomt (1x zoom), dersom du velger 0,5x eller eller 2x kameraet vil du får dårligere bilde i mørke rom. Digital zoom gir ofte også mer synlig støy i bildet og kan være greit og unngå. Ultravidvinkel: ƒ/2,4-blenderåpning og 120° synsfelt Vidvinkel: ƒ/1,8-blenderåpning Tele: ƒ/2,0-blenderåpning Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 edyrli skrev (8 timer siden): Hviket kamera bruker du? Det er Standard brennvidde som er mest lystfølsomt (1x zoom), dersom du velger 0,5x eller eller 2x kameraet vil du får dårligere bilde i mørke rom. Digital zoom gir ofte også mer synlig støy i bildet og kan være greit og unngå. Ultravidvinkel: ƒ/2,4-blenderåpning og 120° synsfelt Vidvinkel: ƒ/1,8-blenderåpning Tele: ƒ/2,0-blenderåpning På bildene jeg viser til så er det 1x. jeg var innom både Telia og Eplebutikken i dag uten og bli klokere Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Bruket du live funksjonen ? Og HDR ? Og Photo ? Jeg er på min 4 iPhone nå, og har aldri hatt problemer med kamera eller bilder. Og du ser jo på skjermen hvordan bildet er, før du tar bildet. Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 18. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2019 Kjell Olaf Winther skrev (9 minutter siden): Bruket du live funksjonen ? Og HDR ? Og Photo ? Jeg er på min 4 iPhone nå, og har aldri hatt problemer med kamera eller bilder. Og du ser jo på skjermen hvordan bildet er, før du tar bildet. Live er prøvd av og på. HDR er prøvd av og på Jentungen her har Iphone 7. Ikke langt i fra den tar bedre bilder om jeg setter dem side om side i innelys. ser ut som at dette er et problem da jeg finner mange sånne saker om jeg leiter på google. https://discussions.apple.com/thread/250731124 Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 iPhone X i cirka samme lysforhold. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 18. desember 2019 Del Skrevet 18. desember 2019 Det finnes hjelp å få på YouTube....her er en video Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 19. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2019 Kjell Olaf Winther skrev (12 timer siden): Det finnes hjelp å få på YouTube....her er en video Ja det var ikke mye til hjelp mot pixlete bilder. Men bra informativ video om basic på kamera ? Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 36 minutes ago, LED2 said: Ja det var ikke mye til hjelp mot pixlete bilder. Men bra informativ video om basic på kamera ? Tror nok ikke det er noe feil med enheten din. Apple ligger nok litt etter i dårlig belyste omgivelser. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Her er et bilde fra min XS MAX...tatt i dårlig lys. Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 1 hour ago, Kjell Olaf Winther said: Her er et bilde fra min XS MAX...tatt i dårlig lys. Cirka samme resultat som TS. Objekter i bevegelse vil ha dårligere fokus. Lenke til kommentar
LED2 Skrevet 19. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2019 Det er vel kanskje så enkelt at min gamle Mate 20 pro tok bedre bilder kanskje. Trodde jeg kjøpte en med bedre kamera men ser ikke sånn ut ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå