Gå til innhold

Stor guide: Unngå å gi bort brannfeller - fire fyldige tips for kjøpe og håndtere litium-baserte batterier

Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (7 minutter siden):

Helt enig! Jeg skjønner ikke hvorfor myndighetene ikke forbyr prompebilene umiddelbart. Vi trenger dem rett og slett ikke lengre. Det er absolutt ingen fordeler med de lengre. De har ikke lengre rekkevidde, de tar ikke kortere tid å "lade" (fylle) og man kan trekke henger og campingvogn og hva som helst med de nå. Vi kunne spart samfunnet for milliarder årlig! For ikke å snakke om miljøgevinstene mtp. CO2 og lokal forurensning. Det er folk som dør akkurat nå pga. disse prompebilene!

Regjeringen har vel uttrykt en mål om at det ikke skal selges noen biler med ICE etter år 2025. Personlig så har jeg mer tro på 2030.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Hanhijnn. Det er fortsatt et begrenset utvalg av elbiler, og ladeinfrastruktur (hjemme og offentlig) som gjør at ikke alles behov kan dekkes på den måten ennå. Det er for tidlig å innføre forbud, men differensieringen må opprettholdes slik at kun de som virkelig trenger eksosbil velger det. 2025 er nok også for tidlig for et forbud, men 2030 har jeg også tro på. Elbilandelen (både salg og antall registrerte) vil nok øke jevnt og trutt fram til det blir ukontroversielt å innføre et forbud)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...