Gå til innhold

Nytt skattekort, kan endres

Gjest e57d4...207

Anbefalte innlegg

Gjest e57d4...207

Har fått beskjed at det er et nytt skattekort for 2020. Som vanlig setter de prosenten opp, selv om jeg setter den ned til det jeg vet er mer enn høyt nok.
Er ikke interessert i penger til gode, men restskatt gjør meg ingenting. Vil mye heller ha restskatt, for det er bare fordel så lenge man ikke vil ha problemer å betale den, og det vet jeg at det ikke er.

Men nå er jeg ikke sikker på hva man kan endre. Før var der noe jeg visste ble feil, som bare var til å fjerne.  Men nå ser jeg ikke noe spesielt, men likevel er prosenten satt opp. Ingen grunn til det. Kan man ikke endre bare prosenten? Ser ikke sånt ut.

Anonymous poster hash: e57d4...207

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e57d4...207
Slettet-fsaSP0zV skrev (16 minutter siden):

Du kan ikke endre prosenten, men du kan endre grunnlaget for beregningen slik at prosenten blir det du ønsker.

Ja, men kan du gjøre  endringer med som du vil uten at det gjør noe, altså selv om du da legger inn lavere beløper enn det kommer til å bli?  

Lenke til kommentar
Gjest e57d4...207
krikkert skrev (1 time siden):

Det er i utgangspunktet straffbart å oppgi feil opplysninger i forbindelse med utskrivingen av skattekort, jf. skattebetalingsloven § 18-2, men Skatteetaten anmelder svært sjelden så lenge skatt faktisk blir betalt. 

Ok, ja var omtrent det jeg så for meg. Får vurdere å strippe littegrann på noe da,  og sjanse på at det går greit.
Betaler gjør jeg uansett, når skatteoppgjøret kommer. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...