Ronnyronny Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Hei. Når en skal fjerne steinsprut som har gått inn til metallet, så kan en bruke punktsandblåser, men hva skjer etter der? Bør en legge på primer, så sparkel for å gjevne ut + pussing, så lakk og klarlakk, eller kan en bruker sparkel direkte på metallet, så primer og lakk osv.? Jeg tipper på det første jeg nevnte, men greit å høre om noen andre har efaring den veien. En annen ting, er det normalt å bruke sparkel for å gjevne ut etter primer, eller er det vanlig å bruke flere lag med primer + pussing, før en endelig tar på lakk og klarlakk. Noen ideer? Endret 27. desember 2003 av Ronnyronny Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Bør en legge på primer, så sparkel for å gjevne ut + pussing, så lakk og klarlakk, eller kan en bruker sparkel direkte på metallet, så primer og lakk osv.? Smør på ruststopp først. Metallet blir VELDIGT følsomt for fuktighet etter sandblåsing, ikke ta på metallet med fingrene engang, hvis uhellet skulle være ute, vask bort fingermerker med Isopropanol. Det du også kan bruke er spraysparkel.(filler ) Husker ikke om denne erstatter både primer og sparkel....Er nok best å prime uansett.. Ellers så rekkefølgen grei ut for meg. Lykke til! Det er en forbanna drittjobb Been there, done that! Endret 29. desember 2003 av Opus Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Hvor kan jeg få kjøpt ruststopp og isopropanol? Takk for svaret forresten. Endret 29. desember 2003 av Ronnyronny Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ruststopp får du kjøp på en bilrekvisitabutikk. Isopropanol får du på en bensinstasjon. (15-30,- l.) Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Hva er egentlig Isopropanol? Farlig å få på hendene? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Isopropanol er sprit. Det tørker ut huden hvis du får det på hendene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå