Gå til innhold

Elendig kvalitet på sx1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rekner med at du var bare uheldig )=

nå, klokka midt på natta gikk plutselig lyset i to av tastene mine også..

da er vist ikke dette engangstilfelle. dog ikke like ille som med din mobil siemensFREAK er dette ganske ille at gjentar seg.

mobilen min har ikke hatt noen som helst påkjenninger eller fall eller noe siden jeg fikk den. Jaja, kjipt at mobilen får hardwarefeil når den har blitt utsatt i mange mnd.

sx1.jpg

btw, kan jeg kreve ny mobil? eller må jeg godta at den sendes på repp som kan ta lang tid? kjøpte den på Commit i oslo

Lenke til kommentar
Hvor mange er vi her på forumet med SX1? 20-30 kanskje?

At to av mobilene har hatt/fått problemer med bakgrunnslyset er for dårlig. Selvfølgelig ikke nok til å lage vitenskapelig statistikk, men dette ser ikke bra ut :(

+ min er også ødelagt :(

hvis 20-30 har den er jo det over 10% feilvare :wow:

Lenke til kommentar
Hvis lyset på min SX1 slutter å virke kort tid etter jeg har fått den, kan jeg da kreve ny ?

Noen som har "gransket" loven litt ?

§29 i forbrukerkjøpsloven sier:

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

så er det da bare den evige diskusjonen om det å kreve en ny mobil volder selgeren urimelige kostnader. man ihvertfall si at mangelen er meget vesentlig, i og med at man kan kalle mobilen ubrukelig i mørket når tastene ikke lyser

Lenke til kommentar
Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

Link til dette ?

Lenke til kommentar
Jeg synes at det med "urimelig kostnad" er noe som blir missbrukt av forhandlerene. Meningen med den klausulen er at man f.eks. ikke skal kunne kreve ny bil etter å ha brukt den i to år pga. at AC'n ikke fungerer eller lignende. Det er en urimelig kostanad for butikken, som så må forsøke å føre den videre til produsenten.
Men når en mobil går i stykker, så brude det ikke sitte så langt inne å får den omlevert. Men fordi at det krever mindre dokumentasjon for at en reparasjon skal foretaes så gjør de fleste butikkene det istedet. Det må ha kostet ganske mye penger med tanke på at de brukte to timer hver gang + frakt. Siden feilen ikke er ordnet så står jeg på mitt og kommer tilbake til butikken med den så fort det nye året har begynt.
Lenke til kommentar
Fikk min sx1 i går, etter at den hadde ligget på postkontoret siden lørdag.

Den er helt feilfri, unntatt det med at en av tastene lager en veldig høy "klikke lyd" når jeg bruker den... Ellers er den heeeeeeeeeeelt fin!

tastene lager klikkelyd eller høytaleren lager klikkelyd?

hvis det er sistnevnte er det bare å slå av dette på profiler. som standard er dette på

Lenke til kommentar
Fikk min sx1 i går, etter at den hadde ligget på postkontoret siden lørdag.

Den er helt feilfri, unntatt det med at en av tastene lager en veldig høy "klikke lyd" når jeg bruker den... Ellers er den heeeeeeeeeeelt fin!

du bare går på meny----->innstilinger----->lyd---------> tastetone--->av!

Lenke til kommentar

tastene lager klikkelyd eller høytaleren lager klikkelyd?

hvis det er sistnevnte er det bare å slå av dette på profiler. som standard er dette på

du bare går på meny----->innstilinger----->lyd---------> tastetone--->av!

Jeg mente at tastene lager en klikkelyd, ikke høyttaleren. Det er en spesiell tast som lager mer lyd enn høyttaleren og... Veldig plagsomt iblant...

PS. har alle dere andre med sx1 engelsk menysystem (og annet)?

Endret av opium_fastthing
Lenke til kommentar

Dette er Bassmania, er bare hos en kamerat!

PS. har alle dere andre med sx1 engelsk menysystem (og annet)?

Hmm, jeg har blanding av norsk og engelsk, sikklig plagsomt, og ja, jeg har endret språke til norks! men er fortsatt sånn blanding av engelsk og norsk!

Noen med samme "feil"

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med min sx1. Den skrur seg av og på et par ganger og kameraet er elendig når det blir litt dårlig belysning.Bortsett fra det er den topp.

Ringte siemens og de sa de ikke visste noe om kameraet, men de skulle muligens ta det til etterretning. Han sa det kom software oppdateringer men visste ikke hva pakkene kom til å inneholde. ( ganske irriterende )

Noen som vet om det er mulig å benytte angreretten når man bare er misfornøyd med kameraet?

Noen som har en annen løsning på kameraproblemer, andre sider man kan laste ned ett kontrastprogram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...