Ronnyronny Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Hei. Jeg kjøpte en 97 primera, 2 liter. Jeg har et ønske om å holde motor rommet og motoren mest mulig ren og pen. Hva kan jeg bruke til å vaske motoren med? Motorvask? Avfetting? Det jeg er redd for, er at det skal begynne å ruste på motoren etter jeg har vasket den.. Endret 27. desember 2003 av Ronnyronny Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har du aluminiumsmotor og karrosilakken er i godt hold er det ikkje noke problem. Bruk gjerne litt avfetting eller diesel og ei fille eller oppvask kost der det trengs eller bare motorvask og vann. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 prøv å unngå høyttrykksspyling mot tenningsdeler.. Spyla ren motoren i min scorpio for olje.. Den gikk på 2-3 sylindre de neste dagene Og det var ikke særlig praktisk da jeg måtte taue familiens stasjonsvogn Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ta en plastpose rundt fordeler og batteri så kan du spyle så mye du vil . Avfetting og motorvask funker fint . Lenke til kommentar
L&D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 en bør heller ikke spyle rett på dynamoen... Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 en bør heller ikke spyle rett på dynamoen... Trenger neppe være Einstein for å skjønne det =) Lenke til kommentar
morty999 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 en bør heller ikke spyle rett på dynamoen... gjør ikke noe om du spyler på dynamoen... hart caska en dynamo ved å legge den i diesel og vaske med pengel og vaske den med høytrykkslpyer etterpå.. funker den nå.. så det gjøkke noe... bateriet ekke så farlig heller... men fordeleren skal jeg være enig.... Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Err... Hvor sitter fordeleren? Noen bilde eks. fra andre motorer? Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fordeleren er den "greia" som alle pluggledningene dine går til Under det lokket der pluggledningene sitter er det noe som går rundt i takt med motoren og skaper kontakt akkurat når hver enkelt plugg skal gi gnist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå