oggeldoddeli Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 Hei! Nå studerer jeg markedsføring, og tenker å gjøre ferdig det første året. Etter sommeren så har jeg tenkt å begynne på økonomi i stedet. Begge disse studiene er på NTNU og under samme fakultet, og har dermed flere felles fag. Må jeg ta disse om igjen? Og på markedsføring kunne vi velge mellom matematisk problemløsning og matematikk for økonomer. Mens på økonomi så kan man bare velge matematikk for økonomer. Da jeg startet studie så valgte jeg matematisk problemløsning, så siden jeg uansett må ha matte når jeg starter på økonomistudiet, kan jeg da bare konte på eksamen, og heller vente til jeg starter på økonomistudie for å ta det da? Eller vil det gå utover stipend og lån fra lånekassen? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 oggeldoddeli skrev (23 minutter siden): har dermed flere felles fag. Må jeg ta disse om igjen? Antakeligvis ikke. oggeldoddeli skrev (24 minutter siden): kan jeg da bare konte på eksamen, og heller vente til jeg starter på økonomistudie for å ta det da? Eller vil det gå utover stipend og lån fra lånekassen? Du kan vente til du starter på økonomistudiet, men siden du ikke har bestått eksamen vil du antakeligvis ikke få omgjort lån til stipend med det første. 1 Lenke til kommentar
oggeldoddeli Skrevet 13. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2019 Ikke med det første, men etter hvert? Eller? Heheh eller ender jeg opp med å drite meg ut å sitte igjen med unødvendig lån? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 oggeldoddeli skrev (45 minutter siden): Ikke med det første, men etter hvert? Eller? Heheh eller ender jeg opp med å drite meg ut å sitte igjen med unødvendig lån? Du vil ikke få lånet omgjort til stipendet, første mulige omgjøringsåret. Men hvis du består emnet innen 4 år, så får du omgjort dette senere. Det kan være slik at reglene har blitt endret i løpet av de siste årene. Sjekk opp med lånekassen for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå