Ellen Viseth Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 Oljefyring forbudt fra nyttår. Enova: Ikke fjern det vannbårne anlegget [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 (endret) "Men de må huske at dette er et bruksforbud, det vil fortsatt være mulig å kjøpe og selge fyringsolje." Enda godt! Litt hysterisk, og kanskje lite gjennomtenkt fra politikerne sin side, dette forbudet. Jeg har 2 varmepumper, ene fra 2010 og den andre fra 2013. Slukket ovnen som bruker olje i 2010 og oljetanken er av glassfiberarmert plast og tilgjengelig for inspeksjon. Den har ikke vært i bruk de siste 9 årene, men jeg har tenkt å kjøpe meg fyringsolje dersom strømmen går, og blir borte flere timer. Sist gang med orkan og strømmen ble borte i over 12 timer var det mildt, så det gikk bra. Er ikke sikkert vi er like heldige neste gang, så oljeovnen kan komme godt med. En oljeovn som er i bruk noen få dager hvert 10 år burde kunne aksepteres, skulle en tro. Har lite med miljøkampen å gjøre dersom en forbyr denne muligheten for varme i krisesituasjoner. Endret 13. desember 2019 av aanundo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 Sitat En oljeovn som er i bruk noen få dager hvert 10 år burde kunne aksepteres, skulle en tro. Nå er man ikke i det offentlige kjent for å være rund i kantene da. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 Vi vil antagelig se en utstrakt bruk av portable gassovner ved strømbrudd. Det kan innebære en betydelig risiko, spesielt i hus med kjeller under bakkenivå. Da er det bedre med et fastmontert gassanlegg, hvor gassen lagres utendørs, og gassdetektorer sørger for å stenge gassen ved lekkasje. Men dette er det vel heller ikke tillatt å installere. Unntatt i små boliger, campingvogner og båter. Lenke til kommentar
Hagemoen Skrevet 13. desember 2019 Del Skrevet 13. desember 2019 Det er lov å bruke oljefyr ved strømbrudd, men du er vel også avhengig av strøm fra batteri eller aggregat til sirkulasjonspumper etc.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå