Gå til innhold

Oljefyring forbudt fra nyttår. Enova: Ikke fjern det vannbårne anlegget [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men de må huske at dette er et bruksforbud, det vil fortsatt være mulig å kjøpe og selge fyringsolje."

Enda godt!

Litt hysterisk, og kanskje lite gjennomtenkt fra politikerne sin side, dette forbudet.

Jeg har 2 varmepumper, ene fra 2010 og den andre fra 2013. Slukket ovnen som bruker olje i 2010 og oljetanken er av glassfiberarmert plast og tilgjengelig for inspeksjon.

Den har ikke vært i bruk de siste 9 årene, men jeg har tenkt å kjøpe meg fyringsolje dersom strømmen går, og blir borte flere timer.

Sist gang med orkan og strømmen ble borte i over 12 timer var det mildt, så det gikk bra.

Er ikke sikkert vi er like heldige neste gang, så oljeovnen kan komme godt med.

En oljeovn som er i bruk noen få dager hvert 10 år burde kunne aksepteres, skulle en tro.

Har lite med miljøkampen å gjøre dersom en forbyr denne muligheten for varme i krisesituasjoner.

Endret av aanundo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Sitat

En oljeovn som er i bruk noen få dager hvert 10 år burde kunne aksepteres, skulle en tro.

Nå er man ikke i det offentlige kjent for å være rund i kantene da.

Lenke til kommentar

Vi vil antagelig se en utstrakt bruk av portable gassovner ved strømbrudd. Det kan innebære en betydelig risiko, spesielt i hus med kjeller under bakkenivå. Da er det bedre med et fastmontert gassanlegg, hvor gassen lagres utendørs, og gassdetektorer sørger for å stenge gassen ved lekkasje. Men dette er det vel heller ikke tillatt å installere. Unntatt i små boliger, campingvogner og båter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...