Gå til innhold

Søkemotorer

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er kanskje ikke rette stedet for en slik tråd, men jeg prøver meg;

Har lenge lurt på hvordan jeg skal få søkemotorer til å finne siden min.

Slik jeg har forstått det, er det best å få siden inn på google, for da vil mange andre søkemotorer, som f.eks msn, kvasir, kanskje yahoo og altavista også finne siden. Sikkert mange andre også som jeg ikke kommer på for øyeblikket.

Men hvordan få lagt til siden der?

Jeg prøvde å søke litt om emnet for en stund siden, og fant ut at mange ikke hadde gjort noen ting for at sidene sine dukket opp der.

Etter litt mer søking fant jeg et sted på google, der man kunne manuelt legge til url som da google-boten(eller hva det nå heter) vil legge til når den fikk tid. Det stod at det kunne ta opp til en mnd før siden ville dukke opp på søkemotoren. Dette gjorde jeg vel 2 ganger for ca et halvt år siden, og ingenting har skjedd.

Jeg har også sett litt på yahoo, altavista(koster vel penger?) og kvasir. men finner ingen måte å få lagt til siden.

Kan det hende at det er fordi siden er laget i PHP, og all utskrift på siden kommer fra mysql?

Det er foresten et .no domenet, hvis det har noe å si.

(Siden gikk ned før jul, så kan desverre ikke vise til den;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

google ser faktisk på innholdet på sia, den har et karrt over hvilke html elementer som viser VIKTIG innhold, og div. ord som er i sammenheng med VIKTIG innhold..

+ at den holder øye med antall ganger du har blitt linka til og hvilken status den sia som linker til deg har... jo flere linker og "viktigere" innhold på sia som linker til deg, jo høyere status.. hehe..

Lenke til kommentar

Hei Kaare

Her er noen tips...

Har lenge lurt på hvordan jeg skal få søkemotorer til å finne siden min.

Slik jeg har forstått det, er det best å få siden inn på google, for da vil mange andre søkemotorer, som f.eks msn, kvasir, kanskje yahoo og altavista også finne siden. Sikkert mange andre også som jeg ikke kommer på for øyeblikket.

Men hvordan få lagt til siden der?

Det finnes et utall søkemotorer og kataloger på nettet. Er siden din norsk anbefaler jeg Google, emnekatalogen til Kvasir (frisøket henter søkedata fra Google). Registrering i overnevnte og andre søketjenester finner du tips om på http://www.graskoweb.net/registrering.shtml

Jeg prøvde å søke litt om emnet for en stund siden, og fant ut at mange ikke hadde gjort noen ting for at sidene sine dukket opp der.

Etter litt mer søking fant jeg et sted på google, der man kunne manuelt legge til url som da google-boten(eller hva det nå heter) vil legge til når den fikk tid. Det stod at det kunne ta opp til en mnd før siden ville dukke opp på søkemotoren. Dette gjorde jeg vel 2 ganger for ca et halvt år siden, og ingenting har skjedd.

Tålmodighet er en dyd når du vil registrere siden gratis på søkemotorer. Det kan ta maaange måneder før siden indekseres. Vær forsiktig med å gjenta registrering eller bruke autosubmittere, mange søketjenester oppfatter det som spam. Skal du oppnå et topp-ti resultat bør hjemmesiden optimaliseres for søkemotorene med de søkeord/fraser du ønsker å bli funnet under.

Jeg har også sett litt på yahoo, altavista(koster vel penger?) og kvasir. men finner ingen måte å få lagt til siden.

Yahoo Norge og AltaVista aksepterer gratis registrering...

Kan det hende at det er fordi siden er laget i PHP, og all utskrift på siden kommer fra mysql?

Det er foresten et .no domenet, hvis det har noe å si.

Mange søkemotorer aksepterer nå dynamiske websider (bla Google), andre ikke. I kataloger betyr ikke det noe. Domenet har ingen betydning generelt, søkemotorene tilbyr ofte multispråkelige tejenester.

For tips og hjelp om markedsføring i søkemotorer besøk gjerne http://www.graskoweb.net/ Der finner du veiledning og online programvare (gratis :thumbs: ) som kan gjøre hjemmesiden mer synlig i søkemotorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...