Catola Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Har noen noen erfaringer med RAID? Tenker da på FAKTISK YTELSESØKNING. Driver en del med video redigering. Har det noe for seg å invistere i dobbelt opp med Harddisker for dette? Og hvilke hovedkort bør jeg eventuelt gå for med tanke på hvor enkelt det er å sette opp RAID'en. Har sett en del på ASUS HK.. Noen innspill? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Ja, har erfaring med RAID, driver med videoredigering selv, og ytelsen er merkbar, vil tørre å påstå opp til 40 % bedre ytelse. Ulempen er jo at du har 2 disker som en, og dermed får du større mulighet for data tap. Går en disk føyken, mister du all data. Backup av det viktigste, og RAID-0 er genialt. flytte store filer fra en partisjon til en annen går unna så det griner. Kan bare si en ting.......DO IT. og Godt nytt år EDIT: Trenger ikke nytt HK, jeg kjøpte denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=7&s=pl og er stor fornøyd.... Endret 27. desember 2003 av Newbeee Lenke til kommentar
Catola Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Nå har jeg tenkt til å bygge en helt ny PC fra bunnen av, med noe av det råeste som finnes på markedet (til fornuftige priser), så da blir det nytt HK med RAID integrert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå