Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Flere OS på samme maskin. hvilken rekkefølge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg satte opp dual-boot med Linux, men jeg tror 98-->XP-->Linux er korrekt måte.

Du får da Windows XP sin bootmeny der du kan velge mellom 98 og XP. Deretter innstallerer du Lilo og setter opp XP som et boot-alternativ.

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-05 20:13 ]

Lenke til kommentar

Du legger først inn linux på en partisjon og lager en boot-disk til denne partisjonen, deretter legger du inn win98 og til slutt legger du inn win2k.

NB! Windows kommer til å slette linux oppstartsgreia så derfor må du boote fra disket hver gang.

Dette er bare et av utallige måter man kan gjøre det på :smile:

Det du ellers kan gjøre er å legge inn linux sist og deretter confe lilo.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-03-05 20:12, borre skrev:

Lenge siden jeg satte opp dual-boot med Linux, men jeg tror 98-->XP-->Linux er korrekt måte.

Du får da Windows XP sin bootmeny der du kan velge mellom 98 og XP. Deretter innstallerer du Lilo og setter opp XP som et boot-alternativ.

-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-05 20:13 ]</font>

Mye bedre å konfigurere Grub eller Lilo til å starte alle 3 OS i stede for å starte eks. Windows fra Lilo så velge et av de,.... (slitsomt spør du meg,...) <- det skal gå,... har ikke windows på egen maskin men trokke det skal være umulig,...

Lenke til kommentar

Installer win98 først (duh..)

Så installerer du XP og til slutt linux. Er det mandrake du skal installere :smile: så setter den opp boot til win98 og xp automatisk med en fin grafisk meny-valg (hvis skjermen din støtter det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...