Gå til innhold

Når dør dvd-brenneren?

mozz

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egenlig på hvor mange plater man kan forvente at en dvd-brenner skal klare å svi før den slukker laseren for godt? En kompis har bare brent ca 100 plater på sin Nec 1300a, og da mener han den snart er ferdig. Det har jeg liten tro på.

Fortell hvilken brenner du har og hvor mange plater du har brent med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen grunn til å tro at en brenner ikke skulle brenne fler enn 100 plater. Jeg regner med at min Plextor 708A varer like lenge som alle cd-brennere jeg har hatt, som alle funker glimmers enda, og jeg har brent et par hundre (for ikke å si et par tusen) cder.

Jeg har vel brent drøyt 50 plater med den nå, men føler enda at den er nesten ny.. :)

regner med at jeg kjøper en ny og bedre/kjappere før denne er utslitt..

Lenke til kommentar
Burde holde 3år. Er det ikke garanti på 3 år`?

Greit nok at du får reparert den hvis den går fyken i garanti tiden, men garantien sier meg ingenting om hvor mange plater en brenner skal tåle å brenne. Tviler på at den holder ut garanti tiden hvis du brenner 10 plater hver dag.

Lenke til kommentar
Jeg lurer egenlig på hvor mange plater man kan forvente at en dvd-brenner skal klare å svi før den slukker laseren for godt? En kompis har bare brent ca 100 plater på sin Nec 1300a, og da mener han den snart er ferdig. Det har jeg liten tro på.

Fortell hvilken brenner du har og hvor mange plater du har brent med den.

1. Kjøp Q-tips, trykkluft på boks.

2. Åpne brenneren.

3. Rense brenneren.

4. Sette brenneren isammen igjen.

5. Fortsette å bruke brenneren til den ikke brenner lenger, gå så til (1.).

Lenke til kommentar

Har en Pioneer 105, som jeg har brent 5-600 plater med. Har sett folk i andre fora som har brent 3000+ med den, så jeg regner med den holder en god stund til.

Kvalitet varierer forøvrig selvsagt mye fra merke til merke. Kjøpte DVD-brenneren fordi Samsung CD-brenneren min var utslitt etter ca 12-1500 plater. Jeg måtte brenne på lavere og lavere hastighet for å kunne lese dem etter på. Da jeg måtte ned på 4x gadd jeg ikke lenger.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...