Gjest e6832...d2b Skrevet 10. desember 2019 Del Skrevet 10. desember 2019 Hei, for morroskyld meldte jeg meg på ULC sin side og ble erklært en Minister, det står jeg kan som noen eksempler starte en kirke, døpe eller gifte folk. Står om folk fra hele verden som har gjort dette. Det står at å gifte folk så må man følge landets lover hvor dette skal utføres. Det jeg lurer på er om dette går under noen Norske lover, hva er lov og ikke her? Er dette bare en tulle tittel eller er jeg å regne som en Minister i Norge? Vil jo da tro dette går under statlig, som statlig giftemål og lignende om det er ekte eller? Fikk et kort og diplom som sier det er offisielt, fikk pressekort også, er noe av dette egentlig lovlig her til lands? Anonymous poster hash: e6832...d2b Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. desember 2019 Del Skrevet 11. desember 2019 Dåp er ikke lovregulert i Norge. Dersom du skal foreta dåp som er gyldig for andre trossamfunn må du i utgangspunktet følge reglene for det trossamfunnet dåpen skal være gyldig for. For den katolske kirke er dette vanligvis kun prester, biskoper, og diakoner, men i en nødssituasjon kan enhver - også en ikke-katolikk eller en ikke-kristen - foreta en gyldig dåp. Dette er en relativt vanlig holdning i kristne trossamfunn. Vigselsmyndighet gis prester i Den norske kirke, og prester og forstandere i registrerte trossamfunn. ULC er ikke et registrert trossamfunn i Norge. Du kan derfor ikke vie folk. Ditt presteskap påvirker ellers ingen av dine borgerlige rettigheter og plikter, i og med at du ikke er prest i et registrert trossamfunn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå